Minkä ikäisenä olette lopettaneet imetyksen ja vaipan käytön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitsykkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äitsykkä"

Vieras
Minun poikani, 5 sekä tyttöni, 4 käyttävät molemmat vaippaa. Eivät koskaan ehdi pytylle, joten toistaiseksi vielä vaippa ahkerassa käytössä. Pojan kanssa olemme lopettaneet säännöllisen imetyksen, mutta joskus, esim: kerran pari parissa viikossa. Tyttö imee säännöllisesti noin kerran, kaksi päivässä.
Minkä ikäisinä teidän lapsokaiset lopettivat? Ja muuten millaisia vaippoja pidätte tuon ikäisten lasten kanssa?

Ai provo, mistäs sen tiedät? Onko itselläsi lapsia? Tiedätkö sen tunteen kun lapsi ulostaa joka päivä ohi, ja pakko köyttää vielä toistaiseksi vaippaa? Entäs, kun lapsi tykästynyt tisiin, ja HALUAA imeä. On muuten tutkijoiden tutkimaa tietoa, että lapsi kehittyy paremmin, ja on hyödllistä imettää isoon ikään asti!!! KIITOS!

Provojen taso laskee kokoajan alemmas. Jotain parempaa välillä, jooko?

Meillä esikoisella loppui imetys 1,5-vuotiaana ja yövaippa jäi pois 2v3kk iässä. Mitenkään lastesi yksilöllistä ihanuutta vähättelemättä, kyllä pottailu on kaikille kivempaa kuin vaipat. Imetyksen hyödyistä olen samaa mieltä kanssasi.

Imetys saa jatkua vaikka kuinka pitkään, mutta kyllä pottailun harjoittelu pitää aloittaa ajoissa. Mieluiten jo silloin kun lapsi osaa vähänkään tuettuna istua eli noin puolivuotiaana. Myöhemmin on hankalampi tutustuttaa pottaan kun sulkijalihaksia ei ole harjoiteltu yhtään ja pottailu on ihan uutta arkea joka pitäsi ottaa yhtäkkiä mukaan päivittäiseen käyttöön.

Provoksi epäilen minäkin, mutta vastaan silti. Lapsi unohti itse imetyksen 2-vuotiaana (olin raskaana ja maito tiukassa). Päivävaipat jäi 2,5-vuotiaana, yövaipan tarvitsee vielä (pian 3v). Päivälläkin tulee vahinkoja useamman kerran viikossa tällä hetkellä, mutta liittyy päiväunista luopumiseen (väsyneenä käy herkemmin vahinko) ja pikkusisaruksen syntymään (äiti ei muista muistutella ja lapsi saattaa kieltäytyä "kieltäytymisen ilosta").

Yhteistyössä