Vuorokauden kokemukset tori.fi palvelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :DD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

:DD

Vieras
Laitoin eilen jotain tuotteita myyntiin tori.fi sivuille. Mulla on niissä tuotteissa sijainti, kaupunki ja kaupunginosa. Eilisen aikana tuli 3 pyyntöä toimittaa ihan toiselle puolen kaupunkia missä asun joku euron tuote. Ihan vaan ohimennen. Tai 2 kyseli naapurikaupunkiin 50km:n päähän kun ei kuulema 1,40e posteja haluat maksaa kun tuote on "lähellä". Siis ihanko oikeesti? Kyllähän sitä voi kysyä että onko mahdollisesti asiaa toiseen kaupunginosaan mutta kun ne kyselyt olivat lähinnä käskyjä. Itse ainakin kun ostan jotain paikallisesta fb-kirpikseltä niin aina varaudun että se OSTAJA eli MINÄ liikun noutamaan tuotteen.
Ja nyt yön aikana oli vielä tullut mussutus tuotteesta jonka ostaja haluaa mutta epäilee postin hintoja. Laitoin ilmoitukseen 5e ja ostajan mielestä ei sitä ole. Kyseessä on vielä helposti rikki menevä iso tuote ja postit on varmaan enemmän kun joudun sen paketiksi laittamaan jos se haluaa ehjänä perille. Mutta se tapa ja kielenkäyttö millä tämä ostaja ilmoitti et pitäisi tarkistuttaa postikulut, tosin sama ostaja valitti tuotteen hinnasta. Miksi edes laittaa viestiä jos ei kelpaa hinta eikä postikulut? 90e tuote pitäisi saada ilmaiseksi.

Hmm, sulla on nyt jotakin pahasti pielessä joko tuotteiden markkinoinnissa, kuvissa, asusteissa kokovaihtoehtoja ei ole tai muuta vastaavaa. Mä olen myynyt jo pitkään perheellemme tarpeettomiksi jääneitä vauvan / lastenvaatteita, kodin tavaraa, huonekaluja ja kaikkea, eikä koskaan ole ollut ongelmia ostajien kanssa, ei edes sen ensimmäisen kerran jälkeen kun torin löysin.

Aina on maksettu se mitä pyydän postikuluineen tai tultu noutamaan sovitusta paikasta sovitulla ajalla.

Kantsii laittaa ilmoituksen loppuun teksti: Ota yhteyttä vain jos ostat tuotteen tai Jos olet todella osto-aikeissa. Näin säästät omaa ja ostajaehdokkaan aikaa, eli ne joita ei oikeasti myymäsi tavara kiinnosta, eivät ota turhaan yhteyttä.

Näitähän riittää. :( Ystäväni olisi lahjoittanut ilmaiseksi vaikka mitä kivaa, käyttämätöntä tavaraa tarvitsevalle lapsiperheelle ja ainoa ehto oli että ostaja noutaa tai maksaa postit, mutta jokainen yhteydenotto oli luokkaa "emmä jaksa sinne asti asti ajaa, voiksä tuoda tuon, tuon ja tuon tänä iltana klo.x". :O

Minua ärsyttää kun kaikki pyytää alennusta. Jos tuotteella on hintaa pari euroa, siitä halutaan puolet pois. Usein vastaankin, ettei todellakaan lähde heidän pyytämällään hinnalla. Minä en ikinä viitsisi alkaa tinkaamaan.

Myyjä saa halutessaan pyytää vaikka tuplana niitä postareita, se ei riipu Postin hinnastosta. Kannattaa vain merkata, että ne ovat TOIMITUSKULUT. Ainakin täällä harvempaan asutulla alueella postikonttoreita ei ole joka nurkalla, joten paketin lähettääkseen täytyy ajaa kaupunkiin asti.

Niin, ei se ole edes se tinkaaminen mikä vituttaa, vaan se tyyli millä se tehdään. Just sellanen käskevä, kärkäs ja kun ei suostu niin sellanen vihanen tuhahteleminen ja tyyliin tavaran vähättely.
Siis jos myyn Torissa tai FB kirpputorilla, laitan aina että SOITA, en vastaa tekstareihin tai inboxviesteihin. Kirjoitettu kaupankäynti nyt voi näyttää miltä tahansa, jokainen kun tulkitsee kirjoitettua tekstiä eri tavoin..

On myös niitä myyjiä, jotka suunnilleen suuttuu ja hyvä ettei hauku pystyyn, jos kysyy esim. laukun/huivin tms. kuittia/aitoustodistusta/dustbagia tai kyselee jostain huonekalusta tarkempia speksejä.

