Että mä inhoan noita eskarista ja koulusta tulevia nalleja ym.jotka matkaa perheen mukana viikon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="voiei";29658579]Niinpä, taas yksi kilpavarustelun muoto. Just tossa kohtaa vaan olisi helppo mennä siitä mistä aita on matalin (se ei ole ollenkaan väärin tehty) ja panostaa sit johonkin jonka kokee enemmän mielekkääksi. Kukin priorisoi minkä tykkää toki...[/QUOTE]
Oleellista olisi kuitenkin tietää, miten opettaja nämä nalleraportit arvioi? Ts arvostaako opettaja enemmän lätkämatsi-hoplop-raporttia kuin kotipiha-apteekki-raporttia? Saako lapsi opettajalta myönteisempää palautetta, jos lapsen raportissa on paljon erilaista ohjelmaa, paljon kuvia jne? Lapsihan ei voi päättää, pääseekö nalle hänen seurassaan Hoplopiin tai jonnekin vaan sen päättää lapsen vanhempi. Ja lapsi taas ei voi valita vanhempiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29658519:
Yhdessä perheessä nalle käy viikon aikana kaupassa, apteekissa ja pihalla leikkimässä, toinen perhe voi ottaa nalle-projektin oikein asiakseen ja käyttää nallea lätkämatsissa, museossa, konsertissa ja Tallinnan risteilyllä. Kehuuko opettaja jälkimmäisen lapsen raporttia enemmän kuin ensimmäisen?

Eipä meidän pojan raportissa ollut mitään kaupassakäyntiä ja pleikkapelaamista kummempaa mutta tosi innoissaan tuo sitä kirjoitti ja sai pitkän tarinan aikaiseksi. Tavallisesta arjesta saa tehtyä vaikka kuinka hienon raportin ja laatuajan vietosta kökköraportin (kuin myös toisin päin). Käsittääkseni opettaja ei erikseen edes arvostellut esityksiä mitenkään, saati sitten tekemisen laatua. Olipahan vain oppikirjapuurtamisesta poikkeavaa harjoitusta sisällön tuottamiseen ja esiintymiseen. Eikä kai kesälomaaineissakaan arvosteluperuste ole se missä lapset ovat reissanneet tai mitä tehneet vaan se miten nuo tekemiset saa siirrettyä paperille.

• Tykkää
Reactions: Owl
Joooop: ei mulla ole kieroutunut suhde seksiin. Mutta mä inhoan tuota nalleajatusta niin paljon että tekisi mieli kirjoittaa jotain joka lopettaisi sen nallen tulemisen meille.
Ehkä patoutunutta aggressiota, juu myönnän.

Tämä menee jo vähän kieroksi, onko sun suhde seksiin ihan terve?

Toinen viesti jo samasta, miten se nalle näkee teidän harrastavan seksiä ja kertoo siitä koulussa.

Eka oli vitsi, mutta nyt ei ihan normilta enää vaikuta. wtf?

kun harvoin saa....
on normaalia puhua seksistä siihen liittyvissä ketjuissa mutta tähän ketjuun se ei liity mitenkään. Mutta tietäähän sen, sitä hymyilyttää kun pitkästä aikaa on saanut ja nyt pitää sitten se tiedottaa muillekin ;)

Kyllähän sen tästäkin huomaa. Ei saa sanoa että että mä inhoan sitä nallea ilman että porukka ryntää vinoilemaan että "niin, onhan niitä vanhempia joita ei yhtään kiinnosta opettajien hätähuuto saada vanhemmat jotenkin osallistumaan lasten elämään, surullista kertakaikkiaan ettei minuuttia illassa lapselle löydy jaada jaada jaa..."

P*skanmarjat!

Te nyt kyllä myytte opettajat vähän halvalla, ei ne nyt ihan hölmöjä ole.

Kyllähän ne näkee tuon kilpavarustelun heti, minkä ope on tehnyt ja mihin lapsen rahkeet ovat riittäneet. Opet on ihan tavallisia ihmisiä ja usein kuulenkin että arvostavat hyvin erilisia asioita mitä vanhemmat LUULEVAT open arvostavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29658618:
Oleellista olisi kuitenkin tietää, miten opettaja nämä nalleraportit arvioi? Ts arvostaako opettaja enemmän lätkämatsi-hoplop-raporttia kuin kotipiha-apteekki-raporttia? Saako lapsi opettajalta myönteisempää palautetta, jos lapsen raportissa on paljon erilaista ohjelmaa, paljon kuvia jne? Lapsihan ei voi päättää, pääseekö nalle hänen seurassaan Hoplopiin tai jonnekin vaan sen päättää lapsen vanhempi. Ja lapsi taas ei voi valita vanhempiaan.

Niin ja saako kuvin varustellusta (vanhempien auttamana tietysti) paremman arvosanan kuin siitä puuvärein itse tehdystä?

