mistä rahaa jos äiti kotona ja lapset tarhassa (hetkellisesti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja awfvwerb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikset menisi nyt sitten osittain opiskelemaan, jos lapsetkin aloittaa hoidossa. Onko niitä opintoja pakko tehdä tahdilla 7-17 eikö siitä saisi jotain pois jättämällä vähän lievemmän alun jolloin lasten ei tarvitse olla niin pitkää päivää. Kait se isäkin on joko aamusta tai illasta vapaalla eikä tee ympärivuorokauden töitä ja vois osaltaan hoitaa lapsia?

Voisitko ap kirjoittaa samalla nikillä niin olisi hieman helpompi seurata mitkä teksteistä on sinun?

Alkaisiko sinulla tosiaan aivan samana päivänä opiskelu kun lapset ovat aloittamassa pph:lla? Jos ei niin mikä estää sinua porrastamasta hoidon aloitusta hieman aiemmin kuin mitä sulla alkaa koulu? Harva koulu kun taitaa vielä elokuussa alkaa, niin sulla olisi ihan hyvin aikaa totuttaa lapset hoitopaikkaan.

Sun tilanteessa koulun aloittaminen syksyllä vaikuttaisi kaikkein järkevimmältä vaihtoehdolta. Onko sulla joka päivä koulua tietty tuntimäärä vai vaihteleeko? Koulusta kun kuitenkin pääsee helpommin hakemaan sairastuneen lapsen kotiin tms kuin töistä. Jos mies ei tee täyttä päivää niin kai hänkin pystyy hakemaan lapset hoidosta, jolloin hoitopäivistä ei tulisi niin pitkiä?

koska kyse on 4kk ajattelin että hyvinvointivaltiomme auttaisi jollain lailla koska samantyyppisessä tilanteessa on varmasti ollut muitakin esim tahtomattaankin. mutta koska kerran töitä niin vaan saa teidän mukaanne niin ehkä lähden uutta työsalkkua sitten ostamaan.? varsinkin kun tarkoituksena oli joku toimeentulotuki+hyvä hoitoaloitus lapsille. ei rikkaus ja kuraa lasten hoidon alkuun

koska kyse on 4kk ajattelin että hyvinvointivaltiomme auttaisi jollain lailla koska samantyyppisessä tilanteessa on varmasti ollut muitakin esim tahtomattaankin. mutta koska kerran töitä niin vaan saa teidän mukaanne niin ehkä lähden uutta työsalkkua sitten ostamaan.? varsinkin kun tarkoituksena oli joku toimeentulotuki+hyvä hoitoaloitus lapsille. ei rikkaus ja kuraa lasten hoidon alkuun

Joko saa nauraa. Ihminen hakee hoitopaikan lapsilleen mennäkseen opiskelemaan, mutta tämä ei nyt sitten käy. Liian rankkaa.

Voi kuule, kun me ei täällä palstalla päätetä noita toimeentulotuki päätöksiä, mutta ehkä meidän pitää ehdottaa sossuun, että sossun puolesta aletaan niistä päättämään.

jos teen koulua "osa-asikaisesti" en saa tukia koska täytyy saada teitty määrä opintopisteitä kokoon eli en voi tehdä osa-aikaisesti. ja kyllä minulle joskus voisi olla lyhyempiäkin päiviä mutta esim viimeksi niitä oli ehkä kerran kuussa. ja tuohon 7-17 olen laskent matkat mukaan siis. ja kyllä, valitettavasti koulu alkaa öö oisko 3pv päästä hoidon alusta. :/

Rauhoitu vähän ja lue mitä sulle on vastattu. Useimmathan on ehdottaneet, että aloitat opiskelun syksyllä vaikka kevennettynä, jolloin lasten hoitopäivät eivät muodostuisi niin pitkiksi, mutta et jäisi ilman rahaa, koska saisit opintotukea.

En tiedä mihin kouluun olet menossa, mutta esimerkiksi yliopistoissa opinnot alkavat usein vasta reilusti syyskuun puolella vaikka lukuvuosi periaatteessa paperilla alkaakin elokuun alusta. Tällöin sulle jäisi yli kuukausi aikaa toteuttaa lapsillesi pehmeä aloitus hoitopaikassa. Eikö tämä olisi ihan hyvä siirtymäaika lapsille?

Opintotukeen vaadittava 5op kuukaudessa ei vaadi noin pitkiä päiviä, ja korkeakouluissa on ns. akateeminen vapaus, eli luennoille ei ole pakko mennä. Vaatii sitten vain hieman enemmän itsenäistä opiskelua kotona.

kerroin aloituksessa mitä tiedän ja sitten kysyin tietääkö joku muu jotain enemmän mutta täällä vain yritetään kumota minun tilanteeni tietoja?? kertokaa siis jotain uutta, kiitos. Ja meillä on kiinteä lukujärjestys ja harjoittelu heti alussa, en voi ruveta sooloilemaan.

ja töihin meneminen on liian rankkaa LAPSILLE! ei minulle. edelleenkin, nuolen vaikka kameleita mutta miksi nyt yhtäkkiä saisin 4kk ajaksi töitä ja päivät sovittua 9-15 että saisin edelleen lapsilleni inhimillisiä päiviä ja toimeentulo ei kaadu. ja osa-aikaisuus ei auta rahatilannettani mitenkkän. mitä ette ymmärrä?