On se vaikeeta.

Tuttavani laittoi toriin vanhan läppärinsä myyntiin ja sehän ostettiinkin ihan samantien, mutta sitten häntä alkoi terrorisoimaan ilmeisesti hieman dementoitunut vanhus, soitteli monta päivää useaan otteeseeen siitä jo myydystä läppäristä (senkin jälkeen, kun ilmoitus oli jo poistettu).

Hei, niitä joita Tori.fi on kohdellut väärin ja epäoikeudenmukaisesti, kirjoittakaa nimenne adressiin. Tarkoituksena kerätä nimiä Tori.fi sivustoa vastaan, kuinka he kohtelevat asiakaitaan ja valitsevat asiakkaansa ja ottavat asiakaitaan silmätikuksi.

http://www.adressit.com/torifi

Itse en ole siellä mitään myynyt, on niin järkyttävän paska palvelu. Vanhentuneita ilmoituksia täynnä, ja myyjiin ei saa yhteyttä. Ilmoituksista puuttuu aina oleellisia tietoja. Huutonet on palveluna niin paljon parempi, että mielummin ostan ja myyn sitä kautta.

Laitoin rattaat syksyllä sinne myyntiin ja kyselyitä tulikin paljon parin viikon sisään, mutta kyllä vähän "nauratti" kun ihan ensimmäinen viesti n. Vartti ilmoituksen jätön jälkeen oli "mikä on viimeinen hinta".. Ihan kuin se tulisi heti alennukseen kun sen sinne tietyllä hinnalla ihan tarkoituksella laitan -.- (eikä siis todellakaan ollut siitä kyse että laittamani hinta olisi millään tasolla ollut kohtuuton, päin vastoin..) :D no, toivossa on hyvä elää.

[QUOTE="Arska";28286995]Hei, niitä joita Tori.fi on kohdellut väärin ja epäoikeudenmukaisesti, kirjoittakaa nimenne adressiin. Tarkoituksena kerätä nimiä Tori.fi sivustoa vastaan, kuinka he kohtelevat asiakaitaan ja valitsevat asiakkaansa ja ottavat asiakaitaan silmätikuksi.

TORI.FI - Adressit.com[/QUOTE]

Tori.fi palvelu mättää eli nyt ymmärrän hyvin adressiin nimen kerääjiä.Tässä tosi tarina alla:

"Merkkituotteita myydessään ilmoittajan on pystyttävä todistamaan, että myytävät tuotteet ovat alkuperäisiä".

Tuossa suora lainaus tori.fi säännöistä. Kuinka monelta tämä todistus kuitenkaan pyydetään.Kokemuksen perusteella puolueellisesti vain joiltakin.Ja vain joidenkin tarvitsee kirjoittaa ilmoituksiinsa, että on aito tuote.Miksei tätä vaadita tori.fi palvelussa kaikilta, samoin kuin kuittia?

Minut suljettiin tori.fi palvelusta myyjänä ulos asiakaspalautteiden johdosta. Mitään tietoa en saanut useista kyselyistä huolimatta, mistä on mahdollisesti kyse; mikä tuote, mikä rikkomus/syy,mitkä asiakaspalautteet.Ko. paikan toimitusjohtajakin(Jussi Lystimäki) seurasi asiaa kommentoimatta asiaa oikeastaan mitenkään.Huutonetin esimies on ihan toista luokkaa.Ystävällistä ja tasapuolista asiakaspalvelua ammattitaidolla ja hyvillä sosiaalisilla vuorovaikutustaidoilla varustettuna

Kaikki myynnissäni olevat tavarat vedettiin pois myynnistä tori.fi:stä, kun ilmoitimme tuttavani kanssa epäilystä, että on syntynyt vaikutelma siitä,että tori.fi asiakaspalvelussa on joku tai jonkun tuttu, joka myy samoja tuotteita tori.fi palvelussa ja minut haluttiin savustaa pois kilpailijana ko. markkinapaikalta.

Muutamia päiviä ulossulkemiseni jälkeen, yllätys, yllätys samoja tuotteita oli jälleen tori.fi palvelussa myynnissä paljon kalliimmalla hinnalla.Kyse oli brändituotteesta, josta tori.fi ei pyytänyt myyjältä mitään todistusaineistoa kuten esim. kuittia tms. vaan perusti ulossulkemiseni vain asiakaspalautteisiin.Jokainen voi ymmärtää, ettei ketään voi syyttää jostakin, jos ei perusteluja anneta.Ei tuotteiden aitoutta voi perustaa yksin asiakaspalautteiden varaan, sillä esim. kilpailevat henkilöt tai vaikkapa vihamiehet voivat valheellisesti antaa mitä palauteta haluavat.On todella outoa, jos asioita ei tutkita puolueettomasti tori.fi palvelussa.