Lispetti: Nalle kertoi hiihtolomaviikon tunnelmia: "Olin pimeässä ja ahtaassa repussa viikon". :D

Tekisi tahallaan mieli kirjoittaa joihinkin eskarinallen vihkoihin että "lapsen nukahdettua huoneeseensa illalla vanhemmat repi mut omaan makuuhuoneeseensa ja jouduin katselemaan pariskunnan kiihkeää seksiä". :D Vois olla että se nalle ei enää meille tulisi...

:laugh:
"Ps. me pestiin se nalle.":D

• Tykkää
Reactions: Echo
Mun mielestä on hyvä, että tää herättää ajatuksia puolesta ja vastaan. Ajattelisin ennemminkin, että jos ei tippaakaan kiinnostaisi lapsen asiat, niin tuskin edes vastaisi tähän ketjuun. Tässä vaan tulee niin hyvin esiin just tuo miten osa vanhemmista olettaa, että kaikki toiminta pitäisi lapselle olla jotain elämää suurempaa. Ettei voi olla yhteistä laatuaikaa, jos vaan lukee yhdessä kirjaa tai pelaa lautapeliä? Mut ymmärrän kyl nyt paremmin niitäkin, jotka ei ihan innostu tällaisista kotitehtävistä. Mun puolesta saatte vihata nallea. :)

• Tykkää
Reactions: Owl
Niin, ja vaikka ei tekisi tätäkään niin kuvia on ainakin pakko ottaa ja tehdä raportista jotenkin erikoinen (lapsen puuvärein tekemä juttu ei riitä) että se edes jotenkin sitten erottuisi ja muut lapset sitä jostain syystä kehuisivat eivätkä alkaisi selän takana kuiskia että "huomasitteko että Vilin nalle oli vaan kotona ja raporttikin oli tehty puuväreillä..."

Tätähän tämä nyky-yhteiskunta on, kaikkien on oltava malaisromanttisissa kodeissa asuvia bloggaavia ja lapset merkkivaatteisiin pukevia ylisuorittavia vanhempia jotka eivät kiukuttele koulun nallellekaan vaan ottavat sen jälleen uutena mahdollisuuten viettää lasten kanssa laatuaikaa. :heart:

Höpö höpö. Oikeasti. Nyt sulla kyllä menee vähän yli nämä nallepaineet.

[QUOTE="tinkeli";29658641]Mun mielestä on hyvä, että tää herättää ajatuksia puolesta ja vastaan. Ajattelisin ennemminkin, että jos ei tippaakaan kiinnostaisi lapsen asiat, niin tuskin edes vastaisi tähän ketjuun. Tässä vaan tulee niin hyvin esiin just tuo miten osa vanhemmista olettaa, että kaikki toiminta pitäisi lapselle olla jotain elämää suurempaa. Ettei voi olla yhteistä laatuaikaa, jos vaan lukee yhdessä kirjaa tai pelaa lautapeliä? Mut ymmärrän kyl nyt paremmin niitäkin, jotka ei ihan innostu tällaisista kotitehtävistä. Mun puolesta saatte vihata nallea. :)[/QUOTE]

Kiitos. :)

[QUOTE="voiei";29658643]Höpö höpö. Oikeasti. Nyt sulla kyllä menee vähän yli nämä nallepaineet.[/QUOTE]

Tästä olen samaa mieltä. Kysykääs siltä iskältä vaikka mielipidettä asiasta, luulen että tulee asiaan paljon rennompi ote ja suoritustapa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29658618:

No mitä veikkaat, onko opettajilla järkeä päässä vai saako parhaat arvosanat ne, joiden vanhemmat stressaa eniten ja tekee eniten?

Ei maailma ole! Jotkut on ja loput sitten joko nöyrtyy tekemään samoin, vaikka kokevat sen vääräksi, mutta on silti suuri joukko ihmisiä, jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja tekevät niin kuin oikeaksi näkevät!

Liity viimeisiin, ei tartte olla niin huono itsetunto että matelee muiden mukana perässä!
Siviilirohkeutta, naiset! :D
Mutta tässähän on kyse niistä lapsista. Lapsethan sen raporttinsa koulussa luokkakavereilleen ja opettajalle esittävät eivätkä suinkaan lasten äidit. Mun mielestä opettajien pitää tehdä selväksi myös sille lapselle, ettei ole tarkoitus riepottaa nallea ympäri kyliä vain raportin takia. Ettei ole yhtään huono juttu, vaikka suurin osa nallen ajasta olisikin mennyt sängyn päällä ihmetellessä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="voiei";29658643]Höpö höpö. Oikeasti. Nyt sulla kyllä menee vähän yli nämä nallepaineet.[/QUOTE]

Miten niin? Juuri äsken tuli ensimmäinen joka sanoi että saa sitä nallea vihata ihan rauhassa eikä se tarkoita sitä että on huono vanhempi. Kaikki muut siihen mennessä ovat vain arvostelleet sitä että käsittämätöntä ettei sen vertaa aikaa muka löydy lapsen kanssa toimimiseen (ikään kuin se sitä todellisuudessa tarkoittaisi).

