Juutalaiset ja mustalaiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Musulmaani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";29652195]Heh heh. Historiahan nimen omaan on mielipideasia.
Historian tapahtumat riippuvat varsin pitkälle siitä, kuka ne on tulkinnut ja kirjoittanut.[/QUOTE]

En usko kenenkään tekevän suurta uraa historian parissa jos pyörii pelkästään mielipidetasolla.

[QUOTE="Vieras.";29652207]Öh, et kai oikeasti kuvittele noin..? Historian kerronta on näkökulmasta riippuvainen.[/QUOTE]

Historian kerronta, mutta ei historia, tapahtumat jotka tapahtuivat. Jonkun näkökulma voi olla, että holokaustia ei tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja no öh en;29652220:
Historian kerronta, mutta ei historia, tapahtumat jotka tapahtuivat. Jonkun näkökulma voi olla, että holokaustia ei tapahtunut.

Niinpä niin. Usein historia on nimenomaan kerrontaa. Koska niiden tapahtuneiden asioiden kerronnassa on näkökanta eroja.

[QUOTE="Vieras.";29652228]Niinpä niin. Usein historia on nimenomaan kerrontaa. Koska niiden tapahtuneiden asioiden kerronnassa on näkökanta eroja.[/QUOTE]

Koulutukseen kuuluu myös tarkastelu tieteellisesti eikä vain jostain mielipiteestä käsin. Kouluttamattomat ihmiset yleensä tarkastelevat asioita omista näkökannoistaan eivätkä tarkastele asioita eri puolilta, puolueettomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;29652238:
Koulutukseen kuuluu myös tarkastelu tieteellisesti eikä vain jostain mielipiteestä käsin. Kouluttamattomat ihmiset yleensä tarkastelevat asioita omista näkökannoistaan eivätkä tarkastele asioita eri puolilta, puolueettomasti.

Ja historiaa kirjoittaa vain tutkijat? :D

[QUOTE="Vieras.";29652243]Ja historiaa kirjoittaa vain tutkijat? :D[/QUOTE]

Mutta kun puhutaan historiantutkimisesta ja siitä keskustelusta - aiheita joita tämä keskustelu muistaakseni joskus käsitteli - on varsin merkittävää, onko osallisilla koulutusta alalta vai.

[QUOTE="Vieras.";29652248]No en vastannut sinulle tai sille edelliselle. Tai sitten nimimerkit on sama henkilö ja vaihtaa koko ajan nimimerkkiä. Vinkki; Samaan viestiketjuun täytyy vastata samalla nimimerkillä.[/QUOTE]

Sinä et keksi sääntöjä täällä. Minneköhän muuten nimimerkki ".." hävisi, et kai se vain ole sinä?

Alkuperäinen kirjoittaja niinkö;29652215:
En usko kenenkään tekevän suurta uraa historian parissa jos pyörii pelkästään mielipidetasolla.

Ei tietenkään. Pätevä historian tutkija voi olla vain, jos on itse paikan päällä todistanut tapahtumia ja sitten kirjannut ne ylös täysin arvovapaasti ja ilman omaa tulkintaa. Näin on.

[QUOTE="Vieras.";29652278]No kuule, kun täällä palstalla on säännöt: "3. Esiinny vain yhdellä nimimerkillä per keskustelu. Älä omi muiden nimimerkkejä."

Olen ollut vain Vieras.[/QUOTE]

Täällä on sitten varmaan säännöt myös kohteliaasta keskustelutavasta. Samalla kun mietiskelet sitä, voit myös miettiä mistä oikeasti haluat puhua kanssani, koska minusta tuntuu että sinua vaivaa jokin asia.

Enkä muuten tietääkseni ole ominut kenenkään nimimerkkiä.

Täällä on sitten varmaan säännöt myös kohteliaasta keskustelutavasta. Samalla kun mietiskelet sitä, voit myös miettiä mistä oikeasti haluat puhua kanssani, koska minusta tuntuu että sinua vaivaa jokin asia.

Enkä muuten tietääkseni ole ominut kenenkään nimimerkkiä.

Minua ei vaivaa mikään, sinähän tässä jankkaat. Juu et ole ominut, MUTTA käytät useampaa kuin yhtä nimimerkkiä. Sinulla taitaa vähän heittää..

[QUOTE="...";29652279]Ei tietenkään. Pätevä historian tutkija voi olla vain, jos on itse paikan päällä todistanut tapahtumia ja sitten kirjannut ne ylös täysin arvovapaasti ja ilman omaa tulkintaa. Näin on.[/QUOTE]

Haluat joko provosoida tai sitten et todellakaan ymmärrä asiaa.

Mukavaa kuitenkin että liityit taas joukkoomme, ….

[QUOTE="Vieras.";29652312]Minua ei vaivaa mikään, sinähän tässä jankkaat. Juu et ole ominut, MUTTA käytät useampaa kuin yhtä nimimerkkiä. Sinulla taitaa vähän heittää..[/QUOTE]

Mitähän minä tässä oiekin jankkaan? Käsittääkseni olet ollut yhtä lailla mukana keskustelussa esittämällä kaikenlaisia kysymyksiä, mutta jos sinusta tuntuu, että minä jankutan ja pidättelen sinua täällä, voit vapaasti lähteä tekemään jotain muuta mielekkäämpää tekemistä.

[QUOTE="ihme ja kumma";29652338]Mitähän minä tässä oiekin jankkaan? Käsittääkseni olet ollut yhtä lailla mukana keskustelussa esittämällä kaikenlaisia kysymyksiä, mutta jos sinusta tuntuu, että minä jankutan ja pidättelen sinua täällä, voit vapaasti lähteä tekemään jotain muuta mielekkäämpää tekemistä.[/QUOTE]

Toivottavasti sinut bannataan ja pian, et osaa sisälukutaitoa. Miksi ihmeessä käyt noin kierroksilla..

Historia ON mielipideasia, koska historiaa voidaan tulkita niinkuin halutaan. Kyl sun pitäis tämä tietää.

Historian kerronta on myös mielipideasia, en ole sitä täysin kieltänyt, mutta keskustelut täysin mutu-tuntumalta eivät ole kovin tieteellisiä tai kehittyneitä. Toki voi heittää mielipiteen jostain, mutta se ei tee ihmisestä alan asiantuntijaa, tarvitaan muutakin.

[QUOTE="Vieras.";29652347]Toivottavasti sinut bannataan ja pian, et osaa sisälukutaitoa. Miksi ihmeessä käyt noin kierroksilla..[/QUOTE]

Tuskin täällä bannataan ketään vain siksi että ei ole samaa mieltä jonkun kanssa.

Yhteistyössä