Kaikki siivoojiksi 3 tunnin työmatkan päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosissani ajattelen ettei yhteiskunnan tehtävä pitäisi olla elättää työstä kieltäytyjiä. Nälkäkuolema on sitten kieltäytyjän omalla vastuulla.

Sulla on muuten erittäin oikee nikki ittellesi! Aikamoinen bitch oletkin. Tunteeton ja kylmä. Sä siis haluaisit että työtön joka kieltäytyy työstä joka hänelle ei sillä hetkellä sovi(esim liian pitkät matkat, lapset joutuisivat olemaan kotona yksin tms jne),kuolisi nälkään? Ilkeä olet. Katsohan peiliin ja mieti miksi olet noin katkera.

Miten niin pullossa eläneen? Itseni olen kouluttanut aikoinaan ilman mitään tukia tai opintolainoja, omalla työllä. Opiskelin päivät ja tein illat ja viikonloput töitä. Sen jälkeen olen ollut 3kk ilman töitä, mutta omasta tahdostani ja ilman työttömyyskorvauksia.

Kolme lasta olen kasvattanut aikuisiksi. Kaksi on yliopisto-opiskelijoita, asuvat omillaan ja rahoittavat opintonsa tekemällä töitä. Nuorimmalla on lakkiaiset tänä keväänä, hän meni töihin heti penkkareiden jälkeen. Lapset on saaneet mallin toimintaansa ihan tavallisesta duunariperheestä, ei täällä mitään huippupalkattuja johtajia ole.

Ei se koulutus älyä takaa. En puhu rahasta vaan tasa-arvosta, henkisistä resursseista. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia ja samoja lähtökohtia.

[QUOTE="viera";29754054]Ei se koulutus älyä takaa. En puhu rahasta vaan tasa-arvosta, henkisistä resursseista. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia ja samoja lähtökohtia.[/QUOTE]

Jep. Aletaanpa seuraavaksi vaatimaan, että kaikkien on saatava syntyjään sama älykkyys, tai ei aleta millekään.

Sulla on muuten erittäin oikee nikki ittellesi! Aikamoinen bitch oletkin. Tunteeton ja kylmä. Sä siis haluaisit että työtön joka kieltäytyy työstä joka hänelle ei sillä hetkellä sovi(esim liian pitkät matkat, lapset joutuisivat olemaan kotona yksin tms jne),kuolisi nälkään? Ilkeä olet. Katsohan peiliin ja mieti miksi olet noin katkera.

Eikun nälkään saisi kuolla sellainen joka periaatteesta kieltäytyy kaikesta työstä koska kotona makaamalla tienaa yhtä paljon.

Bitch olen kyllä, pahemman luokan sellainen. Empatiaa en jaksa tuntea omasta tahdostaan yhteiskunnan elättinä notkuvaa kohtaan. Katkera en ole, siihen ei ole syytä. Olen järjestänyt itselleni omalla työlläni varsin mukavan elämän ja olen hemmetin ylpeä siitä, että lapseni näyttävät toimivan samoin.

[QUOTE="viera";29754054]Ei se koulutus älyä takaa. En puhu rahasta vaan tasa-arvosta, henkisistä resursseista. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia ja samoja lähtökohtia.[/QUOTE]

No siihen puoleen taas ei yhteiskunnan tuet auta, niistähän tässä ketjussa on kyse. Yhteiskunta tarjoaa kaikille koulutusmahdollisuuksien puolesta yhtäläiset lähtökohdat. Jos ei älli riitä, ei siitä yhteiskuntaa voi syyttää

Viimeksi muokattu:
Sosialismi on kyllä vahvaa tässä maassa kun ihmiset ihan tosissaan perustelevat miksi juuri heidän ei tarvitse ottaa vastuuta omasta elämästään vaan on ihan ok että muut kustantavat lystin.

• Tykkää
Reactions: Bitch
[QUOTE="viera";29754078]Miten tuo liittyy mihinkään?[/QUOTE]

Liittyy tähän valittamiseen. Mikään ei kelpaa. Kaikki pitää saada ilmaiseksi ja helposti tai lyödään hanskat tiskiin. Ihmisten asenne on aivan perseestä.

lukihäiriö voi monesti pilata jonkun uran.

[QUOTE="viera";29754088]Sinä päätit, että niistä on kyse. Voihan sulla olla kiva elämä, mutta tunneäly, empatia puuttuu täysin. Vanhemmatko opetti?[/QUOTE]

Oletko sä lukenut lainkaan tätä ketjua vai vastailetko randomisti yksittäisiin viesteihin? Oikeassa olet, kaikilla ei ole saman tasoinen henkinen lahjakkuus..

