Annan juuri kävelemään oppineen vauvan kävellä pääasiassa sisällä paljain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika monta tuntia päivässä tulee lastenkin oltua kengät jalassa. Ainakin meillä. Itse pidän tärkeänä että lapsella on kunnolliset kengä. Mutta pitäkää te muut lapsillanne vaan niitä 20€ H&M:n tennareita jos siltä tuntuu.

Eli sun mielestä hinta tekee kengistä hyvät/huonot? Mielenkiintoista.

Meillä ollaan "kenkäkaudella" kengät jalassa ehkä 4-6h per päivä maksimissaan, mutta niitä kenkiä vaihdetaan välillä. Nyt ois hyvä hetki kertoa, miten lapsen terve jalka menee pilalle jos kengät ovat kahdenkympin henkkamaukat - jos niitä pidetään muutaman kuukauden ajan muutamia tunteja per päivä jalassa?

[QUOTE="Jenis";29818214]Eli sun mielestä hinta tekee kengistä hyvät/huonot? Mielenkiintoista.

Meillä ollaan "kenkäkaudella" kengät jalassa ehkä 4-6h per päivä maksimissaan, mutta niitä kenkiä vaihdetaan välillä. Nyt ois hyvä hetki kertoa, miten lapsen terve jalka menee pilalle jos kengät ovat kahdenkympin henkkamaukat - jos niitä pidetään muutaman kuukauden ajan muutamia tunteja per päivä jalassa?[/QUOTE]

Voit googlettaa itsekin tuon tiedon. (Kenkäkausi on Suomessa suurin piirtein 12kk).

Aivan mahtavaa että lapsi saa olla mahdollisimman paljon paljain jaloin.

Suomessa lapsilla pitää olla kuitenkin kengät. Ja mahdollisimman hyvät sellaiset takaavat mahdollisimman hyvän pohjan lapsen mahdollisimman terveelle elämälle, ihan samoin kun se paljain jaloin oleskelukin.

Millaiset ne on, ne mahdollisimman hyvät kengät? Kalleimmat? Tukevimmat? Vähiten tukevat?

[QUOTE="Jenis";29818234]Millaiset ne on, ne mahdollisimman hyvät kengät? Kalleimmat? Tukevimmat? Vähiten tukevat?[/QUOTE]

Netti on pullollaan tietoa niistä. Senkun googletat.

[QUOTE="Jenis";29818246]Jos itse vaivautuisit googlettamaan, tietäisit että netti on pullollaan vastakkaisia mielipiteitä. Aiheesta kuin aiheesta, myös tästä.[/QUOTE]

Itse en ole vielä törmännyt sellaiseen tietoon etteikö lapsella pitäisi olla hyvät ensikengät.

[QUOTE="Jenis";29818242]Ai mä voin googlettaa, mikä tekee sun mielestä kengistä hyvät? :D

Eikä meidän kenkäkausi kyllä ole lähellekään 12 kk. Ehkä 9kk, maksimissaan.[/QUOTE]

Ei tämä ole minun mielipidekysymys.

[QUOTE="vierailija";29818240]Mitä sinne googleen pitäisi kirjoittaa? "henkkamaukka pilaa jalat"? H&M:nkin kengissä on hyviä kenkiä ja kalliissa on huonoja (esim. Reiman kengät ovat pääosin karmeaa kuraa, pohjat kuin lankut, ja hinta melko korkea). Pitää vain osata tutkia ovatko kengät hyvät.[/QUOTE]

Oikeasti siis et osaa ottaa selvää asioista :O?

[QUOTE="Jenis";29818253]Ja heidän jalkansa menevät tästä pilalle, koska... ?[/QUOTE]

Meillä fysioterapeutti perusteli sillä, että lapsi joutuu koko ajan jännittämään varpaitaan, jotta crocsit pysyvät jalassa. Tarralliset sportti- tms. sandaalit pysyvät jalassa ilman "työtä".

Sen verran mitä jaksoin näitä mielipiteitä lukea ("kenkää pitää pystyä taittaa"), aika monessa sanottiin että mahdollisimman luonnollisen liikkuvuuden takaava ja joustava popo, toki oikean kokoinen, pitäisi olla. Ja sun mielestä halpa kenkä ei voi olla tällainen?

[QUOTE="Jenis";29818268]Sen verran mitä jaksoin näitä mielipiteitä lukea ("kenkää pitää pystyä taittaa"), aika monessa sanottiin että mahdollisimman luonnollisen liikkuvuuden takaava ja joustava popo, toki oikean kokoinen, pitäisi olla. Ja sun mielestä halpa kenkä ei voi olla tällainen?[/QUOTE]

Onhan sekin mahdollista.

[QUOTE="vierailija";29818267]Osaan minä. Pointti oli se, että hinta ei kerro kengän laatua ja H&M:ltäkin voi saada hyvät kengät.[/QUOTE]

No, pääosin ei kuitenkaan saa.

Yhteistyössä