Oudot nimet unissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Palm Spring
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Palm Spring

Vieras
Onko kellään muulla kokemuksia vieraista nimistä jotka näette unissanne tai juuri ennen heräämistä ( puoliunessa ) ? Yritin googlettaa mutta ei oikein löytynyt vastaavaa.. Itse olen alkanut nähdä ihmisten nimiä, siis etunimi sekä sukunimi, juuri ennen kuin herään. Nimet ovat olleet niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin. Ja juuri sellaisia, joita en ole aiemmin kuullut. Olen huvikseni googlettanut niitä, osasta löytyy olemassaolevia ihmisiä, mutta en ymmärrä mistä nämä nimet tulevat. Toisaalta nämä ovat mielenkiintoisia mutta häiritseviäkin. Oletteko myöhemmin kohdanneet tämän ihmisen jonka nimen olette nähneet vai onko sen tarkoitus jäänyt pimentoon?

Huom, en nyt pyydä kokemuksia normiunista ja muista vaan nimen omaan näitä nimiä. :) Mielenkiinnolla vastauksia odotellen ja niistä etukäteen kiittäen.. :)

Siis nimenomaan nähnyt nimiä vai kuullut mainittavan unessa?

Unissahan käydään läpi tapahtuneita ja muuten elämässä tärkeitä asioita ja tapahtumia. Monet asiat sekoittuvat keskenään. Oisko niissä nimissä siis tuttuja etunimiä ja sukunimiä eriksensä, mutta ovat nyt sekaantuneet? Selittää en osaa enkä muista vastaavaa nähneeni, mutta jostain syystä nimet on nyt sulle tärkeitä. Ootko miettimässä vauvalle uutta nimeä tai harninnut oman nimen vaihtamista? Tai vaan lukenut jonkun uutisen aiheesta? Hakenut uutta työ- tai opiskelupaikkaa, että olisit lukenut listasta muiden hakijoiden nimiä?

No jaa, ihminenhän käyttää vain n.10% aivokapasiteetistaan. Uskon että tällaiset jutut johtuvat siitä, että kun ollaan unitilassa ja "päivätajunta" on sammuksissa, niin alitajunta ottaa vallan ja sieltä nousee kaikenlaista. Sellaista, mitä aivot eivät huomaa ihmisen hereillä ollessa.
Aivothan tekevät aktiivista työtä myös unitilassa. Useinkin, illalla saattaa miettiä jotakin ongelma johon ei tiedä ratkaisua mutta aamulla kun herää, sen yhtäkkiä tietääkin.

Minulla tulee joskus outoa nimiä uneen sillä tavalla, että minulla on unessa lapsi, jolla on joku sattumanvarainen etunimien yhdistelmä tai sitten lapselle ollaan keksimässä nimeä. Joskus nimet ovat ihan "oikeita" etunimiä, jotkut taas ovat jonkinlaista siansaksaa. Esimerkiksi kerran minulla oli unessa poika, jonka nimi oli muistaakseni Esa Allan Aukusti ja tämän pikkuveljen nimeksi tuli Ville Lelilee Ynnevi tms.

[QUOTE="vieras.";29758773]Siis nimenomaan nähnyt nimiä vai kuullut mainittavan unessa?

Unissahan käydään läpi tapahtuneita ja muuten elämässä tärkeitä asioita ja tapahtumia. Monet asiat sekoittuvat keskenään. Oisko niissä nimissä siis tuttuja etunimiä ja sukunimiä eriksensä, mutta ovat nyt sekaantuneet? Selittää en osaa enkä muista vastaavaa nähneeni, mutta jostain syystä nimet on nyt sulle tärkeitä. Ootko miettimässä vauvalle uutta nimeä tai harninnut oman nimen vaihtamista? Tai vaan lukenut jonkun uutisen aiheesta? Hakenut uutta työ- tai opiskelupaikkaa, että olisit lukenut listasta muiden hakijoiden nimiä?[/QUOTE]

Ei mikään noista, mutta kiitos vastauksesta ja mielenkiinnosta asiaani kohtaan :)

