Moi taas, mulla ois teille yks kysymys taas :D

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shamppoo mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shamppoo mies

Vieras
Viimeksi oli shamppoo ongelma, nyt olisi tälläinen propleema eli: Meillä ois tyttöystävän kanssa huomenna leffailta ja ajattelin yllättää tekemällä pizzaa. Kannattaako se pohja tehä ite vai onko ne valmispohjat ihan jees ja minkälaisia täytteitä kannattais laittaa, mitkä on esim. teijän lempparipizzoja. Harvoin tulee pizzaa syötyä, mutta joskus voi pikkusen herkutella :D

Yks juttu mikä kävi mielessä, niin ostais niitä pikku pizzapohjia ja paljon täytteitä, niin voi väsää nopsaan oman maun mukaan. Ei se varmaan jaksa syödä kovin montaa noita, niin ei kuitenkaan viittis ihan älyttömiä määriä niitä täytteitä ostaa :)
 
Valmispohjat on ok jos ei osaa tai kerkeä itse tehdä. Vähemmän säheltämistä, you know ;)
Apetit valmispohja on hyvä mutta muista ettei jää liian kuivaks. Tomaattimurskaa ja/tai ketsuppia pohjaan ja sit täytteitä kunnolla.
Sit jos haluut itse tehdä niin olikohan Myllyn Paras pizzajauhopussi niin sillä ohjeella tulee kans hyvä.
Oon tehny tolla apetit valmispohjalla ja hyvää on tullut.
 
Valmispohjat on ok jos ei osaa tai kerkeä itse tehdä. Vähemmän säheltämistä, you know ;)
Apetit valmispohja on hyvä mutta muista ettei jää liian kuivaks. Tomaattimurskaa ja/tai ketsuppia pohjaan ja sit täytteitä kunnolla.
Sit jos haluut itse tehdä niin olikohan Myllyn Paras pizzajauhopussi niin sillä ohjeella tulee kans hyvä.
Oon tehny tolla apetit valmispohjalla ja hyvää on tullut.

No minuun sinkkunaisena ei kyllä tekisi vaikutusta valmispohjalla, jonka päälle on lätkäisty tomaattimurskaa tai ketsuppia. Kunnon rapea pohja ja hyvin maustettu tomaattikastike ovat pizzan A ja O.
 
Niin täällähän vaaditaan et kaikki tehdään itse alusta loppuun.. luulen et ap haluaa tarjota tyttöystävälleen mukavan illan eikä keittiökatastrofia ala teenpä tomaattikastikkeenkin itse..
 
[QUOTE="Laalaa";29966052]Niin täällähän vaaditaan et kaikki tehdään itse alusta loppuun.. luulen et ap haluaa tarjota tyttöystävälleen mukavan illan eikä keittiökatastrofia ala teenpä tomaattikastikkeenkin itse..[/QUOTE]

Tomaattikastikkeen valmistaminenhan on järkyttävän vaikeaa.
 
Olen nyt kahen vaiheilla teenkö sen pohjan ite, ei se kuitenkaan älyttömän vaikee oo tehä. Mites noi täytteet, mistä te tykkäätte. Niin ja yritän välttää keittiökatastrofia :D

Niin ja leffavinkkejäkin voi antaa, ei olla päätetty mitä katellaan, tuskinpa viittii mitään Arskan ja Syltyn uusinta rymistelymättöö katsoa, pitäis sopia molemmille. Ollaan tykätty noista animaatio/piirrettyleffoista kovasti, voin jopa taipua johonkin romanttiseen komediaankin.
 
Sinkkuna olisin ollut ihan tyytyväinen hyvin täytettyyn valmispohjapitsaankin, jos joku ois kerta vaivautunut mulle ruokaa laittamaan.
Nimim. Keittiökatastrofi is my middle name

On tässä itekki sählänny kaikenlaista. Ei se tosiaan odota, että meikäläinen on joku huippukokki :D Ajatus tässä on tärkein, haluun yllättää sen ja eiköhän tosta tuu mukava leffailta.
 
Kaikki pitää tehdä itse! Kasvatat tomaattikastikkeen tomaatit itse, samoin oreganot. Ja ne vehnät niihin jauhoihin joista pitsan väännät ja jauhat jauhot ihan itse! Sekä kasvatat lehmän tai tonnikalan jos teet tonnikalapitsaa, teurastat elikot ja pilkot pitsasi päälle. Muuten ei kuules tule ihmisen ruoaksi kelpaavaa apetta, se on tämän palstan sääntö.
 
  • Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
Kaikki pitää tehdä itse! Kasvatat tomaattikastikkeen tomaatit itse, samoin oreganot. Ja ne vehnät niihin jauhoihin joista pitsan väännät ja jauhat jauhot ihan itse! Sekä kasvatat lehmän tai tonnikalan jos teet tonnikalapitsaa, teurastat elikot ja pilkot pitsasi päälle. Muuten ei kuules tule ihmisen ruoaksi kelpaavaa apetta, se on tämän palstan sääntö.

