Mikä ihme siinä on että aina kuvitellaan pienten lasten pääsevän joka paikkaan vähintään ilmaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Äitienpäivänä etenkin sai kyllästymiseen asti vastailla kuinka ravintolan seisovasta pöydästä kun piti siitä 3v piltistäkin maksaa se puolet aikuisen hinnasta.
Hyvin moni vetosi,
mutta kun eihän medän Nico-Petteri edes syö tuon 20€ edestä.
-No ei ehkä syö mutta samalla tavalla Nico-Petterikin vie aikuisen maksavan asiakkaan paikan joten eikö silloin ravintolalla ole kohtuuskin ottaa se puolet aikuisen hinnasta ;) kyse kuitenkin lapsesta ;) jota ei haluta sakottaa ihan sillä kokonaisella maksulla.
Toki oma valinta on myös lähteä syömään sesonki aikaan sesonki hinnoilla koko perheenä ;)

Jos on lasten tapahtuma kysyy joku jo heti että eihän vaan 3-4vuotiaasta tarvitse mitään maksaa?
Hitto! se on lastentapahtuma ja tehty niille lapsille joten jos siellä ei lue että vain aikuisista maksu niin kyllä siitä lapsestakin kuuluu maksaa.
Voisi olla aika epäoikeuden mukaista tapahtuman järjestäjille kun muutamat isolapsiset perheet (10lasta) tulisi lastentapahtumaan ja sen 3-4 aikuista vain maksaa itsestään mahdollisen sisäänpääsyn-lipun kyseiseen tapahtumaan.

Elämä on valintoja toki, mutta eikö ole ihan hyvä tietää miksi lapsiperhe seuraavan kerran valitsee esim. toisen ravintolan.

Eli et tajunnut pointtia miksi siitä lapsesta kuuluu maksaa puolet aikuisen hinnasta ;)
Arkena on arki hinnat ja valintoja elämä täynnä, suosittelen jatkossa syömään arkena jolloin ne hinnnat on paljon halvemmat kuin sesongin aikaan.
Taidat olla niitä jotka kantaa vedenkeittimet ja kaurahiutaleet laivallekin mukaan :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;29898624:
Eli et tajunnut pointtia miksi siitä lapsesta kuuluu maksaa puolet aikuisen hinnasta ;)
Arkena on arki hinnat ja valintoja elämä täynnä, suosittelen jatkossa syömään arkena jolloin ne hinnnat on paljon halvemmat kuin sesongin aikaan.
Taidat olla niitä jotka kantaa vedenkeittimet ja kaurahiutaleet laivallekin mukaan :D :D

Me ei oleteta. Kiinalaisen lounasbuffetissa maksettiin 1v:ltä (kokonaiset :D) 2€, mutta aina varmistetaan maksut ja maksetaan "kiltisti".

En kyllä ymmärrä että miksi sinne laivalle ei saisi viedä niitä kaurahiutaleita. Meillä ei näitäkään ole ollut, mutta joillain hotelli yms aamupaloilla lapsi syö TOSI huonosti. Ja jos on tottunut vetämään puurot naamaan aamuin illoin, niin mitä se ketään haittaa jos sen jollain keinolla saa mahdollistettua.

En mä kuvittele mitään ja ymmärrän hyvin, että lapsistakin maksu menee. Me sitten itse päätetään, lähdetäänkö koko poppoosta maksamaan. Meitä kuitenkin 2 aikuista+3 lasta, joten kyllä tarkkaan harkitaan, että kannattaako esim. just ravintolaan lähteä maksamaan jokaisesta, vaikka lapset eivät ruokiinsa koskisikaan. Useimmiten ollaan päädytty siihen, että jätetään ravintolakäynti väliin ja syödään sitten kotona .

En mä kuvittele.
Jotkut marisee, että lapsi syö vain palan kurkkua eikä siitä pitäisi joutua maksamaan, mutta lappaavat lapsen lautaselle silti reilusti ruokaa. Mitähän ne kuvittelee että sille syömättömälle ruoalle tehdään, varmaan laitetaan takaisin tarjolle.

Siksi kuvitellaan, että yleensä se on tapana, joten on yllättävää, jos pikkulapsesta joutuu maksamaan noinkin paljon. Ikärajat toki vaihtelee, pitikö teillä ihan 0-vuotiaasta alkaen lapsista maksaa puolet aikuisen hinnasta?

Ihan on jokaisen ravintolan oma päätös tämä lapsihinnoittelu, mutta jos lapsista veloittaa selkeästi enemmän/nuoremmista lapsista kuin on tapana, niin toki silloin todennäköisesti menettää asiakkaita, kun lapsiperheet äänestää jaloillaan. Lasten ruokailun edullisen hinnoittelun ensisijainen pointti lieneekin se, että saadaan myös lapsiperheet käymään ravintoloissa ja kate otetaan aikuisten syömisistä, lasten annosten hinnoista tuskin paljon viivan alle jää. Siksi lastenannoksia ei voi aikuiset edes tilata.

