Ärsyttää jatkuva kysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuhippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Puuhippa

Aktiivinen jäsen
01.04.2014
6 922
7
38
Puhelinmyyjä haluaa tietää minkä ikäisi lapsia minulla ja monta henkilöä perheeseen kuuluu, kuka meillä päättää sähköyhtiöstä, onko minulla puolisoa jne.
Kauppareisulla halutaan tietää mikä puhelinliittymä minulla on, paljonko maksan puhelinlaskua, mitä vakuutuksia minulla on, missä yhtiössä minun vakuutukset on, mitä ihonhoitotuotteita minä käytän, millä pesen hampaani jne.

Ja minä en todelakaan halua kertoa keskellä kauppakeskusta millaisia vakuutuksia minulla (vittuako se jollekki klopille kuuluu montako venettä meillä on tai minkä arvosta tavaraa meillä on tai millaisen henkivakuutuksen olen jättämässä jälkeeni?). Ja en todelakaan kerro tuntemattomalle soittajalle perheenjäsenistäni yhtään mitään.
Tässä vaiheessa olen sitten töykeä ämmä, kun halua vastata. Missä vaiheessa on tullut tapa, että ihmisten yksityisasioita udelaan joka paikassa.

Laita markkinointiesto niin ei tule turhia puheluita ja kaupoissa voi kävellä ohi anteeksi pyydellen ja jättää vastaamatta.

Mä joudun melkein päivittäin tuolla kaupassa kävelemään noiden ohi ja alkaa vituttaa. Pistäs edes naaman muistiin ja jättäs rauhaan. Meiän kaupassa on armeija noita myyjiä ja ne marssii rivissä ihmisiä kohti ja niistä ei pääse livahtamaan ohi, moni seuraa pidemmänkin matkaa perässä vaikka sanoo EI.

Minulla toiminut vuosia, puolisollani ja tutuilla myös. Kenellekään ei tule puheluita lehti tai liittymä tmv myyjiltä. Suosittelen!

Ja päivittäin käymme liikkeissä joissa noita mainittuja myyjiä on, mutta sanomme kohteliaasti vain kiitos, ei. Ja saamme kävellä rauhassa ohi. Ei ongelma.

Kokeile joskus iloisempaa torjumistapaa, sillä jäät mieleen ja myös rauhaan myyjiltä samoin tein. Kokeilin sitä ja toimii . Jään juttelemaan, en välttämättä siitä mitä myyjä tarkoitti , vaan nappaan vaikkapa sanasta vakuutus ylipäätään ajatuksiani vakuutuksista tässä maailmassa tai joku juttu elämässä, jolloin vakuutus oli tosi hyvä olla olemassa. Joskus keskusteluista sukeutuu ihan mukavia, piristäviä ja seuraavan kerran myyjän tullessa vastaan moikkaamme iloisesti sekä kysymme mitäs tänään kuuluu.

Olen naurattanut puhelinmyyjiä kommentoimalla heidän lehtiään tai tuotteitaan. Viimeksi nauroimme kumpikin kippurassa myyjän myöntäessä, että mielipiteeni on hyvä.

Elämä ei ole vakavaa ja myyjätkin ovat ihmisiä.

4l9wl83ze2p.png

Yhteistyössä