Arvostelkaa minun YO-juhla menu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ruu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ruu"

Vieras
Suolaiset:
- kinkkuvoikeipäkakku ( ei perinteinen vaan ememmän sellainen juustokakun tyylinen, pohjalla leip. sit mauste-juustokerros ja päällä paljon koristeita
- samanlainen lohesta
- katkarapurulla (ns. munakasrulla, sisäänjuustoraaste, katkis,purjo)
- rucolajuustopiiras
- vihreä salaatti, enhä itsemarinoidulla fetalla
- marinoidut oliivit
- feta-pinaatti filonyytit
- itsetehdyt lihapasteijat

Makeat:
-mutakakku (pohjalle diggestiivi, päälle tuorejuusto-kerma-suklaa mössä ja uuniin)
- ehkä kinustkikakku, appelsiini ja passion täytteellä)
- mansikkabrita jos saa tuoreita mansikoita, muuten ehkä vaelmabrita
- mangojuustokakku
- pikkuleivät suklaakuorutteella

Skumppa, vesi, mehu jne

Ainoa ongelma on se, että vieraita tulee 70 kpl ja en oikein tiedä kuinka monta mitäkin tekisin... koska kaikki eivät ota kaikkea

Kommentteja ?

[QUOTE="ruu";29837076]sen nimi on mississipin mutakakku ( Gordon Ramsayn keittokirjasta) ja tiedän kyllä millainen on oikea mutakakku :)[/QUOTE]

Koko menyy näyttää olevan revitty Gordonin kirjasta....

Mut eiku tekemään

Varsin monipuoliselta vaikuttaa menu! Kiinnittäisin suolaisissa huomiota siihen, että ehkä jonkin voileipäkakun tai rullan lihan/kalan/ravun voisi vaihtaa kasvistäytteeseen; sopisi ainakin varmemmin kaikille. Itsestään selvää tietysti on, että varaudutte myös muihin erityisruokavalioihin, (etenkin) jos tiedätte olevan tulossa niitä noudattavia vieraita (laktoositon (kannattaisiko kaikki tehdä tällaisena?), gluteeniton, myös vegaani). Hyvää juhlaa!

Tänään oli Hesarissa pyydetty ylppärimenutarjoukset viideltä pitopalvelulta. Niissä kaikissa oli vain yksi makea tarjottava. Onkohan näissä alueellisia eroja? Pitääkö jossain vielä olla "seitsemää sorttia" tarjolla? Aika runsaalta ja työläältä vaikuttaa ap:n menu.

Meillä ainakin lapset ihan mielellään maistelevat kaikkea, joten noista maistiaisista kyllä tulisi maha ihan täyteen :)

Ja niistä erityisruokavalioista, täytyykö niistä aina toitottaa joka asiassa. Kyllä jokainen oman sukunsa tuntee ja tietää mitä laittaa tarjolle. Eikä ne allergiatkaan niin yleisiä ole, että joka menyy pitää erikseen suunnitella. Meidänkään sukkujuhliin ei ole tarvinnut tehdä yhtään erikoisruokaa, kun kummankaan (ei minun eikä mieheni) suvussa ei ole kenelläkään ruoka-aine allergioita.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Tuo makea puoli vaikuttaa oikein hyvältä, mutta suolaisista en näissä juhlissa löytäisi itselleni todennäköisesti muuta syötävää kun lihapasteijat ja vihreän salaatin, olettaen että salaatissa on pohja valmiina ja komponentit erikseen omissa kulhoissaan.

Meillä ainakin lapset ihan mielellään maistelevat kaikkea, joten noista maistiaisista kyllä tulisi maha ihan täyteen :)

Ja niistä erityisruokavalioista, täytyykö niistä aina toitottaa joka asiassa. Kyllä jokainen oman sukunsa tuntee ja tietää mitä laittaa tarjolle. Eikä ne allergiatkaan niin yleisiä ole, että joka menyy pitää erikseen suunnitella. Meidänkään sukkujuhliin ei ole tarvinnut tehdä yhtään erikoisruokaa, kun kummankaan (ei minun eikä mieheni) suvussa ei ole kenelläkään ruoka-aine allergioita.

Tämä on muuten totta, minä teen aina kaikki laktoosittomiski. Mutta mitään muuta rajoiteta ei kenelläkään meidän suvussa ole ja kukaan ei ole edes kasvissyöjä.

Tekeekö ap kaiken itse ? Miten ehdit ?

Itse teen kaiken. suunntelma on että pasteijat ja filonyytit sekä kakkupohjat valmiiiksi pakastimeen ajoisssa. Pikkeleivät voi tehdä myös valmiiksi. Loput sitten edelliienä päivänä. Kakkujen koristukset saman päivänä.

Olen pitänyt jo 3:t 70 hengen juhlat joten logistiikka on hanskassa

Meidänkään sukkujuhliin ei ole tarvinnut tehdä yhtään erikoisruokaa, kun kummankaan (ei minun eikä mieheni) suvussa ei ole kenelläkään ruoka-aine allergioita.

Niin, kun teidän juhliin ei tarvinnut laittaa, niin ei tarvitse muidenkaan? Tässä nimenomaan pyydettiin kommentteja, arvosteluja, menusta. Jokainen tietysi tekee niin kuin tekee ja varmaankin tuntee vieraansa. Mutta aika noloa on, jos vieraissa on - ja puhun nyt yleisesellä tasolla - esim. keliaakikko, jolle ei ole muistettu laittaa mitään, kun taas muilla on jos jonkinmoista herkkua. Ja kannattaa huomata, että esim. vegaani ruoka sopii kaikille (ellei heillä sitten keliakiaa tai tiettyjen ruoka-aineiden allergiaa), joten ei sitä tarvitse pitää minään erityisruokana!

Kaikkiaan alkuperäinen menu vaikuttaa tosiaan varsin runsaalta, ja ihme on, jos eivät lapsetkin siitä löydä syötävää.

Mun mielestä kiva menu. Jos tulee kiire valmisteluissa, jätä joku makea herkku pois. Suolaisia syödään usein enemmän ja kolmekin kakkua riittää varmasti :D Suolaisista veikkaisin, että kinkkukakkua menee enemmän kuin muita. Tai näin ainakin meillä. Toinen salaatti voisi olla hyvä ja helppo tapa lisätä tarjottavia, kun vieraita on noinkin paljon.

Kuulostaa hyvältä, mutta vaikka itsekin olen kova tekemään, niin työläältä!! Ettet ole aivan liian väsynyt juhlapäivänä. Minun mielestäni menyy voisi olla hieman selkeämpi, ei niin paljon lajeja, mutta se mikä on, on hyvää. Esim. jossain paikoissa on monenmoista erilaista kakkua, mutta oikein mikään ei ole kotitekoisen, tuoreen ja erinomaisen makuinen.

-henk. koht. en siedä mitään liivatejuttuja.

Yhteistyössä