Onko kellään teistä ollut koskaan leukaluun tulehdusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tositosipeloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tositosipeloissaan

Vieras
Itselleni tuli se viisaudenhampaiden leikkauksen jälkeen. Olen todella peloissani ja tiedän että paraneminen on hidasta jne. Osaako kukaan kertoa mitään POSITIIVISTA, millä lääkkeillä tai muilla konsteilla se parani ja kauanko siinä meni? Itselläni hammaslääkäri laittoi sinne poistokuoppaan jotain lääkettä ja antoi uuden ajan joka on ylihuomenna. Onko kellään parantunut se pikemmin kuin kolmessa kuukaudessa? En siis tarvitse mitään pelottelua tms. koska tiedän jo valitettavasti tarpeeksi, haluaisin kuulla että se joltain on parantunut ilman sairaalareissuja tai kuolemaa... :/

Jos sulta on poistettu hammas ja syystä tai toisesta kuoppa on tulehtunut, niin kipeähän se on useamman päivän tai jopa viikkoja, mutta paranee kyllä. Et sä sairaalaan joudu etkä kuole. Antibiootit saattaa tarvita jos on turvotusta tai kuumetta, mutta yleensä tuo paikallishoito, minkä jo sait, riittää. Ota särkylääkettä ja hengitä.

Ettei nyt vaan olisi kuitenkin kyseessä dry socket -tulehdus, eli poistokuopan tulehdus? Se syntyy, kun verihyytymä lähtee pois ja paljastaa leukaluun poistokuopassa. Kipu on helvetillistä, ja tuntuu, että siihen kuolee, mutta vahvat särkylääkkeet ja antibiootit parantavat sen kyllä viikossa, kahdessa.

Itellä on kolme viisuria poistettu, ja joka kerta on tullut tuo dry socket.

Mulla tais se helvetti kestää reilun viikon "vaan". Poistokohta oli kyllä arka pitkään mutta ei sitä normaalisti huomannut, joskus syödessä.
Mulle lääkäri väitti kivenkovaan pelkän buranan auttavan, onneksi sain parempia nappeja siskolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hammaslääkäri;29613994:
Jos sulta on poistettu hammas ja syystä tai toisesta kuoppa on tulehtunut, niin kipeähän se on useamman päivän tai jopa viikkoja, mutta paranee kyllä. Et sä sairaalaan joudu etkä kuole. Antibiootit saattaa tarvita jos on turvotusta tai kuumetta, mutta yleensä tuo paikallishoito, minkä jo sait, riittää. Ota särkylääkettä ja hengitä.

mulla kävi juuri näin, sain 2 antibioottikuuria ja Burana 800 kuurina. Kivut olivat kovia 3-4 vuorokautta, sitten alkoi helpottaa ja pystyin lopettamaan särkylääkkeen syönnin. Viikon ajan oli vaikeuksia syödä mitään kovempaa, joten söin puuroa,keittoa,kiisseliä ja jugurttia. Kyllä se siitä.

Thanks! Kaikille! :) Täällä on näköjään kivoja ihmisiä. Itse asiassa kuumetta kyllä oli.. :/ Mutta se meni ohi ja nyt on parempi olo. On se leukaluun tulehdus kun hammaslääkäri sanoi että luu paranee hitaasti, voi mennä kuukausiakin. Mutta kyllä mä nyt uskon että saatan parantuakin.. ;) Kiitos teille! ;)

Thanks! Kaikille! :) Täällä on näköjään kivoja ihmisiä. Itse asiassa kuumetta kyllä oli.. :/ Mutta se meni ohi ja nyt on parempi olo. On se leukaluun tulehdus kun hammaslääkäri sanoi että luu paranee hitaasti, voi mennä kuukausiakin. Mutta kyllä mä nyt uskon että saatan parantuakin.. ;) Kiitos teille! ;)
Jos se ei parantuis, niin se menis varmaan äkkiä sitten pahaksi, sulla tulis niin huono olla ja kauhee kuume nousis. Jos kuumetta ei enää ole, niin se on hyvä juttu.

Yhteistyössä