jos teen koulua "osa-asikaisesti" en saa tukia koska täytyy saada teitty määrä opintopisteitä kokoon eli en voi tehdä osa-aikaisesti. ja kyllä minulle joskus voisi olla lyhyempiäkin päiviä mutta esim viimeksi niitä oli ehkä kerran kuussa. ja tuohon 7-17 olen laskent matkat mukaan siis. ja kyllä, valitettavasti koulu alkaa öö oisko 3pv päästä hoidon alusta. :/

No höpö höpö, sehän riittää, että saat vuodessa tietyn määrän opintopisteitä. Eli siis jos saat toisessa kuussa 10 op niin toinen kuukausi voi ihan hyvin mennä vaikka nollilla. Eli käytännössä aloitat opinnot syksyllä muutamalla kurssilla ja keväällä sitten teet muutaman ekstrakurssin normiaikataulun päälle. Toki ymmärrän, että kaikki opinnot eivät ole samanlaisia, esim. hoitoalan, mutta aina voi asioita sumplia.

kerroin aloituksessa mitä tiedän ja sitten kysyin tietääkö joku muu jotain enemmän mutta täällä vain yritetään kumota minun tilanteeni tietoja?? kertokaa siis jotain uutta, kiitos. Ja meillä on kiinteä lukujärjestys ja harjoittelu heti alussa, en voi ruveta sooloilemaan.

ja töihin meneminen on liian rankkaa LAPSILLE! ei minulle. edelleenkin, nuolen vaikka kameleita mutta miksi nyt yhtäkkiä saisin 4kk ajaksi töitä ja päivät sovittua 9-15 että saisin edelleen lapsilleni inhimillisiä päiviä ja toimeentulo ei kaadu. ja osa-aikaisuus ei auta rahatilannettani mitenkkän. mitä ette ymmärrä?

Oletko käynyt koulullasi juttelemassa tilanteestasi? Kannattaa ainakin kokeilla, joskus sitä joustoa löytyy yllättävän paljon ja asiat saadaan hoidettua eri tavoillakin :) jos olet amk opiskelija, niin voisiko siirtyminen ns. aikuisryhmään olla vaihtoehto? Tällöin olisi tietyt lähiviikot ja muuten saisit tehdä kotoa käsin.

Mites tosiaan tuo sun mies, olisiko hänellä mahdollisuus hakea tai viedä lapsia hoitoon siten, ettei hoitopäivistä tulisi niin pitkiä? Tai olisiko hoidossa mahdollista aloittaa hieman aikaisemmin, jolloin lapset ehtisi tottua?

Oliko tuolla että miehesi saa 600,00? Hän varmaan ei silloin tee 40h työviikkoa?
Voihan mies hakea lapset silloin hoidosta aiemmin?

No et saa mistään rahaa, sulle onkin jo vastattu. Et meiltä.

Yritäpä myydä pyrstöäsi. Siitä tiettävästi maksaa jotkut hyvinkin. Voit suurin piirtein maata kaiken aikaa.

juu vituttaa vaan kun ihmiset nauravat kun en halua töihin ja väittävät sitä itsestään selvyydeksi ja sitten nauretaan kun haluan lapsilleni helpomman hoidon alun kun ovat pieniä niin sanotaan että mikä pakko vauvaa viedä hoitoon vaikka vauvasta ei ihan ole kyse ja vielä mietitään miksi en mene heti kouluun kun ideana oli se ettei kaikki ala samalla viikolla ja mietitään miksen laita lapsia myöhemmin hoitoon no kun hitto joulukuussa pääsee vaan jämäpaikoille, ei ainakaan pph mikä on pienelle parempi kuin mikään iso tarharyhmä. ja kun kysyn raha-asioista niin kerrotaan kuinka yliopistossa voi kursseja siirrellä juu jos olisin yliopistossa niin uskon että tietäisin nämä asiat aivan niinkuin tiedän tälläkin hetkellä oman kouluni asiat. meidän tunneillamme on lähed 100prosentin läsnäolopakko ja melkeimpä kaikki kurssit ovat tässä alussa sellaisia että pitää olla edellisellä että pääsee seuraavalle ja meillä ainakin on hemmetin pitkiä päiviä vaikka opintopisteitä kertyykin ihan minimi silti,

vittu täällä on kyllä sairasta porukkaa on varmasti vanhempasi kasvattaneet sinut hyvin kun alat heti selittää seksin myymistä. toivottavasti olet meduusa etkä ihminen.
mieheni saa 600e ja on koko päivän pois kotoa eli periaatteessa sama kuka lapset hakee kun neljään, viiteen menee kuitenkin. sorry.

Mä en tajua miksi sossu maksaisi sulle toimeentulotukea siksi, että sä haluat laittaa lapset hoitoon 4kk etuajassa? Jos näin on niin kerro ihmeessä missä sossussa on sellainen käsittelijä joka tuon hyväksyy, niin muutan sinne alueelle asumaan!

voitte tehdä vaikka tuosta mieheni tilanteesta sellaisen kivan toisten asioilla mässäily -arvailuleikin kaksplussalle tyypilliseen tapaan koska itse olen kaiken tarvittavan infon hänen rahojaan+tilannettaan koskien antanut.nyt on kyse minun kotihoidontuen loppumisesta ja siitä että mitä sille tapahtuu.

Yhteistyössä