Ennen ulossulkemista olin valittanut torin asiakaspalveluun häiriköinnistä, jota torissa tapahtui paljon.Syntyi vaikutelma, että nämä häiriköitsijät olivat näitä muita saman tuotteen myyjiä tai toisia myyjiä, jotka kokivat minut kilpailijakseen, koska myin edullisemmin ko. brändituotetta kuin muut.

Karmiva kokemus koko tori.fi. ja se syntynyt vaikutelma, miten siellä kohdellaan epätasapuolisesti eri henkilöitä ja heihin sovelletaan mielivaltaisesti eri sääntöjä.Mielivaltaiselta tuntuu ja muita vastaavia kokemuksia olen lukenut internetin keskustelupalstoilta.Nyt uskon kirjoitusten olevan totta oman kokemukseni kautta.Ja niin uskovat tuttavanikin, jotka ovat seuranneet asiaa sivusta.

Huutonet on paljon parempi paikka, josta lisäksi usein saa samoja brändituotteita paljon halvemmalla kuin tori.fi palvelusta, koska kilpailua on paljon enemmän

Kuinkahan monta kertaa multakin on kysytty tiukkaa hintaa. Myyn niin pilkkahintaan muutenkin että en niin vaan ala heti alentamaan.

Kerran kympin tuotetta tingittiin vitoseen ja lisäksi olis pitänyt viedä se toiselle puolelle kaupunkia :D en tosiaan lähtenyt kuskaamaan. Ennemmin vien sitten roskiin kun jään suoraan tappiolle.

onhan noita monilla ollut jos jotakin ongelmaa tän tori sivuston kanssa. itsellä lähinnä asiakaspalvelun/ylläpidon kanssa jota ei tunnu kiinnostavan pätkääkään mikään. eli ei ne sieltä mitään vastaile jos jotain kysyy tai hoida ongelmia joita tuon tori sivuston kanssa on syntynyt. huutonettiin vaan myyntiin jos jotain myy siellä toiminta on paljon sulavampaa, helpompaa ja luotettavampaa ja asiakaspalvelu sentään toimii ja koko sivusto kun toimii hyvin niin ei sitä asiakaspalvelua tarvitse juuri edes käyttää.

Kuulin eräältä henkilöltä, että oli yrittänyt laittaa tori.fi palveluun myyntiin muutamaa tuotetta.Mitään vastausta ei aluksi saanut lukuisista yhteydenottoyrityksistä huolimatta.Lopulta viikkojen päästä hänelle kerrottiin ensin, että hänen toinen tuotteensa katsottiin jäljitelmätuotteeksi(vaikka on tullattu, verot maksettu ja hän pystyy todistamaan tuotteen aidoksi, jos joku vaan vaivautuisi torin asiakaspalvelussa tarkistamaan asian).

Toisen kohdalla(ei mikään brändituote) hän sai ilmoituksen, että ikävien asiakaspalautteiden johdosta hänen ilmoituksiaan ei julkaista ko. palvelussa.Kuinka tämä on mahdollista, että voi saada tiedon, että on saanut ikävää asiakaspalautetta, vaikka ei ole edes saanut laitettua myyntiin mitään tuotetta, kun asiakaspalvelu ei muutamaa ilmoitusta ole julkaissut edellä mainituin perusteluin? Todella outoa touhua ja jopa suomen perustuslain vastaista syrjintää, mikä on rikollista toimintaa suomen lain mukaan.

Ja tämä henkilö oli yrittänyt saada yhteyttä tori.fi toimitusjohtaja Jussi Lystimäkeen puhelimella, jättänyt mm.ääniviestin jne.Kukaan ei vastannut mitään eli on syntynyt mielikuva, että järjestelmä tori.fi yrityskulttuurissa on mätä "johdon tasolta" lähtien, koska yrityksessä näköjään suositaan ns. mielivaltaista vastaamista ja samoin mielivaltaista vaikenemista,kun haluaa perustelut "syytöksille". Ja kehen voi enää ottaa yhteyttä, jos toimitusjohtajakaan ei reagoi tai halua kommunikoida asiakaspalvelun vääriä tekemisiä. Olen kuullut monelta taholta yleisellä tasolla, että kaverijohtajuus ei toimi yrityksissä, sillä näin johtaja menettää omaa auktoriteettiasemaansa.

