Luovutanko vaan ja lopetan syyn etsimisen vauvan yöitkuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luovutan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikös siitä soijastakin jo varoiteltu... Siksi imetysdietti olisi järkevämpi. Äidinmaito on kuitenkin aina parempi, kuin korvike.

En vaan jaksa enää, tuolla selkeämpää jos se ei sitten olisikaan se soija. Jos on, se selviää ja jos ei, sekin selviää nyt. Olkoot järkevämpää sun mielestä, lääkärien (edellisen ja tän päiväsen) mielestä ei. Äidinmaito on aina parempaa? Tässä tilanteessa voisin nauraa tälle kommentille jos jaksaisin nauraa.

[QUOTE="wieras";29709466]Anna vauvalle nyt vaan vettä ja kalkki tabletti parin kolmen päivän ajan niin ne ei ainakaan aiheuta allergioita.[/QUOTE]

Jos se on vaan allerginen elämälle.

Tulipa mullekin paha mieli sun puolesta noista muutamista kommenteista :-( Älä yhtään syyllistä itseäsi! Kaikesta näkee, että olet parhaasi ja enemmänkin tehnyt ja asioita yrittänyt selvittää. Toivottavasti allergiat selviää mahdollisimman pian. Kovasti voimia odotteluun!

P.S. Meillä molemmat lapset ovat kieltäytyneet maidon juomisesta sen jälkeen, kun imetys on loppunut vuoden iässä, eivätkä ole saaneet todellakaan suositusten mukaisia määriä maitotuotteita päivässä, kun ei aina rahkat/jogurtit ja juustotkaan maistuneet. Mäkin sinuna saattaisin kokeilla tuota neuvoa, että antaisin vaan vettä juomaksi. Ehkä niitä kauramaitojogurtteja voisi antaa myös? Yksi tosi allerginen lapsi pystyi niitä syömään. Tämä samainen lapsi oli allerginen myös monille pippureille. Vältä siis kokeilumielessä musta- ja valkopippureita etc., kun maustat niitä soseita.

Mä annoin meidän maitoallergiselle Almiron peptiä, joka on apteekin maito lehmänmaitoallergisille. Siinä on pitkälle pilkottua maitoproteiina ja se sopi meidän pojalle. Soijaa en kokeillutkaan, koska se on niin allergisoivaa.

Ja se viimeinen oljenkorsi on Neocate, joka on aminohappopohjaista maitoa.

Kun on maidottomalla dieetillä, pitää osata syyniä tuoteselosteista kaikki "hera, maitoproteiini" juttuja myös. Ainoa maidoton margariini, minkä mä löysin oli Keiju 40.
Jaksamista!

Keiju (sininen) 70% on maidoton. Se huuto voi johtua siitä Gavisgonistakin! Meillä meni pari yötä hyvin ja sen jälkeen huuto jatkui taas. Myöhemmin selvisi, että lapsi allergisoitui sillekin. Neocate on parasta jos lapsi on moniallergikko. Almiron aiheutti meillä neonvihreää kuplivaa limakakkaa..

Yritä jaksaa!

Refluksilta tai allergialta minustakin kuulostaa.

Tyttäreni heräsi ensimmäiset kaksi vuotta 5-30 (30 kohdalla lakkasin laskemasta) kertaa joka ikinen yö. Puhuimme neuvolassa, kävimme yksityisellä kahdella eri lääkärillä. Vauva (ja myöhemmin lapsi) oli päivisin varsinainen aurinko, tosin viihtyi pääosin sylissä vain ja mieluummin pystymmässä asennossa. Pulloa ei ottanut, joten imetin vuoden. Ensimmäisten maitotuotteiden kokeilussa heräily vain paheni heti ja lapsi alkoi myös itkeskellä enemmän, joten maitoallergia todettiinkin sitten melko pian.

Kukaan näistä lääkäreistä ei puhunut minulle mitään mistään imetysdieetistä, vaikka yritin kysellä vinkkejä ja keinoja. Silent refluksista ei myöskään kukaan puhunut mitään vaikka sitä olen jälkikäteen miettinyt, lapsi tuntui nieleskelevän aika usein. Uskoin silloin sokeasti lääkäreitä, kun he olivat vain sitä mieltä, että jotkut lapset heräilevät paljon.

