Raju muutos säässä – lämpötila putoaa jopa 20 astetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täällä on pudonnut jo, eilen oli vielä +27 ja tänään enää nippanappa +5. Eikä niitä toppavaatteita muutenkaan vielä kannata laittaa varastoon, kesään on vielä aikaa mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät

Ja se on hyvä! Siis un kaksi yötä on ollut aivan liian kuuma! Ja sit kun avaa ikkunat ettei paahdu, karjuvat linnut eikä sää melulta unta.

Kesällä on okei olla kuuma vaan ei näin "pesimisaikaan".

Mun puolesta ei tarttisi pudota noin paljoa. Ärsyttää kun just tottunut et voi mennä pihalle t-paidassa ja hamosessa ni sit yhtäkkiä pitääkin olla kaivamassa jotain takkia ja huiveja... : /

Alkuperäinen kirjoittaja ei kesä vielä tule;29946842:
täällä on pudonnut jo, eilen oli vielä +27 ja tänään enää nippanappa +5. Eikä niitä toppavaatteita muutenkaan vielä kannata laittaa varastoon, kesään on vielä aikaa mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät

En varmasti käytä toppavaatteita, kun en käytä niitä yleensä talvellakaan. Minulle toppavaatekelit alkavat -30 asteesta ja siitä kylmemmästä. +20 asteesta ja siitä ylemmästä alkavat minulle shortsi sekä t-paitakelit

Se on vain ajan kysymys kun on taas helteitä. Nämä viime päivien helteet ovat vielä pientä siihen verrattuna, millaisia helteitä heinäkuussa sekä elokuussa on.

No en usko, että tästä kuumempia kelejä on tulossa.

Oma veikkaus kesän säästä on näin;
Kesäkuun alku viileää ja 2 loppuviikkoa lämmintä
Heinäkuussa sateita vähän väliä
Elokuussa jälleen lämmintä

Joku toinen luonnosta ennustaja on sitä mieltä, että sateista kesästä ei tule, mutta ei myöskään helteistä. Lämpötila on +20 - + 22 astetta.

No en usko, että tästä kuumempia kelejä on tulossa.

Oma veikkaus kesän säästä on näin;
Kesäkuun alku viileää ja 2 loppuviikkoa lämmintä
Heinäkuussa sateita vähän väliä
Elokuussa jälleen lämmintä

Joku toinen luonnosta ennustaja on sitä mieltä, että sateista kesästä ei tule, mutta ei myöskään helteistä. Lämpötila on +20 - + 22 astetta.

Eivät nämä kelit ole mitenkään erityisen huippukuumia vielä olleet, jos vertaa vaikka viime kesään sekä viime vuosien kesiin. Aivan hyvin voi tulla vielä kuumempia kelejä tänä kesänä ja hyvin todennäköisesti sellaisia helteitä on tänäkin kesänä tulossa, että koko maassa Lappia myöten ollaan ainakin +30 asteessa. Tänä vuonna sellaista koko Suomen helleaaltoa ei vielä ole ollut.

Tosi hyvä juttu, koska mulla on ihan tosi tukala olo tämän räkiksen tai siitepölyolon kanssa. Ei meinaa happi kulkea. Ja tänään oli aivan liian kuuma, en voinut ollenkaan käydä pitemmällä koiran kanssa.

Yhteistyössä