Lisäksi tälläkin hetkellä tiedän, että torissa myydään piraattituotteita, jotka on julkaistu ja katsottu myyntikelpoisiksi. On tainnut säännöt mennä sekaisin!!

Minulla on vain hyviä kokemuksia tori.fi kautta myynnistä. Kaikki mitä olen laittanut myyntiin, on mennyt. Hausta/toimituksesta on päästy hyvin yhteisymmärrykseen. Olen myös ostanut sen kautta tavaraa. Mielestäni paljon parempi ja halvempaa tavaraa kuin huuto.netissä.

minullakin hyvää sanottavaa torista :)
Taitaa nämä kitisijät olla oikeasti jotkin huijareita.
Itselleni on kohdalleni kerran osunut myyjä joka ei halunnut myydä tavaraa hinnalla jolla ilmoitti
ja nostikin tavaran hintaa,
jäi ostamatta ja silloin kyllä mietin että kenelle voisin ilmoittaa mutta hyvä jatkoa ajatellen että tällaisista pelleistävoi ylläpitoon laittaa viestiä niin osaavat pitää pellet pois sivustoltaan ;)

[QUOTE="harmaa";29588412]minullakin hyvää sanottavaa torista :)
Taitaa nämä kitisijät olla oikeasti jotkin huijareita.
Itselleni on kohdalleni kerran osunut myyjä joka ei halunnut myydä tavaraa hinnalla jolla ilmoitti
ja nostikin tavaran hintaa,
jäi ostamatta ja silloin kyllä mietin että kenelle voisin ilmoittaa mutta hyvä jatkoa ajatellen että tällaisista pelleistävoi ylläpitoon laittaa viestiä niin osaavat pitää pellet pois sivustoltaan ;)[/QUOTE]

On aika pokkaa väittää jotakin, mistä itsellään ei ole kokemusta.Puhu huijaamisesta vain omasta puolestasi ja tutustu keskustelupalstoihin, jossa moni kertoo samasta asiasta. Ja mitä kitisimeen tulee, niin sitähän sinä juuri teet yllä, sillä torissahan saa vaihtaa hintaa, jos haluaa, sillä se ei ole torin säännöissä kielletty. Ostajakin saa olla ostamatta lupauksistaan huolimatta.Eikä siihen puutu kukaan eli se siitä ilmoittelusta asiakaspalveluun jatkossa ja pelleksi haukkumisesta.

[QUOTE="lll";29588390]Minulla on vain hyviä kokemuksia tori.fi kautta myynnistä. Kaikki mitä olen laittanut myyntiin, on mennyt. Hausta/toimituksesta on päästy hyvin yhteisymmärrykseen. Olen myös ostanut sen kautta tavaraa. Mielestäni paljon parempi ja halvempaa tavaraa kuin huuto.netissä.[/QUOTE]

Ostin tori.fi palvelun kautta sisustus takan, hinta 250e. Nouto takalle sovittiin.Kun tuli aika noutaa takkaa, niin myyjä laittoikin tekstiviestin, ettei myykään takkaa.Harmitti kovasti silloin,mutta onneksi huuto.netistä löytyi tuliterä ja paljon upeampi sisustustakka 60e:lla.Onni onnettomuudessa ja arvata saattaa kummasta jatkossa aion ostaa.Huuto.netissä halvemmat tuotteet ja ehdottomasti parempi ostopaikka.

Mielivaltainen kuvaa kyllä hyvin Torin "palveluita". Tämä sana tuli minullakin ensimmäisenä mieleen, kun aloin palautetta jakamaan. Paljon olen tuolta ostanut, ja ihan hyvään hintaan. Toisin sanoen, asiakaspuoli toimii. Heistähän se riippuu, onko tavara ja kauppa tyydyttävä.

Myyjänä kokeilin viime viikolla, ja kokeiluksi jääkin. Pitäköön tunkkinsa.

Myin kahta erillistä junalippua kahdessa eri kohteessa, jotta sain toisen lipun myyntiin lähtömaakunnassa ja toisen kohdemaakunnassa. Tämähän ei Torissa sovi, vaikkei säännöt sitä kielläkään. Kolme päivää minulla oli aikaa lippuja myydä, ja kolme päivää julkaisuun myös meni. Kolmesta tunnista puhuivat ruuhka-ajan maksimina, tuo kolme päivää on aika hieno suoritus.

Kun ensimmäisen vuorokauden arpomisen jälkeen muistutin viestillä, että ilmoituksissani ei ole mitään vikaa, he julkaisivat yhden ilmoituksen, yhdessä maakunnassa. Tähänkin päätökseen saivat toki kulumaan kokonaisen päivän. Tässä kohtaa tuli jo vahvasti sellainen kutina, että toiminta on mielivaltaista - vittuilultahan se suorastaan vaikutti.