Soijatuotteita ehdotettiin maidon korvikkeiksi lapsen kasvaessa, ja niitä käytimmekin. Heräilyt jatkuivat, vaikka lapsi ei itkenyt öisin, heräsi vain edelleen sen yleensä aina yli 10 kertaa yössä. Lopulta lapselle ei maistunut soijatuotteet vähään aikaan ja oho, hän nukkui pari yötä putkeen. Omassa väsymyksessäni lamppu tästä syttyi päässäni vasta pari kuukautta myöhemmin ja lopetimme soijatuotteiden käytön täysin maitotuotteiden lisäksi. Kolme yötä tästä lapsi nukkui ensimmäisen täyden yön ja alkoi sen jälkeen nukkua kunnolla.

Lapsi on nyt neljä, ja edelleen maito- ja soija-allergikko. Yli kaksi vuotta äärettömän vähän nukkuneena tiedän mistä puhut ap, ja toivotan voimia. Hankalaa on myös se, että tosi väsyneenä on vähemmän voimia alkaa selvittää itse asioita, ja nähdä kokonaisuutta ja sitä kautta syytä kovin selkeästi. En jaksanut lukea ihan kaikkia sivuja, mutta menisin sinuna jollekin allergioihin erikoistuneelle, hyvämaineiselle lääkärille yksityispuolella. Hän ottaa sinut todennäköisesti vakavasti. Samoin jättäisin heti sen soijan pois, koska moni maitoallergikko on allerginen sillekin. Meille tulee kohta toinen, enkä tällä kertaa todellakaan aio uskoa ainuttakaan lääkäriä siinä, että pitää vain tyytyä siihen että joku lapsi nyt vain herää 30 kertaa yössä ja se on ihan normaalia. Hitto, ei varmasti herää. Uskon, että jokaiselle sinunkin lapsesi ikäiselle lapselle tulee edes yksi vähän pidempi unipätkä, jos syytä heräilyyn ei ole.

Voimia ja toivottavasti asia selviää!!

Refluksilta tai allergialta minustakin kuulostaa.

Tyttäreni heräsi ensimmäiset kaksi vuotta 5-30 (30 kohdalla lakkasin laskemasta) kertaa joka ikinen yö. Puhuimme neuvolassa, kävimme yksityisellä kahdella eri lääkärillä. Vauva (ja myöhemmin lapsi) oli päivisin varsinainen aurinko, tosin viihtyi pääosin sylissä vain ja mieluummin pystymmässä asennossa. Pulloa ei ottanut, joten imetin vuoden. Ensimmäisten maitotuotteiden kokeilussa heräily vain paheni heti ja lapsi alkoi myös itkeskellä enemmän, joten maitoallergia todettiinkin sitten melko pian.

Kukaan näistä lääkäreistä ei puhunut minulle mitään mistään imetysdieetistä, vaikka yritin kysellä vinkkejä ja keinoja. Silent refluksista ei myöskään kukaan puhunut mitään vaikka sitä olen jälkikäteen miettinyt, lapsi tuntui nieleskelevän aika usein. Uskoin silloin sokeasti lääkäreitä, kun he olivat vain sitä mieltä, että jotkut lapset heräilevät paljon.

Soijatuotteita ehdotettiin maidon korvikkeiksi lapsen kasvaessa, ja niitä käytimmekin. Heräilyt jatkuivat, vaikka lapsi ei itkenyt öisin, heräsi vain edelleen sen yleensä aina yli 10 kertaa yössä. Lopulta lapselle ei maistunut soijatuotteet vähään aikaan ja oho, hän nukkui pari yötä putkeen. Omassa väsymyksessäni lamppu tästä syttyi päässäni vasta pari kuukautta myöhemmin ja lopetimme soijatuotteiden käytön täysin maitotuotteiden lisäksi. Kolme yötä tästä lapsi nukkui ensimmäisen täyden yön ja alkoi sen jälkeen nukkua kunnolla.

Lapsi on nyt neljä, ja edelleen maito- ja soija-allergikko. Yli kaksi vuotta äärettömän vähän nukkuneena tiedän mistä puhut ap, ja toivotan voimia. Hankalaa on myös se, että tosi väsyneenä on vähemmän voimia alkaa selvittää itse asioita, ja nähdä kokonaisuutta ja sitä kautta syytä kovin selkeästi. En jaksanut lukea ihan kaikkia sivuja, mutta menisin sinuna jollekin allergioihin erikoistuneelle, hyvämaineiselle lääkärille yksityispuolella. Hän ottaa sinut todennäköisesti vakavasti. Samoin jättäisin heti sen soijan pois, koska moni maitoallergikko on allerginen sillekin. Meille tulee kohta toinen, enkä tällä kertaa todellakaan aio uskoa ainuttakaan lääkäriä siinä, että pitää vain tyytyä siihen että joku lapsi nyt vain herää 30 kertaa yössä ja se on ihan normaalia. Hitto, ei varmasti herää. Uskon, että jokaiselle sinunkin lapsesi ikäiselle lapselle tulee edes yksi vähän pidempi unipätkä, jos syytä heräilyyn ei ole.