Mä en oleta mutta kysyn silti hinnat ja neljän lapsen äitinä ne hinnat vaikuttaa osaltaan päätökseen siitä missä syödään. Ihan normaalia hintavertailua. Ravintola määrittelee hinnat ja asiakas sen missä syö.

Mun mielestä on ihan asiallista kysyä kuinka paljon veloitetaan vaikka 1v ja 3v lapsista. Sitä en taas tajua että hinnat kuultua jäädään vänkäämään että eihän tuo syökään juuri mitään ja vaimokin on pieniruokainen eikä tuolla toisessa ravintolassa maksa näin paljoa.

No ne on usein niitä joille kaikki mikä maksaa pitäisi olla ilmaista. Ei ainoastaan sen lapsen ruokailun. Näihin törmää ja joskus kuulee kautta rantain kuinka sama henkilö on valittanu kaikesta muustakin. Asenne.

Aika moni asiakaspalvelutyö sisältää juuri neuvontaa, ohjausta ja joskus itsestäänselvyyksiinkiin vastaamista, toistoa sekä uudestaan vastaamista.

Jos tuo vastailu kovasti ärsyttää, voi itseään lohduttaa esim. sillä että jos ei olisi näitä kysyjiä voisin olla yhtä hyvin työtön.

Musta on ihan ok et lapsista otetaan maksu, mutta se ei että kysytään sit siittä maksullisesta 3 vuotiaasta pääruuan kohdalla et riittääkö pelkkä alkupalapöytä ja silti oltas ottamassa se 20 euroa maksua siitä että lapsi on maistanu nokareen jotain alkupalaa. Ja tää kysymys ei osunut kohdalle äitienpäivänä vaan puolityhjässä ravintolassa brunssilla eli ei todellakaan vienyt kenenkään paikkaa ja kahta lasta kohti oli 6 aikuista....

Onhan nää muutenkin niin lapsi kohtaisia... aina kun ollaan matkan päällä niin naurattaa kun abc.n buffassa tuosta 3,5 vuotiaasta, joka ei syö juur mitään, otetaan maksu, mutta ei meidän 2 vuotiaasta, joka saattaattaa syödä saman verran ku minä.

No tottakai niistä muksuistakin on otettava maksu. Söivät tai eivät. Ja joku ikäraja on oltava, ei siinä sen kummempaa. Johan se lapsi vie tilaa, metelöi ja sotkee koko puljun toimintaa sen hintansa edestä.

Se nyt vaan on niin, että jos laittaa lapsia maailmaan peräperää puoli tusinaa, niin tuleehan se sitten maksamaankin, jossain vaiheessa viimeistään. Kaipa nyt kuka tahansa lisääntyvä mies tai nainen tuon käsittää. Mitä se sitten missäkin maksaa, kai sitä kysyä saa. Mutta tuota jänkkäämistä en kyllä minäkään tajua. Palveluntuottaja määrittelee hintansa, ja jos hinta tai palvelu ei miellytä niin kaikin mokomin, kuusilapsiset perheet, menkää muualle.

Musta tavallisiin "aikuisten" tapahtumiun pienet lapset tulisi päästä ainakin edullisemmin. Samoin ruokapuoli. 3v voi syödä pari haarukallista. Monestihan lapsille on pienemmät annokset. Lastentapahtumiin aikuisten taas tulisi päästä ilmaiseksi. Ei se vanhempi kun vahdi lasta. Eivät varmasti puuhamaassa mene pomppimaan lasten pomppulinnaan.

Mä syynään aina noi lastenhinnat ja valitsen pitkälti sen perusteella ravintolan. Ihan periaatteesta en maksa samaa 2-vuotiaasta kuin 10- vuotiaasta. Onneksi monessa paikassa onkin kaksi eri lapsi-hintaa, pienten ja isojen lapsien tai vaikka euron per ikävuosi. Hinnoitella saa miten haluaa ja mä äänestän jaloillani ;)

Samaten Hoplopissa aikuiset pääsee ilmaiseksi ja Huimalassa oli ainakin ennen, että aikuinenkin joutuu maksamaan- eipä ole siellä koskaan käyty.

[QUOTE="vvieras";29898804]Musta tavallisiin "aikuisten" tapahtumiun pienet lapset tulisi päästä ainakin edullisemmin. Samoin ruokapuoli. 3v voi syödä pari haarukallista. Monestihan lapsille on pienemmät annokset. Lastentapahtumiin aikuisten taas tulisi päästä ilmaiseksi. Ei se vanhempi kun vahdi lasta. Eivät varmasti puuhamaassa mene pomppimaan lasten pomppulinnaan.[/QUOTE]

Et ole koskaan miettiny että hintoja tasataan tuolleen että jaetaan maksu aikuisellekkin. Se että maksat yhden lapsen ja kolme aikuista menee sillä hinnalla kans sisään vie tilaa sitten muilta maksavilta. Jokaiselle lippu ja jokainen maksaa niin saadaan oikeasti katettua kulut.

Et ole koskaan miettiny että hintoja tasataan tuolleen että jaetaan maksu aikuisellekkin. Se että maksat yhden lapsen ja kolme aikuista menee sillä hinnalla kans sisään vie tilaa sitten muilta maksavilta. Jokaiselle lippu ja jokainen maksaa niin saadaan oikeasti katettua kulut.