Mä asun kerrostalossa, joten missäs mä sen lehmän kasvatan, tossa pihalla :D
 
Olen nyt kahen vaiheilla teenkö sen pohjan ite, ei se kuitenkaan älyttömän vaikee oo tehä. Mites noi täytteet, mistä te tykkäätte. Niin ja yritän välttää keittiökatastrofia :D

Niin ja leffavinkkejäkin voi antaa, ei olla päätetty mitä katellaan, tuskinpa viittii mitään Arskan ja Syltyn uusinta rymistelymättöö katsoa, pitäis sopia molemmille. Ollaan tykätty noista animaatio/piirrettyleffoista kovasti, voin jopa taipua johonkin romanttiseen komediaankin.

paras pohja on itse tehty tai kaupan rieska. Helppo ja hyvä tomaattikastike: purkillinen tomaattipyrettä, siihen liraus oliiviöljyä, murskattu valkosipulin kynsi, mustapippuria myllystä + hiukan oreganoa. Täytteeksi laittaisin serrano-kinkkua, tuoretta tomaattia, homejuustoa ja oliiveja ,paiston jälkeen vielä rukolaa päälle. Toisiin laittaisin kylmäsavulohta, katkarapuja, punasipulia ja pestoa.
 
Mä asun kerrostalossa, joten missäs mä sen lehmän kasvatan, tossa pihalla :D

Vuokraat joltai hevostalleilta oman pikku kopin sille lehmälle? Palstan mukaan se pitää tehdä koska eihän nyt valmista jauhelihaa mennä niin vaan s-marketista hakemaan ;)

Mä tykkään kans noista Apetit valmispohjista, jää aikaa muuhunkin eikä tartte hikipäässä leipoa =)

Mun lempparitäytteet on:

Jauheliha
paprika
aurajuusto
pekoni namnamnam
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;29966149:
paras pohja on itse tehty tai kaupan rieska. Helppo ja hyvä tomaattikastike: purkillinen tomaattipyrettä, siihen liraus oliiviöljyä, murskattu valkosipulin kynsi, mustapippuria myllystä + hiukan oreganoa. Täytteeksi laittaisin serrano-kinkkua, tuoretta tomaattia, homejuustoa ja oliiveja ,paiston jälkeen vielä rukolaa päälle. Toisiin laittaisin kylmäsavulohta, katkarapuja, punasipulia ja pestoa.

Kuulostaa tosi hyvältä, kiitti vinkistä.
 
1 uunipellillinen
Näytä pelkkä resepti
Valmistusaineet
Pohja
25 g hiivaa
2 dl vettä
1/2 tl suolaa
1/2 dl Valio Oivariini® juoksevaa
5 dl vehnäjauhoja
Valmistusohje
Aloita pizzapohjan valmistaminen liuottamalla hiiva kädenlämpöiseen veteen.
Sekoita joukkoon muut ainekset ja vaivaa pizzataikina kimmoisaksi.
Anna taikinan kohota hyvin liinan alla.
Kauli tai taputtele taikina uunipannun kokoiseksi tai 2-4 pyöreäksi pizzapohjaksi.
Nosta pizzapohja leivinpaperin päälle. Anna kohota täytteen valmistamisen ajan.


Täytteeksi:paseerattuja tomatteja/tomaattimurskaa,jauhelihaa/tonnikalaa/kinkkusuikaleita/salamisuikaleita,pizzamaustetta ja juustoraaste.
 
Vuokraat joltai hevostalleilta oman pikku kopin sille lehmälle? Palstan mukaan se pitää tehdä koska eihän nyt valmista jauhelihaa mennä niin vaan s-marketista hakemaan ;)

Mä tykkään kans noista Apetit valmispohjista, jää aikaa muuhunkin eikä tartte hikipäässä leipoa =)

Mun lempparitäytteet on:

Jauheliha
paprika
aurajuusto
pekoni namnamnam

Ajattelin mozzarellaa ostaa, ite tykkään kovasti.
 
Nyt tuli paljon hyviä vinkkejä, kiitos. Toi tortillajutska kävi mielessä, sit ostais paljon täytteitä ja saa oman maun mukaan väsää, tai mä väsään ni sanoo mitä haluaa siihen.

Serrano-kinkkua, tuoretta tomaattia, homejuustoa ja oliiveja ,paiston jälkeen vielä rukolaa päälle. Tuo oli tosi hyvän kuulonen pizza, noi ainekset ajattelin ostaa ainakin.
 
Kyllä näillä vinkeillä saadaan lätyt väännettyä, kiitos kaikille. Tiesin että teihin voi luottaa :) Itse Ilkimys 2 vois muuten olla yks elokuva jonka vois kattoa, me tykättiin siitä ykkösestä kovasti.
 

Yhteistyössä