Lapsen kova jalkakipu, kestänyt kaksi päivää. Mikä sitä voisi vaivata???

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitähän tuo "pitää antaa maksimiannos säännöllisesti" oikein tarkoitti? Maksimiannos on kuitenkin vuorokautta kohti annettava määrä, ei se mitä lataat lapseen kerralla!
 
Mitähän tuo "pitää antaa maksimiannos säännöllisesti" oikein tarkoitti? Maksimiannos on kuitenkin vuorokautta kohti annettava määrä, ei se mitä lataat lapseen kerralla!

No se oli vielä kutakuinkin ymmärrettävää, minäkin voisin neuvoa antamaan suurimman sallitun määrän niin tiheästi kuin saa, mutta jos hyytymishäiriöitä vuoksi ei saa antaa Buranaa, niin ei kukaan oikea sh käske antaa naprokseenia sen sijaan:D
On ihan abc - tasoista tietoa.
 
Meillä oli sama influenssa-b jälkeen. Ainoa poikkeava verikoearvo oli ck, joka oli kovin korkea. Paljon juotavaa, normi kipulääkkeet ja kolmen päivän jälkeen käveli ja silloin tuo ck jo normaali. Ck kertoo lihasvauriosta, ja ei sen nousu kroppaan mitään vaurioita jätä.
 
Joo ei saisi oikein pronakseeniakaan antaa. n. 1250mg paracetamolia on maksimiannos vuorokaudessa ton painoisella. Yöllä annoin yhden vielä ja laitoin lisää voltarenin kipugeeliä.

Saatiin aika tänään päivystävälle lääkärille. Katsotaan mitä sanoo.
 
[QUOTE="alkup";29644629]Joo ei saisi oikein pronakseeniakaan antaa. n. 1250mg paracetamolia on maksimiannos vuorokaudessa ton painoisella. Yöllä annoin yhden vielä ja laitoin lisää voltarenin kipugeeliä.

Saatiin aika tänään päivystävälle lääkärille. Katsotaan mitä sanoo.[/QUOTE]

Tuuthan sitten kertomaan :)
 
[QUOTE="alkup";29645395]Crp alle 5. Jos maanantaina vielä valittaa jalkakipuja niin otetaan reumakokeet.

:([/QUOTE]

Onko jalat sitten olleet niin kipeät tänään? Ottiko muuta kuin crp:n?
Toivottavasti helpottais itsestään ja pääsisi leikkimään terveenä jo :hug:
 
[QUOTE="alkup";29645395]Crp alle 5. Jos maanantaina vielä valittaa jalkakipuja niin otetaan reumakokeet.

:([/QUOTE]
Pyydä myös täydellinen verenkuva, leukemia oirehtii lapsella herkästi noin. Mielestäni olisi kyllä päivystyslähetteen aihe, jotta leukemia saadaan poissuljettua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29645507:
Kyllä, äkkiä! Jalkatulehdus!

Oikeasti kyseessä on vain vähän ärhäkkäämpiä kasvukipuja jotka meidän pojalla helpottuivat kuumalla viljatyynyllä.

Ei nuo ap:n pojan oireet kyllä kasvukivuilta vaikuta, on niitä meilläkin ollut, mutta ei tuollaisia. En muista että jalat olisivat ikinä olleet kuumat.

Reuma varmasti kannattaa sulkea pois. Ja leukemiakin tietysti vaikka onkin epätodennäköinen, mutta sen verran vakava että kannattaa sulkea pois jos selitystä noille kivuille ei ala löytymään.
 
Mun nuorimmaisella oli 4-vuotiaana ihan samanlaista, itki jalkakipuja, ei pystynyt kävelemään, jalat kuumottivat. Pidettiin kylmiä kääreitä niissä, se vähän helpotti ja rauhoitti. Käytettiin lääkärissä, kun kivut olivat tosi kovat. Tytöltä otettiin kaikki mahdolliset verikokeet reuman ja leukemiankin pois sulkemiseksi, eikä mitään muuta diagnoosia sitten lopulta tullut kuin epätyypilliset kasvukivut. En nyt tarkkaan muista, kuinka kauan kipuja kesti, kun tuosta on nyt 7 vuotta aikaa.
 

Yhteistyössä