Mä olen siis tunteeton ja kylmä, jos olen sitä mieltä että toistuvasti työstä kieltäytyvältä pitäisi leikata tukia sen verran että alkaa työnteko kiinnostamaan? Osaatko yhtään ajatella miten kävisi, jos me kaikki töitä tekevät ja veroja maksavat alettaisiin toimia samalla tavalla? Mistä meille kaikille se raha revittäisiin?

Eikun nälkään saisi kuolla sellainen joka periaatteesta kieltäytyy kaikesta työstä koska kotona makaamalla tienaa yhtä paljon.

Bitch olen kyllä, pahemman luokan sellainen. Empatiaa en jaksa tuntea omasta tahdostaan yhteiskunnan elättinä notkuvaa kohtaan. Katkera en ole, siihen ei ole syytä. Olen järjestänyt itselleni omalla työlläni varsin mukavan elämän ja olen hemmetin ylpeä siitä, että lapseni näyttävät toimivan samoin.

No sellaisia totaalikieltäytyjiä on erittäin vähän. Mutta sä jaksat jankkaa samaa..
Googleta mikä on katkera...

Ja jos olisit ihan aikuisten oikeesti tyytyväinen ja ylpeä omasta elämästäsi, pystyisit kokemaan jonkinlaista myötätuntoa myös työttömiä kohtaan...

Kaikkien tilanne ei ole sama, ja kaikkia ei voi laittaa samalle viivalle. Mistä tiedät miten paljon työttömät kärsii omasta tilanteestaan? Onko sun mielestä hyvä, että heitä rääkätään vielä lisää, pakotetaan työhön joka ei yhtään vastaa heidän koulutustaan, pakotetaan kauas töihin, jne. Oma veikkaus on että tällainen päätös lisää masentuneiden määrää, ja kohta puolet näistä pakkotyöllistetyistä ovat sairaslomalla ja mielenterveystoimistossa. Ja miten heidän lapsensa voivat; kun vanhemmat puurtaa pitkää päivää ja lapset keskenään tuntikauseja? Tällaisella päätöksellä meillä on kohta puolet suomalaisista masentuneena ja lapset/nuoret hunningolla. Siinäkö valtio SÄÄSTÄÄ RAHAA?

[QUOTE="viera";29754096]Miten ihmeessä liittyy tähän? Ei se koulutus älyä takaa. En puhu rahasta vaan tasa-arvosta, henkisistä resursseista. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia ja samoja lähtökohtia.[/QUOTE]

Niin? Mitä sitten? Mahdollisuus on kaikilla (koulutus). Mitä tarkoitat, että lähtökohdat ja mahdollisuudet ei ole samat? Ei tietenkään, mutta mitä sitten?

[QUOTE="viera";29754096]Miten ihmeessä liittyy tähän? Ei se koulutus älyä takaa. En puhu rahasta vaan tasa-arvosta, henkisistä resursseista. Kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia ja samoja lähtökohtia.[/QUOTE]

näin se vaan.
Myös ne opilaat jotka ovat opiskelleet pienryhmissä aj niillä n ns äthimerkintä, joutuvat pakostakin tyytymään huonompaamn opiskeluun, vaika kuinka viisaita olisivat. Edellenkään tästä ei puhuta mutta he savat amamtikoulussa ja lukiossa helpotuksia monista jutuista, mutta siä ei sitten näy missään tosistuksessa.
Mies opetti oppilaita jotka ovlivat penryhmässä tai vastaavassa opiskellee tja heillä oli tähtimerki. sillä heti leimattiin että ovathuonompia opilaita ja heidän ei tarvinnut edes yrittää vaan saivat kolmosen ( arvostelu 1-5) vaan sillä että tulivat paikalle. Puuntyöstökoneisin eivät saaneet koskea yksin, sit katostaan että ootpas ollut hyvä koulussa ja kun mene täihin niin ihmetellään kun ei edes koneita osaa käyttää, kun ei oo opetettu =O

Onko sun mielestä hyvä, että heitä rääkätään vielä lisää, pakotetaan työhön joka ei yhtään vastaa heidän koulutustaan, pakotetaan kauas töihin, jne. O

Toistan: ei ole pakko odottaa mitä työkkäri keksii. Omatoimisuus? Sitä luulisi löytyvän, kun on perheen elannosta kyse.

Mielumminko tappaisit perheesi nälkään kuin tekisit työtä josta saa rahaa?

Yhteistyössä