Voimia ja toivottavasti asia selviää!!

Paras minkä olen kuullut on se "sun lapsi on niin fiksu, että se tajuaa herätellä usein". Olin vähän monttu auki. Olen muutenkin niin kyllästynyt niihin hymyileviin "jotkut vauvat on sellasia" -kommentteihin kun tekisi mieli repiä päänsä. En hetkeäkään usko, että kukaan etenkään iso vauva herää lukuisia kertoja raivoon öisin vain koska "jotkut vauvat tekee niin" tai etenkään tähän fiksuusjuttuun. :D

Mä ehdotin pariinkin otteeseen tälle lääkärille sitä, että saisimme jonkin resepin soijattomaan ja maidottomaan, mutta ensin pitää jonkun kela-asian vuoksi kuulemma testata tällä soijapohjaisella. Onko tämä totta? Saako jotain maidotona ja soijatonta apteekeista ilman reseptiä? Pilaanko jotenkin tämän maitoaltistustestin jos teen niin?

Voisin yrittää toki pelkkää vettäkin antaa, mutta luulen että maitoon tottuneella vauvalla menee entistä raivokkaammaksi käytös jos vien senkin ilon, joten jos kuitenkin sitä valmistetta löytyisi.

[QUOTE="bbb";29710453]Keiju (sininen) 70% on maidoton. Se huuto voi johtua siitä Gavisgonistakin! Meillä meni pari yötä hyvin ja sen jälkeen huuto jatkui taas. Myöhemmin selvisi, että lapsi allergisoitui sillekin. Neocate on parasta jos lapsi on moniallergikko. Almiron aiheutti meillä neonvihreää kuplivaa limakakkaa..

Yritä jaksaa![/QUOTE]

Ok hiton gaviscon, no nyt loppuu pullokin. Voisin kokeilla olla antamatta.

Hei meillä juotii "oireiden rauhottelu vaiheessa" useempi viikko pelkkää vettä.
Ja alle vuiden ikäsenä joi kauramaitoa. Saa luomuna, tai sit kalsium-d-vitamiinilisillä.
Yosa tuotteita meillä syödää muutenkin, kun ne pikarit on lapselle sopivan kokosia annoksia, ja niis on sitä jotai vatsalle hyvää tekevää mitälie probioottia. Suosittelen.

[QUOTE="aapee";29710973]Paras minkä olen kuullut on se "sun lapsi on niin fiksu, että se tajuaa herätellä usein". Olin vähän monttu auki. [/QUOTE]

Sinä idiootti et tietenkään edes tajua, mihin tuolla viitataan?

[QUOTE="aapee";29710993]Ok hiton gaviscon, no nyt loppuu pullokin. Voisin kokeilla olla antamatta.[/QUOTE]

Etkai nyt helvetti ole tässä ajassa juottanut koko pulloa gaviskonia noin pienelle ihmiselle?!

[QUOTE="wierash";29711618]Sinä idiootti et tietenkään edes tajua, mihin tuolla viitataan?

Etkai nyt helvetti ole tässä ajassa juottanut koko pulloa gaviskonia noin pienelle ihmiselle?![/QUOTE]

Parempi mieli nyt?

En edes tiedä miksi vastaisin tuollaisille joita vain halveksin, mutta vastataan nyt teille fiksummille jos joku ihmettelee. Eli gavisconista on tosiaan osa huvennut jo siihen huitomiseen kun vauva ei sitä halua, pullo on lähes loppu nyt ja ihan lääkärin ohjeiden mukaan ollaan menty, ei ylitetty koskaan määrää.