Moneen paikkaa avustaja pääsee ilmaiseksi. Jos vaikka yksi lapsista tarvitsee avustajaa vanhempi saattaa päästä ilmaiseksi vaikka hänellä olisi mukana muitakin lapsia. Tai otan mukaan lasten kehitysvammaisen tädin pääsen avustajana ilmaiseksi ja lapset maksavat lasten hinnan. Vähintääkin minusta hassua hinnoittelua.

Faktaa nyt kuitenkinon että eri paikat hinnoittelevat erilailla. Joissain paikoissa aikuiset maksaa ja lapset pääsee ilmaiseksi tai jollain ihan nimellisellä hinnalla, jossain lapsistakin menee varsin korkea maksu. Lasten ikärajat vaihtelee.

Sitten on noita lasten juttuja joissa voi aikuiset päästä ilmaiseksi tai maksaa saman kuin lapsi, ehkä enemmänkin. Lisäksi voi olla alennuksia esim opiskelijoille, varusmiehille ja eläkeläisille. Vammainen henkilö voi saada avustajan ilmaiseksi mukaan.

Vaihtoehtoja on paljon ja hinnat vaihtelee, voi olla ihan järkevääkin laskeskella varsinkin isommalla porukalla mitä tämä poppoo tulisi maksamaan minnekin.

Moneen paikkaa avustaja pääsee ilmaiseksi. Jos vaikka yksi lapsista tarvitsee avustajaa vanhempi saattaa päästä ilmaiseksi vaikka hänellä olisi mukana muitakin lapsia. Tai otan mukaan lasten kehitysvammaisen tädin pääsen avustajana ilmaiseksi ja lapset maksavat lasten hinnan. Vähintääkin minusta hassua hinnoittelua.

Minä en ole koskaan päässy mihinkään ilmaiseksi sen varjolla että lapsi on kehitysvammainen.
Samalla tavalla on pitänyt aina maksaa niin elokuviin uimahalliin kuin muihinkin tapahtumiin.

Minä en ole koskaan päässy mihinkään ilmaiseksi sen varjolla että lapsi on kehitysvammainen.
Samalla tavalla on pitänyt aina maksaa niin elokuviin uimahalliin kuin muihinkin tapahtumiin.

Oletko kertonut lapsen olevan vammainen ja esitellyt itsesi avustajana, kysynyt meneekö avustajasta hintaa? Mä olen päässyt avustajana ilmaiseksi mm uimahalleihin, huvipuistoon, joihinkin museoihin yms.

Tosin se syy minulla voi myös olla siinä että en ole kehdannut alkaa jankuttamaan kassaluukulla kuinka minun kuuluu päästä ilmaiseksi kun sairas lapseni tarvitsee minua :D
Itse tiedän tuolta leijonaemoista paljon äitejä jotka kantaa lapsen sairaskertomuksia mukanaan jotta vain saa säästettyä sen muutaman euron :D

[QUOTE="Vieras.";29898925]Oletko kertonut lapsen olevan vammainen ja esitellyt itsesi avustajana, kysynyt meneekö avustajasta hintaa? Mä olen päässyt avustajana ilmaiseksi mm uimahalleihin, huvipuistoon, joihinkin museoihin yms.[/QUOTE]

Olen mutta en oikeasti jaksa alkaa jankuttamaan ja vääntämään asiasta kättä kun lapseni on kehitysvammainen eikä vamma täten näy fyysisesti ulospäin jollei lapsi suutaan avaa ;)

Tosin se syy minulla voi myös olla siinä että en ole kehdannut alkaa jankuttamaan kassaluukulla kuinka minun kuuluu päästä ilmaiseksi kun sairas lapseni tarvitsee minua :D
Itse tiedän tuolta leijonaemoista paljon äitejä jotka kantaa lapsen sairaskertomuksia mukanaan jotta vain saa säästettyä sen muutaman euron :D

Ei mun ole koskaan tarvinut mitään jankuttaa, ihan on riittänyt kun ystävällisesti on kysynyt. Jossain pääsee avustaja ilmaiseksi, jossain ei ja sen mukaan mennään.

Kyllä mullakin on ollut lääkärintodistus mukana ihan siksi että lapsen vamma ei näy niin selkeästi päälle ja jonkun kassan on vaikea siinä arvioida avustajan tarvetta. Kyllä ne muutamat tai muutamat kymmenet eurot on ihan kiva saada säästettyä. Mä muuten opiskelijana kannoin myös mukana opiskelijakorttia säästääkseni niitä euroja esim uimahallissa ja junassa. :D

Todennäköisesti se 2 vuotias sotkee enempi mitä kymmen vuotias.
Jokuhan ne lattiatkin siivoo ja vaihtas pöytäliinat.
Ja vaikka se 2 vuotias ei söisikään kuin kurkun, niin silti hänennlautanen pitää tiskata, lasi pestä, haarukat ja lusikat tiskata, syöttötuoli pyyhkiä, servettejä lisätä....

Yhteistyössä