Viieras: no ei todellakaan muksut näe meillä mitään seksiä, eivät edes tiedä että aikuiset sitä harrastaa (muuta kuin että sen tietävät miten vauvoja tehdään). Kunhan vaan kirjoitin sen mitä me mun miehen kanssa ollaan tuumattu eskarinallen päänmenoksi kun meitä ärsyttää löytää se aina repusta.

Jos tuo on susta kieroutunutta, patoutunutta ja sairasta huumoria niin ole sit sitä mieltä. :)

[QUOTE="tinkeli";29658641] Tässä vaan tulee niin hyvin esiin just tuo miten osa vanhemmista olettaa, että kaikki toiminta pitäisi lapselle olla jotain elämää suurempaa. Ettei voi olla yhteistä laatuaikaa, jos vaan lukee yhdessä kirjaa tai pelaa lautapeliä? [/QUOTE]
Tältä kyllä vaikuttaa. Ja ettei äiti vain vaikuta yhtä huonolta kuin sen Jukan äiti, joka ei ollut laittanut valokuvia.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
No mitä veikkaat, onko opettajilla järkeä päässä vai saako parhaat arvosanat ne, joiden vanhemmat stressaa eniten ja tekee eniten?
Varmasti riippuu ihan opettajasta. Vaikkei tällaisia nallejuttuja ollutkaan omien lasteni koulaikoina, niin kyllähän lapsi sai paremman arvosanan, jos esim vihkoon oli hankittu monipuolisesti kuvia. Eli vanhempien apu varmasti vaikutti arvosanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29658657:
Mutta tässähän on kyse niistä lapsista. Lapsethan sen raporttinsa koulussa luokkakavereilleen ja opettajalle esittävät eivätkä suinkaan lasten äidit. Mun mielestä opettajien pitää tehdä selväksi myös sille lapselle, ettei ole tarkoitus riepottaa nallea ympäri kyliä vain raportin takia. Ettei ole yhtään huono juttu, vaikka suurin osa nallen ajasta olisikin mennyt sängyn päällä ihmetellessä.

Kyllä mä uskon että ihan jokainen opettaja joka tuollaisen tehtävän antaa, antaa myös suullisesti ohjeet sen tekemiseen. Ja varmasti siitä käydään luokassakin ihan tavallista keskustelua.

Mutta siinä vaiheessa jos lapsi kertoo kotona miten se Nalle oli ollut Jyrin mukana Thaimaassa ja siellä ja täällä ja täällä, niin äidin kannattaa vaan todeta että huh, onpas onni että pääsi välillä meille, saa levätä hetken noin ahkeran reissaamisen jälkeen.
EIKÄ lähteä samantien pohtimaan niitä upeita, mahtavia paikkoja, joilla voidaan päihittää Jyrin thaimaat ja muut kohteet.

Joo, mua varmaan senkin vuoksi ahdistaa tämä (jos nyt vielä puhutaan siitä että vanhemman pitää tehdä), että teen aina kaiken kuitenkin sitten tosi hyvin mitä ikinä pyydetäänkin. Että nään jo sieluni silmin itseni odottelemassa ifolorin kuvien latautumista koneella....argh.

Edelleen, nää jutut ei oo teitä aikuisia, vaan niitä lapsia varten. Mä olen antanut meidän muksujen piirtää vihkoon, kirjoittanut ylös heidän sanelunsa mukaan, ja (joskus) printannut pari mustavalkokuvaa mukaan, jos lapsi on halunnut. Ei sun tarvi itseäsi ajatella, tai sitä miten sinulla on tapana tehdä "tehtävät", vaan mene lapsen ehdoilla. Kyllä ne osaa kertoa, mitä vihkoon haluavat :)

Miten niin? Juuri äsken tuli ensimmäinen joka sanoi että saa sitä nallea vihata ihan rauhassa eikä se tarkoita sitä että on huono vanhempi. Kaikki muut siihen mennessä ovat vain arvostelleet sitä että käsittämätöntä ettei sen vertaa aikaa muka löydy lapsen kanssa toimimiseen (ikään kuin se sitä todellisuudessa tarkoittaisi).
Hmm? Minä ainakin kritisoin sitä, että turhaan otetaan hirveät paineet tehdä upea vihko. Ja sit ollaan kiukkuisia koululle. En pidä terveellisenä enkä mukavana olla vihainen ja puurtaa hampaat irvessä jotain mitä ei kiinnostaisi. Joskus toki näin joutuu tekemään, töissä ja lasten kanssa, mutta ei nallen kanssa. Vähempikin riittää.
Sinähän tässä jauhat, että tavallinen lapsen tekemä ei muka riitä ja muut muka supattaa koulussa jos ei ole glitteriä ja oltu liikaa kotona jne. Kun ei se ole näin.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas

Myönnän, mulla on nallepaineita...vaikkei meillä vielä sitä nalleakaan ole näkynyt :D..

Koomistahan tuo.

Yhteistyössä