Kateus tässä kohtaa voi kuulostaa uskomattomalta syyltä haukkumiseen, mutta on paljon naisia jotka kokevat kateutta toisen huomiosta. Onhan sanomattakin selvää, että sinun jaksamista ihmetellään enemmän kuin normaalilapsen kanssa elävän. Saat osaksesi huomiota, tsemppejä ja äitiyttäsi syystäkin arvostetaan - olethan jaksanut mielettömästi luovuttamatta. Ei siis missään nimessä kannata vastata sellaisille ihmisille. Jätä täysin huomioimatta huomiokateelliset haukkumiset, se on paras vastaisku pahuutta vastaan. Ei kenelläkään vilpittömälle tule mieli solvata uupunutta äitiä, ei kenellekään. Se on ihan viimeinen mitä tekee toiselle ihmiselle kun toinen on heikoilla.

Kaikkea hyvää.

Kateus tässä kohtaa voi kuulostaa uskomattomalta syyltä haukkumiseen, mutta on paljon naisia jotka kokevat kateutta toisen huomiosta. Onhan sanomattakin selvää, että sinun jaksamista ihmetellään enemmän kuin normaalilapsen kanssa elävän. Saat osaksesi huomiota, tsemppejä ja äitiyttäsi syystäkin arvostetaan - olethan jaksanut mielettömästi luovuttamatta. Ei siis missään nimessä kannata vastata sellaisille ihmisille. Jätä täysin huomioimatta huomiokateelliset haukkumiset, se on paras vastaisku pahuutta vastaan. Ei kenelläkään vilpittömälle tule mieli solvata uupunutta äitiä, ei kenellekään. Se on ihan viimeinen mitä tekee toiselle ihmiselle kun toinen on heikoilla.

Kaikkea hyvää.

Niinpä, ei kyllä itselleni ole koskaan tullut mieleenikään itkevän ja masentuneen ihmisen nähdessä, että menenpä haukkumaan tästä. Minkälaiselle ihmiselle tulee sellainen mieleen siinä tilanteessa?! Huolestuttavaa jos sellainen kasvattaa vielä lapsia.
Jos ja kun tästä selvitään, tulen aina auttamaan etenkin vastaavassa tilanteessa olevia. Toivottavasti saan jotain hyvää annettua siitä eteenpäin mitä tässäkin ketjussa niin moni on antanut minulle. Jokainen tsemppi ja hyväntahtoinen kirjotus on ollut tosi tärkeä. :)

On myös ihmisiä joille sopii se kaikista luomuin maito hyvin, mutta ne tavan pastöroidut(miten se menikään?) maidot aiheuttavat ongelmia. En tiedä saako sitä kaupasta, suoraan joltain tilalta ainakin. Ei varmaan nyt mitään apua, mutta myöhemmin.

Gaviscon ei auta todellakaan kaikki refluksipotilaita, on olemassa paljon muita hyviä lääkkeitä. Miksi ette pääse sinne ph-mittaukseen, niin tulisi sekin selväksi?

[QUOTE="aapee";29710973]

Mä ehdotin pariinkin otteeseen tälle lääkärille sitä, että saisimme jonkin resepin soijattomaan ja maidottomaan, mutta ensin pitää jonkun kela-asian vuoksi kuulemma testata tällä soijapohjaisella. Onko tämä totta? Saako jotain maidotona ja soijatonta apteekeista ilman reseptiä? Pilaanko jotenkin tämän maitoaltistustestin jos teen niin?

Voisin yrittää toki pelkkää vettäkin antaa, mutta luulen että maitoon tottuneella vauvalla menee entistä raivokkaammaksi käytös jos vien senkin ilon, joten jos kuitenkin sitä valmistetta löytyisi.[/QUOTE]

No ei kyllä ole totta, meidän maitoallergisille ei ole koskaan soijapohjaista juurikin sen takia kun on niin allergisoiva. Eikä Kela sitä missään tapauksessa vaadi. Kovin outoja ohjeita olet saanut.

Oliko sulla jo vuoden täyttänyt? Kaurajuomaa sitten vaan. Me lopetetaan apteekin nutrilon korvike ja siirrytään kauramaitoon kun vuosi tulee täyteen. Eikä se mitenkään vaikuta maitoaltistuksen tuloksiin. Mutta kuten monet myös neuvoivat soijamaito pois ja katso mitä tapahtuu. Tiedän kyllä mitä käyt läpi, metsästin kuopuksen yhtä allergiaa monta kuukautta kunnes syyllinen löytyi eli omena.

Hei mitenkä teillä meni tänään lääkärissä?

Älä tosiaankaan välitä typeristä kommenteista, jokaiseen ketjuun taitaa eksyä aina pari myrkyttäjää, mikä on surullista :(

Yhteistyössä