[QUOTE="vieras.";29758813]No jaa, ihminenhän käyttää vain n.10% aivokapasiteetistaan. Uskon että tällaiset jutut johtuvat siitä, että kun ollaan unitilassa ja "päivätajunta" on sammuksissa, niin alitajunta ottaa vallan ja sieltä nousee kaikenlaista. Sellaista, mitä aivot eivät huomaa ihmisen hereillä ollessa.
Aivothan tekevät aktiivista työtä myös unitilassa. Useinkin, illalla saattaa miettiä jotakin ongelma johon ei tiedä ratkaisua mutta aamulla kun herää, sen yhtäkkiä tietääkin.[/QUOTE]

Näinhän se on. :)

Voi kun löytyisi joku kohtalotoveri, olisi niin kiinnostavaa. :) Mutta mukavaa että olen saanut asiallisia vastauksia. En ole kuullut näitä nimiä vaan nimenomaan nähnyt, tai pikemminkin ne ovat tulleet kuin ajatus. Esim. jos kerron nyt sinulle nimen Matti Mattinen, se nimi tulee ajatuksiisi vaikka et varsinaisesti näe tai kuule sitä. :) Vaikeasti selitetty... Unissa kaikki on vähän hankalaa, eikös. :)

Mielenkiintoista. Onkos sitten nuo jotka olet googlamalla löytänyt ja todennut olemassaoleviksi olleet samalta paikkakunnalta tai lähikunnista tai sellaiselta alalta että voisit heidät todennäköisesti kohdatakin lähitulevaisuudessa vaikka työn merkeissä?

Juu ei. Eipä ole tuollaista ollut. Minä olen vain viime aikoina tavannut paljon tuntemattomia naamoja, vaikka olen kuullut ettei sen pitäisi olla mahdollista että näkisi kasvoja joita ei ennen ole nähnyt.
En kyllä sitten ymmärrä miksei muka voisi keksiä kasvoja siinä missä kaikkea muutakin mikä ei ole todellista.
Ehkäpä ne sun nimetkin on vain yhdistelmiä joskus kuulluista nimistä.

Mielenkiintoista. Onkos sitten nuo jotka olet googlamalla löytänyt ja todennut olemassaoleviksi olleet samalta paikkakunnalta tai lähikunnista tai sellaiselta alalta että voisit heidät todennäköisesti kohdatakin lähitulevaisuudessa vaikka työn merkeissä?

Joku kysyi, näenkö kasvoja. Ei, vain nimiä.

Ja tuohon lainaukseen, eivät olleet läheltä vaan hyvinkin kaukaa eikä mitään yhteyttä mikä voisi yhdistää minua ja noita henkilöitä. Enkä työni puolesta voi tavata ketään uusia... :)

Joku kysyi myös olenko voinut yhdistellä nimiä. Nimet eivät ole mitään tuttujeni nimiä mutta eivät yleensä myöskään mitään harvinaisia. Tavallisia suomalaisia ( ja myös erikoisia ulkomaalaisia ) nimiä joita voi kuulla missä vain vaikka eivät tuttujani ole.

Itsekin joskus näin unia joissa oli nimiä. Nimi ja tietty tunne tästä nimestä, ei kasvoja.

Toissa yönä näin jännää unta. En muista täysin, mutta joku mies oli lähdössä laivalle ja se oli vaan joku tuttu josta ilmeisesti välitin enemmänkin, muttei se tiennyt sitä. Halasin lujaa ja se pussasi poskelle siinä halatessa ja kun itse vastasin samalla lailla se sanoi "tätä olen odottanut ja jatketaan tästä 2viikon kuluttua kun palaan kotiin". Hyvin voimakas rakkauden tunne ja se tunne kesti koko eilispäivän. Muistan, että mulla oli joku juttu jonkun toisenkin miehen kanssa, mutta jotenkin suunnittelin sen jättämistä tämän merille lähteneen miehen vuoksi.

Sori, eiks tuo kysyjä just toivonu et ei mitää tavallisia unia tänne tulla selittää vaa niit nimiunii ?!?!
Joo no mul ei oo sellasii mut iha mielenkiintone muute tää ketju !!!