Työharjoittelun työajasta (aikuisopiskelija), tietäskö kukaan miten menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Meillä on opettajan kanssa hieman kiistaa pian alkavan työharjoittelun työajasta, ja asiaa ollaan selvittämässä "korkeammalta taholta" mutta vielä ei ole saatu vastausta.

Eli koululta ohjeeksi annettiin että työaika pitäisi olla 7,5 tuntia päivässä mutta minun harjoittelupaikan työaika on 7,25h/pvä ja opettaja vaatii että minä jäisin 15 minuutiksi muiden lähdettyä työpaikalle jotain tekemään...

Minä olen sitä mieltä että harjoittelussa noudatetaan työpaikan työaikaa (ja tes:ta) eikä koulun, kumpikohan meistä on oikeassa?

Eikös työharjoittelijalla pidä olla ohjaaja paikalla? Eikai työnantajaa voi velvoittaa osoittamaan sulle ohjaajaa ja maksamaan ohjaajalle ylitöistä palkkaa niiksi 15 minuutiksi joka päivä, kun teet ylimääräistä?

Meille sanottiin aina että jos top-paikalla päivät on lyhyempiä, sitten on myös opiskelijalla. Kenenkään ei tarvi jäädä työpaikalle ihmettelemään yksinään.

Aina on myös painotettu sitä, että tuntimäärän täyttymistä tärkeämpää on opiskelijan riittävä asioiden oppiminen ja hallitseminen.

Viimeksi muokattu:
Eikös työharjoittelijalla pidä olla ohjaaja paikalla? Eikai työnantajaa voi velvoittaa osoittamaan sulle ohjaajaa ja maksamaan ohjaajalle ylitöistä palkkaa niiksi 15 minuutiksi joka päivä, kun teet ylimääräistä?

Tästäkin opettajalle sanoin, siis että kun ohjaaja lähtee (ja kaikki muutkin samoja hommia tekevät) niin en voi oikein mitään tehdä kun jonkunhan pitää tarkastaa mitä teen mutta opettajan mielestä minun pitäisi vaikka kirjoittaa TOP-päiväkirjaa siellä työpaikalla muiden lähdettyä...

[QUOTE="höh";29748818]Tästäkin opettajalle sanoin, siis että kun ohjaaja lähtee (ja kaikki muutkin samoja hommia tekevät) niin en voi oikein mitään tehdä kun jonkunhan pitää tarkastaa mitä teen mutta opettajan mielestä minun pitäisi vaikka kirjoittaa TOP-päiväkirjaa siellä työpaikalla muiden lähdettyä...[/QUOTE]

Eikö tämä olisi edelleen yhtä epätasa-arvoista muiden opiskelijoiden suhteen, hehän tekevät sen 7,5h/pvä plus kirjoittavat TOP-päiväkirjaa siihen päälle... :stick:

On muuten nulju opettaja, kun tuollaisesta nipottaa.

Eikö niitä varttitunteja voisi laskea kaikkia yhteen ja tehdä vaikka muutamaa tuntia ylimääräistä harjoittelun lopuksi yhteen putkeen? Tuo 15min yliaika kuulostaa oikeasti ihan silkalta simputukselta.

Eikö tämä olisi edelleen yhtä epätasa-arvoista muiden opiskelijoiden suhteen, hehän tekevät sen 7,5h/pvä plus kirjoittavat TOP-päiväkirjaa siihen päälle... :stick:

On muuten nulju opettaja, kun tuollaisesta nipottaa.

Eikö niitä varttitunteja voisi laskea kaikkia yhteen ja tehdä vaikka muutamaa tuntia ylimääräistä harjoittelun lopuksi yhteen putkeen? Tuo 15min yliaika kuulostaa oikeasti ihan silkalta simputukselta.

Niin kuin jo tuossa alussa kirjoitin niin opettaja aikoi selvittää riittääkö tuo 7,25h, ja jos ei riitä niin varmaan pakko sitten tehdä joku ylimääräinen päivä että saan tunnit täyteen.

Ja minä olen niin "tarkkaan valvotussa" harjoittelupaikassa että pitäisi varmaan kysyä esimieheltä lupa että saanko harjoittelupaikan koneella mennä nettiin koulun sivuille kirjoittamaan päiväkirjaa.

Yhteistyössä