Lopulta lähtöpäivänä Tori julkaisi KAKSI ilmoitusta KAHDESTA lipusta SAMASSA maakunnassa. Tuplasivat siis lippujen määrän (mistähän ne extraliput myytäisiin...), mutta en vieläkään saanut ilmoitusta toiseen maakuntaan.

Tämä nyt viimeistään osoittaa, etteivät joko asiakaspalvelijat tunne palvelun sääntöjä itse ollenkaan, tai sitten päätökset tehdään vittuilupohjalta. Olen tähän yrittänyt saada vastausta, mutta turhaan.

Myynnin suhteen palaan huutonetiin, siellä aiemmin kaikki on toiminut ja kysymyksiin on vastattu. Onhan tuolla jopa keskustelupalsta näitä varten, toisin kuin Torin tyrannian alla.

Tavaraa tulen varmaan edelleen etsimään myös Torin kautta, sillä myyjissähän ei ongelmia ole ilmennyt ja kaupat ovat olleet molemminpuolin tyydyttäviä.

Ihmettelen silti suuresti, miten noin näkyvästi itseään markkinoiva palvelu voi nykypäivänä olla tuollainen, sisäänpäinkääntynyt ja mielivaltainen isojen lapsien leikkikenttä.

Mulla myös vain positiivista sanottavaa tori.fistä; kokemusta paljon sekä ostajana että myyjänä. Tosin olen pyrkinyt myymään siellä vain isompaa (hinta vähintään 10e), niin ei tule noita postituspyyntöjä euron tuotteille tmv. :)

Kaikki sääntöjen mukaiset ilmotukset on julkaistu ja vieläpä kohtuu nopeasti, vaikka mäkin sinne välillä suollan montain ilmoitusta putkeen.

Asiakkaissa tietysti nyt on aina seassa isossa palvelussa myös niitä vähemmillä kapasiteeteilla käyviä, joista on vaan riesaa, mutta niin se on joka paikassa.

ps. muutamasta ketjun kirjoittajasta näkee SELKEÄSTI, että sama kirjoittaja eri nimimerkillä. Muuttaisit edes kirjoitustyyliä ja -muotoa, niin ei olisi niin päivän selvä asia :D

Mulla myös vain positiivista sanottavaa tori.fistä; kokemusta paljon sekä ostajana että myyjänä. Tosin olen pyrkinyt myymään siellä vain isompaa (hinta vähintään 10e), niin ei tule noita postituspyyntöjä euron tuotteille tmv. :)

Kaikki sääntöjen mukaiset ilmotukset on julkaistu ja vieläpä kohtuu nopeasti, vaikka mäkin sinne välillä suollan montain ilmoitusta putkeen.

Asiakkaissa tietysti nyt on aina seassa isossa palvelussa myös niitä vähemmillä kapasiteeteilla käyviä, joista on vaan riesaa, mutta niin se on joka paikassa.

ps. muutamasta ketjun kirjoittajasta näkee SELKEÄSTI, että sama kirjoittaja eri nimimerkillä. Muuttaisit edes kirjoitustyyliä ja -muotoa, niin ei olisi niin päivän selvä asia :D

Ja tästä kirjoittajasta näkee SELVÄSTI, että torin "asikaspalvelu" on lähellä sydäntä.Anna toki kaikkien kertoa omat kokemuksensa, kun saat itsekin niitä kertoa samoilla tyyleillä ja vielä "luulottelun" kera.Paljon on negatiivisia palautteita internetissä luettavissa torin asiakaspalveluun liittyen, ei siitä mihinkään pääse, vaikka kuinka toria yrittäisikin puolustaa.Hyvä, kun ihmiset kirjoittavat kokemuksiaan sosiaalisessa mediassa.Kokemus on elettyä elämää ja muu on vain mielipidettä tai luulottelua.

Mielenkiintoista että tämä yksi ja sama tyyppi saa kirjoitella kaksplussalle eri nimimerkein tuollaista sontaa Tori.fi palvelusta.
kaksplussan säännöissähän nimenomaan kerrotaan selvästi kuinka samassa viestiketjussa et saa nimimerkkiäsi kesken kaiken vaihtaa ;)
Eipä ihme jos tuolle pellelle on vaikea ymmärtää normaalit selkeät säännöt ja on ehkä saanut jotain huomautuksia tuosta sivustosta jota niin kovin herjaa ;)

Yhteistyössä