Voiko alkoholisti syödä/juoda näitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Ystävälläni on ollut alkoholiongelma ja hän on ollut hoidossa sen takia ja on nyt jo reilut puoli vuotta ollut kuivilla. Tarkoitus olisi pitää illanistujaiset, ja mietin, että voinko tarjota näitä: simaa, rommirusinajäätelöä tai suklaarommirusinoita? Sima olisi joko itse tehtyä tai sitten kaupan, mutta alkoholitonta.. Tai onko kaupan simoissa kaikissa joku 0,7%? Tai onko rommirusinajäätelössä oikeasti jotain rommia.. Älkää tuomitko tyhmää kun tollasia kyselen :P

No on tietty muutakin, mutta vapun tienoilla olisi nuo istujaiset, siksi mietin simaa. Rommirusina-maku on ystävälleni ollut tosi mieluinen koko sen 20v kun olen hänet tuntenut, esim. rommirusina on hänen lempparijätskiään. Mietin vaan että onko siinä sitten oikeaa alkoholia vai jotain teollista aromia ja onko se sitten täysin vaaratonta. En tietenkään simaa tarjoa jos siinä on vaikka se 0,7%, mutta onko sellasta missä ei ole ollenkaan..

[QUOTE="Vieras.";29745197]Mitä muuta sulla on tarjolla? Jos noi on vaan pieni osa niin sit menettelee, jos ainoot naposteltavat niin ottaisin v***uiluna...[/QUOTE]

Ovat vaan pieni osa, sinne tulee kyllä piirakkaa ja juustokakkua yms mitä voi huoletta syödä.. Ja tottakai tulee muutakin juotavaa, teen alkoholitonta mehuboolia.

No on tietty muutakin, mutta vapun tienoilla olisi nuo istujaiset, siksi mietin simaa. Rommirusina-maku on ystävälleni ollut tosi mieluinen koko sen 20v kun olen hänet tuntenut, esim. rommirusina on hänen lempparijätskiään. Mietin vaan että onko siinä sitten oikeaa alkoholia vai jotain teollista aromia ja onko se sitten täysin vaaratonta. En tietenkään simaa tarjoa jos siinä on vaikka se 0,7%, mutta onko sellasta missä ei ole ollenkaan..

Vaarallista noissa voi tehdä enemmänkin se maku, josta tulee alkoholin mieliteko.

tuo rommin tunkeminen joka naposteltavaan on kyllä vähän, hmh, asiatonta? mutta se, että alkoholisti syö jotain leivosta jossa on olevinaan alkoholia ei aiheuta mitään retkahduksia. mutta jos alkoholisti syö antabusta niin aiheuttavat myrkytyksen.

Ok, no minä en tuota makua osannutkaan ajatella, että jos siitä tulee joku himo.. Mietin vaan sitä onko tuotteessa alkoholia. Pitää kai sitten vaihtaa tuo jätskimaku toiseen.

[QUOTE="hmm";29745205]tuo rommin tunkeminen joka naposteltavaan on kyllä vähän, hmh, asiatonta? mutta se, että alkoholisti syö jotain leivosta jossa on olevinaan alkoholia ei aiheuta mitään retkahduksia. mutta jos alkoholisti syö antabusta niin aiheuttavat myrkytyksen.[/QUOTE]

Rommi-makua on vain parissa naposteltavassa ja olin suunnitellut sitä ihan vaan sitä varten että tuo ystävä on aina tykännyt tuosta mausta - siis jo kauan ennen mitään alkoholiongelmia.

Ehkäpä hänen lempparijätskinsä oli rommirusina juurikin sen rommin takia. Mä en ostaisi mitään, missä olisi vähänkään alkoholia tai sen makua edes muistuttavaa. Retkahdus voi syntyä tosi pienestä asiasta, kuulemma ihan alkoholittomasta skumpastakin, koska se tilanne, se lasi kädessä, skumpan maku... kaikki ne voivat viedä retkahdukseen, vaikkei alkoholia olisi ollenkaan.

Simassa on aina vähän alkoholia, ei se muuten simaa olisi. Se syntyy käymällä.

Jäätelöissä käytetään usein esansseja antamaan makua. Mutta ainesluettelosta voi aina varmistaa, mitä siinä on.

S-ryhmän kaupoista ainakin saa alkoholitonta simaa, olikohan finnspringin tekemää, en varmaksi muista, mutta etiketissä lukee isolla että alkoholiton.

Yhteistyössä