Synnytyksen käynnistys ja kalvojen puhkaisu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvvvv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vvvvvv

Vieras
Huomenna edessä synnytyksen käynnistys, kuulemma kalvot puhkaistaan. 2cm olin auki aamulla, joten tuohon käynnistysmuotoon lääkäri päätyi. Millainen operaatio, tai lähinnä kuinka nopeasti on supistukset alkaneet tuon jälkeen, onko tarvinnut lisäksi esim. oksitosinitippaa tms.? Mulla kolmas synnytys kyseessä.

Esikoisesta meni lapsivesi puolilta öin, mutta ei tullut kunnon supistuksia ja sairaalassa puhkaisivat sitten kalvot aamupäivällä ja siltikin meni yli vuorokausi ennenkúin lapsi syntyi. Siis supistukset alkoivat vasta seuraavana yönä, aamuyöstä.Minulla oli oksitoonitippa, mutta epikriisissä luki, ettei se ollut käynnistykseen. Luulisin, että uudelleensynnyttäjällä menee muutamassa tunnissa koko ruljanssi.

Mulla neljäs synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja kello oli 11.30 kun kalvot puhkaistiin ja kunnon supistukset alkoi klo 11.40 ja poika syntyi klo 12.29 mitoin 4800g ja 52cm :D oli kyllä vauhdikas synnytys jos en sanois :D

En antais käynnistää noin epäkypsästä kohdunsuun tilanteesta kalvojen puhkaisulla ilman supistuksia. Eka tippa ja sitten, kun supistaa, niin kalvot puhki.

Mulla on parissa synnytyksessä lähteny oikein hyvin synnytys käyniin vastaavassa tilanteessa. Hetki kalvojen puhkaisun jälkeen alkanu supistukset, ensin hetken harvakseltaan ja sitten niin rytinällä että ilokaasun voimalla oon synnyttänyt kun muuta en ehtinyt saamaan vaikka olin niin haaveillut että saisin. Jälkikäteen olen ollut erittäin tyytyväinen nopeisiin synnytyksiin. :)

Mulla oli supistukset jo käynnissä, kun kalvot puhkaistiin (olin 3 cm auki). Kalvojen puhkaisun jälkeen supistukset voimistuivat selvästi ja neljän tunnin päästä lapsi oli syntynyt.

Molemmat lapset syntyneet yliaikaisena rv 42+1 käynnistettynä noin, että on kalvot puhkastu. Ensimmäisen kohdalla n. 3cm auki ja laskeutunut, toinen 2cm auki eikä ollut edes laskeutunut. Aamulla 9 puhkastiin ja melkeen heti alko supistukset molemmissa, mutta olivat melko kivuttomia, eikä kovin säännöllisia, ekassa laitettiin sitten 11.30 oksitosiinitippa, kun supistukset eivät voimistuneet tarpeeksi. Tipalla voimistuivatkin ihan järkyiksi ja parit annokset epiduraalia sain. Syntyi 19.09. Toisen kohdalla supistukset voimistuivat itestään 11.30, jolloin synnytys katsottiin alkaneeksi. Yksi annos epiduraalia kerittiin antamaan ja syntyi 15.44. Viikoista riippuen ja monesko synnytys vaikuttaa varmaan aika paljon kuin nopeesti menee. Tsemppiä sulle paljon :)!

[QUOTE="auts";29704616]Meni vähän yli tunti, kun alko tuntua jotain pientä ja sitten olikin helvetti irti :-D[/QUOTE]

Meillä sama juttu esikoisesta. Oksitosiiniakin tarvittiin synnytyksen kuluessa, kaiken kaikkiaan 5 tuntia meni ja neiti oli maailmassa. :)

Yhteistyössä