Onko miesystäväni pettäjäainesta? Pastaraati kehiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tohveli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tohveli"

Vieras
Mä olen itse melkoisen hyvällä itsetunnolla varustettu. Mua ei siis häiritse, vaikka mies katselisi ohimennen muita, poikien saunaillassa heittäisi kaksimielistä läppää naapurin Laurasta jne. Jos tanssisi viihteellä toisen naisen kanssa, en pitäisi siitä, mutta en haluaisi edes tietää.
Pettämistä en kuitenkaa sulata millään muotoa. Pettämiseksi lasken kaiken sen, jota ei voisi tehdä tai sanoa minun ollessa paikalla. Joku pieni flirtti nyt menettelee.

Mies kuitenkin katselee aika avoimesti naisia, vaikka olisin läsnä. Hän on aina toisille naisille ihan poikkeuksellisen miellyttävä, vaikka minä olisin siisn vieressä. Facebookin kaverilistalla on paljon naisia ja tiedän, että niistä moni on ns. deittejä. Kun me aloimme tapailemaan, mies tapaili suhteemme alussa myös muita, mutta vain kahvittelun merkeissä. Mun piti erikseen nostaa kisaa pöydälle ja sanoa, että jos aikoo tosissaan tapailla minua, niin silloin kaiken muun on jäätävä. Kaverinaiset ovat asia erikseen, mutta naispuolisia ystäviä miehellä ei ole kuin yksi. Mies ei aluksi edes tuntunut ymmärtävän, miksi mulle ei ole ok, että treffailee muita, jos haluaa suunnitella jotain enemmän mun kanssa.
Huomaan myös, että mies fb:ssa selailee paljon muiden naisten profiileja ja käy tykkäilemässä kuvista. Mies on 41 vuotias ja nämä naiset, joiden kuvista tykkäilee, ovat 25-30 vuotiaita suurin osa.
Miehen jutut ovat myös sitä tasoa, joiden perusteella voisi päätellä, että kynnys pettää olisi suuri. On sanonut mm. että normaali heteromies on kiinnostunut kaikista naisista ja miehet katselevat naisia, tissit on kivoja yms..

Alkuperäinen kirjoittaja Ilkeä Harmaa;29831512:
En ole mikään ihan älytön pastan ystävä kun pastaraadilta kysyttiin. Mut ei tuommosta ainakaan meillä hyvällä katsottaisi, ei puolin eikä toisin.

Eli vastaus kysymykseesi on että selkeästi riskin merkit ilmassa. Toisaalta kaksi asiaa katsoa ja koskea, kuolaan lähinnä omaa rouvaani avoimesti, tosin en kyllä mehuttele tai kaksimielistele fb:ssä, en sitä enkä kyllä muitakaan, tai muuallakaan internetissä.

No miten ottaisin asian puheeksi? Suorat kysymykset ovat aivan turhian. Kuka nyt vastiais "joo kyllä mä voisin pettää "joo tekis mieli nuolla Lauran tissejä".

Kysymysten esittäminen on vaikeaa, koska mies ei kuitenkaan vastaa rehellisesti. On suorastaan moukkamaista katsella naisia sinun aikanasi ja vieläpä niin että huomaat sen. Joku sivusilmällä vilaisu nyt vielä menettelisi.
Ehkä kyseessä voi olla joku miehen outo huumori tai joku helkkarin juro tapa yrittää saada itsestä halutumman oloinen?

Otat asian puheeksi. Sanot suoraan, että mies katselee aina muita naisia, kyse ei ole mustasukkaisuudesta, vaan haluat tietää miksi. Voit vähän laittaa miestä selkä seinää vasten (toki joku roti matkassa) ja katsoa miten reagoi. Jos mies suuttuu sulle tai et saa mitään irti, niin kyllä meressä muitakin kaloja ui!

No tunnen miehen jo niin hyvin, että tiedän mitä vastaisi, jos kysyisi, miksi hänellä on tapana katsella niin pitkään muita. Mies vastaisi, että ei ole itse huomannut itsessään moista ja mielestään ei katsele. Mitä tuohon nyt voi sanoa...

No pettäjä voi olla sympaattinen, avulias, fiksu, mukava, rikas, köyhä, duunari, herra, juro, juntti, juppi, tumma, vaalea, lihava, lihaksikas... what eva.. joten nuo kuvailemasi hyvät ominaisuudet miehessä ei liity mitenkään siihe, etteikö vois pettää.

Ehkä sanon, että mun on hieman vaikea vieläkään luottaa mieheen. Oletan, että hän kysyy miksi ja siitä on hyvä jatkaa keskustelua. Onko palstaraadin mielestä ok? Entäs pastaraati?

Kyllä sinä osaat ottaa asian puheeksi asiallisesti. Sanot, että et ole mustasukkainen ja et halua olla kontrolloiva. Voit myös sanoa, että olet ihan avoin ja rento (noilla sanoilla saat miehen paremmin nalkkiin) kunhan mies olisi vain rehellinen. Juttelet asiasta. MIkäli mies ei ole jutussa mukana ja edes yritä vakuuttaa sinulle, että haluaa olla kanssasi ja sinä olet hänen naisensa, niin siirry seuraavaan.
Jos keskustelu etenee, niin lopuksi voit sanoa omat pelisääntösi ja kysyä suoraan, mitkä on miehen pelisäännöt.

Varmaan ihan hyvän keskustelun saatte aikaiseksi ja jos ette saa, mies on juntti.

Ei sellaista olekaan kun pettäjätyyppi. Minusta pettäminen on todella väärin, en katsele tyypillisesti muita miehiä enkä flirttaile, en tykkäile miesten fb kuvia ja silti olen pettänyt. Miehesi kuvaus ainoastaan kertoo että hän käyttäytyy typerästi.

Vaikuttaahan tuo kuvauksesi perusteella tyypilliseltä pettäjältä. Tuosta joidenkin ehdottamasta keskustelusta ei mielestäni ole mitään hyötyä. Jos mies on pettäjä, hän pettää, vaikka olisitte keskustelleet asiasta ummet ja lammet. Ehkä vain peittelisi tekonsa hieman paremmin, mutta et kaiketi toivo sitä. Jos taas hän ei aio pettää missään tilanteessa, ei hän tee sitä, vaikka et tätä asiaa nyt esille ottaisikaan. Toki siis voit asian ottaa puheeksi, mutta miehen pettämiseen/pettämättömyyteen se ei vaikuta.

Vaikuttaahan tuo kuvauksesi perusteella tyypilliseltä pettäjältä. Tuosta joidenkin ehdottamasta keskustelusta ei mielestäni ole mitään hyötyä. Jos mies on pettäjä, hän pettää, vaikka olisitte keskustelleet asiasta ummet ja lammet. Ehkä vain peittelisi tekonsa hieman paremmin, mutta et kaiketi toivo sitä. Jos taas hän ei aio pettää missään tilanteessa, ei hän tee sitä, vaikka et tätä asiaa nyt esille ottaisikaan. Toki siis voit asian ottaa puheeksi, mutta miehen pettämiseen/pettämättömyyteen se ei vaikuta.

hyvä pointti, naiset jotenkin luulee että keskustelemalla (suom. kouluttamalla) voi parantaa vaivan kuin vaivan

se nyt ei vaan mene niin

Yhteistyössä