G: Jos ystäväperhe kutsuu tai pyytää lapsesi mukaan vaikkapa elokuviin niin kuka maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Annan rahat mukaan, ellei ystäväperhe erikseen ilmoita haluavansa maksaa myös minun lapseni osuuden.

Oletan itsekin muiden lapsia vaikkapa leffaan tai hoplopiin viedessäni vanhempien antavan lippurahan mukaan. Itse olen ostanut sitten lapsille jotain naposteltavaa/ruokaa, sille vieraallekin.

[QUOTE="Pippuri";29868289]Tää on toisaalta huvittavaa, koska jos kaveri pyytää mun lapsen mukaansa jonnekkin, totta kai maksan sen (mukisematta ja se on itsestäänselvyys mulle) ellei sitten kaveri kerro maksavansa. Mutta aina kun ITSE pyydän kaverin lapsen mukaan, olen sitä mieltä että mun kuuluu se maksaa. :D Että että. Otapa tässä selvää mun mielipiteestä. :D[/QUOTE]

Mulla tulee ihan samalla tavalla.:D

Luulen että mulla toi tapa tulee tuolta rajan takaa. Siellä viejä aina maksaa, jollei olla erikseen sovittu jotakin.
Mutta sen verran suomalaisiakin tapoja että minä maksan omat lapseni, ettei puhuta jälkeenpäin että siivellä ovat menneet.:snotty::D

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Ja juu, hoploppi on viimeinen paikka jossa itse viihtyy ja jos joku vie lapseni sinne niin toki maksan omani ja vaikka sen toisenkin perheen lapsen...hih. samaa mieltä kuin har.

Joten kun täällä on ollut joskus ketjuja joissa ongelma on kun synttärisankari kutsuu hoploppiin ja pitää itse makssaa, niin tuo ei ole ongelma...

Jos taas joku perhe kutsuu lapseni paikkaan, jossa itsekin mielelläni käyn ja joka on vielä hintava, niin silloin pitää miettiä päästänkö lastani, koska itsekin hänen seurastaan nautin, ja tuntuisi tässä tapauksessa pöljältä maksaa siitä. Tosin jos lapsi on varma että tykkää mennä ja viihtyy perheen kanssa, ja luotan perheeseen, niin saatan maksaa ja päästää jotta lapsi saa kokemuksia muistakin perheistä vaikka itse tavallaan menetän jotain (oman lapsen ilon katsominen, seura, plus se raha)

Vielä tietysti, että jos lapset ovat keskenään sopineet leffaan tai jonnekin menosta, mutta liian pieniä yksin menemään, ja tarvitsevat jonkun aikuisen, niin tietenkin kaikkien vanhemmat maksavat oman.

Kun taas jos itse haluan viedä lapseni teatteriin ja viihtyy siellä paremmin kaverin kanssa, niin kutsun kaverin ja maksan.

[QUOTE="Pippuri";29868289]Tää on toisaalta huvittavaa, koska jos kaveri pyytää mun lapsen mukaansa jonnekkin, totta kai maksan sen (mukisematta ja se on itsestäänselvyys mulle) ellei sitten kaveri kerro maksavansa. Mutta aina kun ITSE pyydän kaverin lapsen mukaan, olen sitä mieltä että mun kuuluu se maksaa. :D Että että. Otapa tässä selvää mun mielipiteestä. :D[/QUOTE]

Mulla sama :D

Vähän kaksipiippuista. Kun mun lapsia on pyydetty mukaan vaikka elokuviin niin olen laittanut lapselle rahat mukaan. Mutta kun itse oon pyytänyt esim. veljen lasta mukaan vaikka Titi-Nalle-konserttiin, ostin tottakai myös hänelle lipun :)

Varsinkin jos ei oo mistään ihan älyttömän hintasesta asiasta kyse niin mä pidän aika selvänä asiana sitä että jos minä kutsun lapsen kaverin tai sukulaisen mukaan jonnekin, maksan myös kaverin viulut. Toisaalta jos mun lasta pyydetään johonkin, niin ilman muuta laitan lapselle rahaa mukaan että voi maksaa omat lippunsa ja karkkinsa. Ehkä jos jonkun kanssa tulee enemmänkin tehtyä tuota niin jompi kumpi tapa vakiintuu, koska en mä pidemmän päälle saman kaverin lippuja maksa jos oma lapsi saman kaverin mukaan lähettää saa kuitenkin maksaa aina ite.

Jos kutsu esitetään muodossa otetaan teidän Teija-Matias mukaan leffaan maksetaan koko lysti :) silloin oletan että ystävä perhe maksaa.
Jos pyydetään mukaan ilman, että on mainuttu maksusta mitään silloin minä kiitän kutsusta ja annan lapselle leffa+nami rahan mukaan.

Osimoilleen näin.

B
Aina oletuksena maksetaan itse.. jos mun kaveri pyytää ravintolaan syömään ja leffaan niin kyllä molemmat tajuaa että itse maksetaan itsemme, musta sama juttu lasten kanssa.
Erikseen sit synttärit ja muut järkätyt kekkerit, jolloin sankari _saattaa_ tarjota.
Sinänsä mulle ok silloin tällöin piffata kaverille jos sillä on huono rahatilanne, mutta pääsääntöisesti jokainen kustantaa omat menonsa.

Yhteistyössä