Lainaa ilman vakuuksia kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiinajamuut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiinajamuut

Vieras
Eli meillä on lainaa omakotitaloon ja saataisiin lisää remppaan vakuuksien/takaajien kanssa. Mutta ei jaksa ruikuttaa ketään..onko kellään kokemuksia mistä sais 15000-25000 lainaa ilman vakuuksia/takaajia..

Miksi helvetissä te ottaisitte kalliimpaa vakuudetonta lainaa, jos teillä kerran olisi mahdollisuus ottaa halvempaa vakuudellistakin lainaa? :O Joskus palstan typeryys lyö ällikällä tällaisen paatuneenkin palstailijan.

Tota onks teidän vanhemmat persaukisia vai oletteko sitä itse? Jos vanhemmat ovat ok varoissaan ja tekin, tuskin niiltä ruikuttaa tarvitsisi takauksen saadakseen. Vai onko kyseessä taas kerran ylivarojen elävä perhe, joka ei halua, että vanhemmat saavat mitään tietoa taloudellisesta tilanteesta?

kaikki ei ehkä halua vaivata lähes 75b vanhempiaan enää tuollasilla.. ja juu ei ne tulot mitkään huiput ole mutta aina ollaan asiamme hoidettu eli jos nyt vaan vastauksia kysymykseen.. eli tietääkö joku jonkun hyvän lainasysteemin..

kaikki ei ehkä halua vaivata lähes 75b vanhempiaan enää tuollasilla.. ja juu ei ne tulot mitkään huiput ole mutta aina ollaan asiamme hoidettu eli jos nyt vaan vastauksia kysymykseen.. eli tietääkö joku jonkun hyvän lainasysteemin..

No aina laina tulee takaajilla edullisemmaksi, eli jos ette halua vanhempia pyytää takaajaksi, niin sitten jää jäljelle vaihtoehdoiksi joko pyytää joitakin muita, esimerkiksi sisarukset, takaajaksi tai miettiä löytyisikö vakuudeksi kelpaavaa omaisuutta kuten metsää?

Jos nämä vaihtoehdot eivät tärppää, on toki kalliita joustoluottoja yms. mutta niissä kulut ovat varmasti suuremmat kuin vakuudellisessa luotossa.

Oletteko kuinka paljon ehtineet asuntolainaa maksaa jo pois? Eli jos olette jo vuosia maksaneet lainaa, niin ehkäpä lainasumma mikä on jäljellä, on jo semmoinen, että taloa voisi käyttää takuuna?
Näin meillä meni pari vuotta sitten kun rempaa tehtiin... Ei siis tarvinut mitään lisävakuuksia, kun asunnon arvosta 70% hyväksyttiin takuuksi ja siinä vaiheessa me oltiin jo ehditty maksaa lainaa jo niin paljon pois, että uudenkin lainantarpeen huomioiden kokonaissumma jäi alle 70% ja kun remontin myös asunnon arvo myös nousi.
Kannattaa ainakin pankin kanssa laskea. Pankin laina on kuitenkin niin kamalann paljon edullisempaa kuin jonkun pikaluottoyhtiön tms.

Ei olla maksettu tarpeeksi, ollaan pari vuotta asuttu/maksettu. mä en tiedä onko mussa jotain vikaa mutta oltais saatu ne rahat mun vanhemmilta mut en mä haluu ottaa.. mä haluun pärjätä omillani vaikka se sitten maksaiskin enemmän..

Ei olla maksettu tarpeeksi, ollaan pari vuotta asuttu/maksettu. mä en tiedä onko mussa jotain vikaa mutta oltais saatu ne rahat mun vanhemmilta mut en mä haluu ottaa.. mä haluun pärjätä omillani vaikka se sitten maksaiskin enemmän..

No sit jos taloa/metsää/sukulaisia tai muita ei voi/halua käyttää vakuutena, niin kannattaa kysyä pankista joustoluoton tms. kulutusluoton mahdollisuutta. Pankkien rahoitusyhtiöiden vipeissä on kuitenkin maltilliset kulut varsinaisiin pikavippeihin verrattuna...

Vähän ot... Mut otathan sä varmaan yhteiskunnan avustuksiakin vastaan eli oot saanut äitiysrahaa, lapsilisää yms. Miten vanhempien antama avustus eroaa näistä? Toki ymmärrän, jos ajatuksesi on se, että yhteiskunnan avustuksia saavat monet, mutta kaikkien vanhemmat eivät voi auttaa...

nii sitä just mietin et onko jollain kokemusta s-lainasta, sit joku Santander mainostaa? yhdestä pankista kokeiltiin jo mut ei onnistunu.. toki niissäkin on eroja.. kaipa se vaan on siinä kun toiset ovat säästäneet niin viitti sitten heidän rahojaan käyttää, niin ystävällisiä ovat että tekisivät mitä vaan.. ja ovathan he jo takaamassa meidän asuntolainaa.. muita ei kyllä oikein ole..

nii sitä just mietin et onko jollain kokemusta s-lainasta, sit joku Santander mainostaa? yhdestä pankista kokeiltiin jo mut ei onnistunu.. toki niissäkin on eroja.. kaipa se vaan on siinä kun toiset ovat säästäneet niin viitti sitten heidän rahojaan käyttää, niin ystävällisiä ovat että tekisivät mitä vaan.. ja ovathan he jo takaamassa meidän asuntolainaa.. muita ei kyllä oikein ole..

Toisaalta asiaa voi miettiä myös näin: Vanhempiesi kuoltua perit nuo rahat, jos ajatellaan, että he ovat nyt suhteellisen terveitä 75-vuotiaita, he voivat elää hyvinkin vielä 15-20 vuotta, tarvitsetteko noita rahoja silloin enemmän kuin nyt?

mutta ongelmana on se että mun veli joka raataa niskalimassa kaikenmaailman pduuneissa vaikka se on korkeesti koulutettu.. löis meille se rahan käteen jota se on säästänyt.. ja näin ollen siltä jäis mahdollisesti oma asunto ostamatta.. ei sellasia rahoja voi ottaa.. eieiei.. mä en kestä sitä,että meidän perheessä ollaan niin kilttejä ja kun en itse pysty antamaan mitään vastaan niin en myöskää noita rahoja halua. eri asia on jos se olisi heille pikkuraha.. parissa kuukaudessa tienattu..

mutta ongelmana on se että mun veli joka raataa niskalimassa kaikenmaailman pduuneissa vaikka se on korkeesti koulutettu.. löis meille se rahan käteen jota se on säästänyt.. ja näin ollen siltä jäis mahdollisesti oma asunto ostamatta.. ei sellasia rahoja voi ottaa.. eieiei.. mä en kestä sitä,että meidän perheessä ollaan niin kilttejä ja kun en itse pysty antamaan mitään vastaan niin en myöskää noita rahoja halua. eri asia on jos se olisi heille pikkuraha.. parissa kuukaudessa tienattu..

Sori, mä käsitin, että kysymys oli siitä, että sun vanhemmat ois antanut ns. etukäteisperintöä... En mäkään veljen vaivalla tienaamia euroja ottais välttämättä vastaan....

Yhteistyössä