Hautajaisvaateapua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Mummon hautajaiset on huomenna ja mulla on elämää suurempi vaatetusongelma. Olen viimeksi ostanut hautajaisiin 3v sitten mustan kauluspaidan, mutta kiitos viiden vatsaan jämähtäneen ylimääräisen kilon ja 2 kokoa isompien tissien takia se ei ole vaihtoehto.

Ainoat potentiaaliset vaihtoehdot ovat n 10cm polven yläpuolelle päättyvä mekko ja mustat legginsit tämän kanssa tai tunika jossa on 3/4 hihat ja mustat farkkulegginsit koska niistä ei kukaan osaa sanoa onko ne mustat farkut vai ei. Toinen housuehdokas tuon tunikan kanssa on mustat housut jotka on ostettu niihin edellisiin hautajaisiin, mutta niissä on hieman leveämmät lahkeet ja näytän mielestäni aivan hemulilta..
Tunika siis peittää pyllyn ja on vähän sarjaa äitiysvaate (vaikka ei edes ole), koska levenee hieman rintojen alta

Tässä ei enää miihnkään shoppailemaankaan lähdetä, kuvittelin mahtuvani tuohon kauluspaitaan ja tapojeni mukaisesti jätin taas viime tippaan..

Laita se kumpi on siistimpi ja juhlavampi vaatekerta. Äläkä seuraavalla kerralla jätä näin myöhään. Vainajaa kunnioitetaan vaatevalinnaalla ja et halua kenenkään uskovan että hautajaiset ovat sulle "pakko osallistua näihinkin joten riipaisempa jotain vain nopsaan päälleni"-juhlat.

Minä laittaisin tunikan ja ne leveämmät housut, vaikka kokonaisuus ei ehkä vartaloa imartelekaan. Ennemmin siisteys kuin sirous, kun hautajaisista on kyse.

Luultavasti tuo tunika/farkkulegginsit yhdistelmä..täytyypä vielä testata mustaa kauluspaitas miltä sr näyttää jos päälle laittaa mustan neuletakin..

Laita se kumpi on siistimpi ja juhlavampi vaatekerta. Äläkä seuraavalla kerralla jätä näin myöhään. Vainajaa kunnioitetaan vaatevalinnaalla ja et halua kenenkään uskovan että hautajaiset ovat sulle "pakko osallistua näihinkin joten riipaisempa jotain vain nopsaan päälleni"-juhlat.

Vaatevalinnalla ei kunnioiteta vainajaa, vaan tämän lähimpiä. Joihin ap:kin melko lailla kuuluu. Hän itse varmaan tietää, millainen pukeutuminen suvussa tapana on.

Mutta noin yleisesti minäkin kannatan sitä siistimpää vaihtoehtoa.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29721830]Vaatevalinnalla ei kunnioiteta vainajaa, vaan tämän lähimpiä. Joihin ap:kin melko lailla kuuluu. Hän itse varmaan tietää, millainen pukeutuminen suvussa tapana on.

Mutta noin yleisesti minäkin kannatan sitä siistimpää vaihtoehtoa.[/QUOTE]

No, toi nyt on vähä saivartelua. Kyllä mä pukeudun sen mukaan mikä on vainajan tahto. Olen ollut erittäin konservatiivisesti pukeutunut sukumme vanhimpien hautajaisissa, koska tiedän että he olisivat sitä tyyliä arvostaneet, ja olen ollut hautajaisissa missä meillä suurimmalla osalla oli päällä mustaa nahkaa, vainajan tahdosta. Joten kyllä siinä vainajaa lähinnä kunnioitetaan, vainajan juhlathan ne ovat.

No, toi nyt on vähä saivartelua. Kyllä mä pukeudun sen mukaan mikä on vainajan tahto. Olen ollut erittäin konservatiivisesti pukeutunut sukumme vanhimpien hautajaisissa, koska tiedän että he olisivat sitä tyyliä arvostaneet, ja olen ollut hautajaisissa missä meillä suurimmalla osalla oli päällä mustaa nahkaa, vainajan tahdosta. Joten kyllä siinä vainajaa lähinnä kunnioitetaan, vainajan juhlathan ne ovat.

Jos vainajan tahto on tiedossa, niin sen mukaan totta kai mennään. Mikäpä sen hienompaa. Kuulostat etiketin hallitsevalta ihmiseltä. Mutta jos joku pikkupikkuserkku tulee paikalle vesirajaminihameessa, niin viimeiseksi se vainajaa harmittaa.

Olen ollut hautajaisissa, joissa vainajan toive oli että muistotilaisuudessa kuuluu iloinen nauru. Sekin onnistui, vaikka vaatekoodi olisi ollut helpompi toteuttaa.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29721918]Jos vainajan tahto on tiedossa, niin sen mukaan totta kai mennään. Mikäpä sen hienompaa. Kuulostat etiketin hallitsevalta ihmiseltä. Mutta jos joku pikkupikkuserkku tulee paikalle vesirajaminihameessa, niin viimeiseksi se vainajaa harmittaa.

Olen ollut hautajaisissa, joissa vainajan toive oli että muistotilaisuudessa kuuluu iloinen nauru. Sekin onnistui, vaikka vaatekoodi olisi ollut helpompi toteuttaa.[/QUOTE]

Olet oikeassa.

Yhteistyössä