FB-kirppisten hinnat ja niissä tinkaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Miten yleistä tämä on teille muille fb-kirppiksillä myyville, että tinkataan jo valmiiksi alhaisia hintoja? Minulla esim. paljon lastenvaatteita myynnissä (98-122cm) ja en todellakaan myy mitään rytkyjä, vaan siistikuntoista merkkivaatetta, Lindexiä, H&M:ää...Hinnat 4-5€ sisältäen postikulut (=1,20€-1,80€). Siltikin noista hinnoista tulee jatkuvasti tinkaajia. Luuleeko joku todella että viitsin edes nähdä vaivaa myydä ja kuvata vaatetta, jonka sitten myyn parilla eurolla, jolloin itselle käteen jää 1-2€. Varsinkaan 1 euron takia en edes viitsi alkaa pakkaamaan ja postittamaan mitään, ennemmin annan vaikka naapurin Liisalle.

Ja tiedän, että moni pyytää käytetyistä vaatteista ihan mielettömiä (esim. kulahtaneesta perus-Lindexistä yli 5€), itse myyn vielä suht edullisesti kun olen verrannut muiden myyjien hintoja (tosin ne vaatteetkin roikkuvat siellä myytävänä kuukausia, kun ei kukaan maksa).

En nyt mitään tuloja näistä ajatellut saadakaan, mutta saa näistä kivan pienen lisän muutenkin pieneen kotihoidon tukeen...Alkoi vaan sieppaamaan ihmisten ajattelemattomuus myyjän kannalta.

[QUOTE="mie";29590271]Miten yleistä tämä on teille muille fb-kirppiksillä myyville, että tinkataan jo valmiiksi alhaisia hintoja? Minulla esim. paljon lastenvaatteita myynnissä (98-122cm) ja en todellakaan myy mitään rytkyjä, vaan siistikuntoista merkkivaatetta, Lindexiä, H&M:ää...Hinnat 4-5€ sisältäen postikulut (=1,20€-1,80€). Siltikin noista hinnoista tulee jatkuvasti tinkaajia. Luuleeko joku todella että viitsin edes nähdä vaivaa myydä ja kuvata vaatetta, jonka sitten myyn parilla eurolla, jolloin itselle käteen jää 1-2€. Varsinkaan 1 euron takia en edes viitsi alkaa pakkaamaan ja postittamaan mitään, ennemmin annan vaikka naapurin Liisalle.

Ja tiedän, että moni pyytää käytetyistä vaatteista ihan mielettömiä (esim. kulahtaneesta perus-Lindexistä yli 5€), itse myyn vielä suht edullisesti kun olen verrannut muiden myyjien hintoja (tosin ne vaatteetkin roikkuvat siellä myytävänä kuukausia, kun ei kukaan maksa).

En nyt mitään tuloja näistä ajatellut saadakaan, mutta saa näistä kivan pienen lisän muutenkin pieneen kotihoidon tukeen...Alkoi vaan sieppaamaan ihmisten ajattelemattomuus myyjän kannalta.[/QUOTE]

Noo, hm vaatteista jos 4-5e pyytää niin se on jo aika paljon.... Ne maksaa uutena sen 5-10e/kpl

Noo, hm vaatteista jos 4-5e pyytää niin se on jo aika paljon.... Ne maksaa uutena sen 5-10e/kpl

No niin ne näyttää silti kaupaksi käyvän. :D Ja meneehän noissa postikuluihin jo 1,8€, joten ei mulle siitä käteenkään kyllä jään kuin 2,20€. Samoissa hinnoissa nuo H&M:n isompien vaatteet näyttävät livekirppiksillä olevan (3-5€). FB-kirppikseltä (tai hhutiksesta tms) kun ostaa, pitää muistaa, että ostajahan ne postikulut maksaa, siksi hinnatkin kovemmat...

No jos kerran tiedät että siellä tingataan, mikset voi laittaa hintaan sitten pikkuisen tinkivaraa?

Ja mikä järki on sisällyttää hintaan postikulut? Entä jos hän haluaa ostaa 5 vaatetta? Nämä saat postitettua paljon edullisemmin, kuin jokaisen yksitellen. Mikset vain laita hintaa mitä siitä haluat + postikulut ja vielä niin, että siinä hinnassa on pieni tinkivara. Yleensä kun tingataan, tingataan sen verran, että myyjällä on siinä vielä mahdollisuus heittää vastatarjous, mikset sinä tee näin?

En tiedä missä päin suomea asut, mutta ei meillä eteläsuomessa kukaan maksa käytetystä henkkamaukan vaatteesta 3-5e ellei ole joku kalliimpi teddypuku tms.
Meillä lastenvaatekirppiksellä hinnat on bodeissa 0,20-2,50e kunnon mukaan.
Siks ihmettelen että kuka ostaa netin kautta kun saa maksaa lisäksi postarit.

En tiedä missä päin suomea asut, mutta ei meillä eteläsuomessa kukaan maksa käytetystä henkkamaukan vaatteesta 3-5e ellei ole joku kalliimpi teddypuku tms.
Meillä lastenvaatekirppiksellä hinnat on bodeissa 0,20-2,50e kunnon mukaan.
Siks ihmettelen että kuka ostaa netin kautta kun saa maksaa lisäksi postarit.

Voi kuule moni ostaa. :) Ja ihan pääkaupunkiseudulla asun, siksi ehkä kirppisten hinnatkin ehkä korkeammat kuni jossain perähikiällä. Mene ja tiedä?
Ei kyse ole siitä, ettenkö saisi noita vaatteita myydyksi, aina ne joku ostaa, mutta ihmetyttää nämä alihintaan tinkijät. Kuitenkin ne jotka noissa fb-kirppiksillä pyörivät, tietävät että mitään ei ilmaiseksi saa.

[QUOTE="karhu";29592520]
Ja mikä järki on sisällyttää hintaan postikulut? Entä jos hän haluaa ostaa 5 vaatetta? Nämä saat postitettua paljon edullisemmin, kuin jokaisen yksitellen. Mikset vain laita hintaa mitä siitä haluat + postikulut ja vielä niin, että siinä hinnassa on pieni tinkivara. Yleensä kun tingataan, tingataan sen verran, että myyjällä on siinä vielä mahdollisuus heittää vastatarjous, mikset sinä tee näin?[/QUOTE]

No ensinnäkin monissa fb-kirppiksissä on toiveena, että postikulut sisältyvät hintapyyntöön. Tämä selkiyttää myös ostajaa, kun heti tietää mitä maksaa. Onhan niitäkin nähty että joku myy 2€:lla tavaran ja kun yhteystiedot on vaihdettu myyjä pyytääkin ylihintaa postikuluista tyyliin 4€ postikulut vaikka todellisuudessa sen tavaran voisi postittaa 1,20€:lla...Niin ei tule yllätyksiä puolin eikä toisin.

AINA tingataan. Ihan sama mitä myy ja oliko hinta 10e vai 100e.

Ja siis itse myyn omia vaatteita ja asusteita lähinnä, en ole perillä lastenvaatemarkkinoista.

Paras tinkaus koskaan oli 300eurosta 130euroon :D No mut saahan sitä koittaa.

Yhteistyössä