JES, kolmen vuoden ehkäisy kunnossa, eilen sain kapselin käteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei-enää-lapsia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei-enää-lapsia

Vieras
Ihanaaaaaa. Tosin pitää seuraaviin menkkoihin saakka käyttää yhä kumia, sen jälkeen loppuu 8vuoden kortsujen käyttö. Ja kaikkein parasta on se, että sain kapselin ilmaiseksi kun koskaan en ole pillereitä yms. käyttänyt. Aijjjai, kelepaa!

Yksi 5v lapsi on, ja kiitos ei enempää, mies myöskin samaa mieltä. Eli kolmen vuoden päästä sitten uusi kapseli kun tästä loppuu teho.

Tiedän tunteen. Alle kuukausi vielä ja sitten toivon mukaan loppuelämän ehkäisy on kunnossa. Kortsut on jotain ihan kamalaa ja kun niistä päästään niin pannaan sitten varmaan muutaman vuoden edestä :D

Miks et ottanu tota aikasemmin?

Koska vihaan neuloja ja ajatusta että mun ihon alla on toi juttu. Ällöttää siis aivan mielettömästi et se on tuolla käden sisässä, mutta päätin rohkaistua ja kokeilla. :D Otan pois aiemmin jos tuntuu etten tuu toimeen sen kanssa, kuitenkin kun on ilmainen niin ei niin paljoa harmita sitten jos joutuu poistamaan. Totta kai haluaisin pitää koko 3v ja tottua siihen.

Jos tulen kapselin kanssa kunnolla raskaaksi jostain syystä, niin abortti on edessä. Samoin jos kumien kanssa olisin tullut raskaaksi. :) Toivotaan että sujuu hyvin eikä kapseloidu tuonne, sitä kun ei voi kukaan etukäteen tietää.

Arvasin, että joku heti innoissaan ryntää pilaamaan toisen ilon kertomalla, että joku on tullut vahingossa raskaaksi kapselista huolimatta ja jonkun käsivarsi on räjähtänyt kapselin johdosta ja jonkun pää seonnut ja jonkun pimppi kuivunut ja niin edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-enää-lapsia;29837525:
Koska vihaan neuloja ja ajatusta että mun ihon alla on toi juttu. Ällöttää siis aivan mielettömästi et se on tuolla käden sisässä, mutta päätin rohkaistua ja kokeilla. :D Otan pois aiemmin jos tuntuu etten tuu toimeen sen kanssa, kuitenkin kun on ilmainen niin ei niin paljoa harmita sitten jos joutuu poistamaan. Totta kai haluaisin pitää koko 3v ja tottua siihen.

No oisit laittanu sit kierukan.

Miksi ei vain sterilisaatiota/vasektomiaa?

Paljon helpompaa ja ei tarvitse kuin kerran hoitaa asia kuntoon.

Koska olen "vasta" 25vuotias, enkä voi tietää jos vaikka 10vuoden päästä haluan sittenkin jostain syystä toisen lapsen. En kyllä ollenkaan usko, mutta silti en halua tehdä ikinä noin peruuttamatonta asiaa. Enkä ikinä pyytäisi miestäkään tuota tekemään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-enää-lapsia;29837586:
Muhun ei sellasta ikinä laiteta.

Ihan kun olisi joku ongelma kun kapselin valitsin, kun ehdotetaan paljon muita, vaikka tuo on jo kädessäni :D Varmana tähän tottuu ajan kanssa, totta kai vielä outo kun eilen laitettiin vasta. :)

Ihmettelin vaan mite joku jaksaa 8-vuotta vetää kortsuilla ku on muitaki vaihtoehtoja, no hyvä ettei enää tarvii.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-enää-lapsia;29837572:
Koska olen "vasta" 25vuotias, enkä voi tietää jos vaikka 10vuoden päästä haluan sittenkin jostain syystä toisen lapsen. En kyllä ollenkaan usko, mutta silti en halua tehdä ikinä noin peruuttamatonta asiaa. Enkä ikinä pyytäisi miestäkään tuota tekemään. :)

Niin minäkin, tosin myös aivan satavarma päätöksestä :) Mies teetti itsellensä jo, se oli ihan selviö kun minä kävin aborttirääkissä ja olen kärsinyt huonosti sopivista/pettänestä ehkäisyistä ja harkitsen jos teettäisin sen itselleni ulkomailla tai odottaisin kolmeakymppiä jos tuplavarmistus (tai tripla, mun pitäisi kärsiä lapsettomuudestakin..) kiinnostaisi silloin.

Mun ei tarvi miettiä ehkäisyä viiteen vuoteen, lisäksi täysin hormoniton ehkäisy (en suostuisi hormoniehkäisyyn).
Huomaamaton, eikä tarvitse ottaa mitään ylimääräistä ja kehon luontaista tasapainoa sekoittavaa lääkettä elimistöön.

Hieno tunne kieltämättä, kun ei tarvi kortsua käyttää ja stressata asiasta.

Mä kans ajattelin hankkia kapselin, mutta gynen mukaan todella harvoin toimii ilman sivuoireita. En sitten etsinyt lisätietoa aiheesta, vaan otin sitten ehkäsyrenkaan. Onko muilla jo pidemmältä ajalta kokemuksia pakselista?

[QUOTE="vierailija";29838482]Mä kans ajattelin hankkia kapselin, mutta gynen mukaan todella harvoin toimii ilman sivuoireita. En sitten etsinyt lisätietoa aiheesta, vaan otin sitten ehkäsyrenkaan. Onko muilla jo pidemmältä ajalta kokemuksia pakselista?[/QUOTE]

Kahden kapselin kokemuksella voin todeta, että ei sivuvaikutuksia. Samoin kierukka ollut nyt kaksi vuotta ja sopii mainiosti. Jopa niin hyvin että en halua että mies menee sterilisaatioon ja poistan kierukan, koska ei haluta menkkoja takaisin ;)

Yhteistyössä