Miksi laihtuminen pitäisi tapahtua viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terveellinen ruokavalio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terveellinen ruokavalio

Vieras
En ymmärrä tätä nykyistä(..?) villitystä, että rankkakin ylipaino pitäisi saada sulamaan viimeistään parin kuukauden aikana ja sitten nutrataan ja pussikeittoillaan.
Mitäs sitten, kun ne kuurit loppuvat? Terveellinen ruokavalio ja oikeat annoskoot ovat edelleen hepreaa. Syömiset repsuu ja lipsuu entiseen malliin ja kas, niin on nutrikilot hommattu takaisin tuplana.

Nähkää vähän vaivaa, tarkkailkaa kaloreita, hiilarien ja rasvojen laatua. Punnitkaa annokset alkuun, niin opitte oikeat ja sopivat annoskoot. Kirjautukaa johonkin kalorilaskuriin ja merkatkaa sinne orjallisesti kaikki mitä syötte ja juotte.
Laihtumisen taikasana on riittävä kalorivaje ja tietysti jos terveellisyyttä ja loppuelämän kestävää muutosta tavoittelee, niin ne syödyt kalorit kannattanee ottaa terveellisistä ruuista eikä esim. parista suklaalevystä.

Minulla on kaksi lasta, uhmaikäinen ja taapero. Olen paljon yksin lasten kanssa. Pudotin yllämainitulla tavalla 12kg muutaman kuukauden aikana ja olen normaalipainon ylärajalla vihdoinkin. Itseasiassa painan pari kiloa vähemmän kuin ennen esikoisen odotusta.
Lastenkin kanssa voi ja pystyy. Liikuntaakin olen harrastanut. Youtube on pullollaan treenivideoita. Vaatii vain itseltään vähän eforttia ryhtyä jumpalle vielä siinä vaiheessa, kun lapset on saatu nukkumaan.

Tekosyitä ne, että lasten kanssa ollessa ei voi syödä terveellisesti tai ehdi liikkua.
 
Yks syy voi olla se, mitä täällä palstallakin aina muistetaan toitottaa, eli että läskien on syytä pysytellä neljän seinän sisällä niin kauan kunnes ovat laihtuneet. Hoikkia vituttaa katsella lihavia ihmisiä. Kai sitä nyt alkaa aika pian ulos kaivata, siksi nopea laihduttaminen : /
 
Yks syy voi olla se, mitä täällä palstallakin aina muistetaan toitottaa, eli että läskien on syytä pysytellä neljän seinän sisällä niin kauan kunnes ovat laihtuneet. Hoikkia vituttaa katsella lihavia ihmisiä. Kai sitä nyt alkaa aika pian ulos kaivata, siksi nopea laihduttaminen : /

Kuulostaa taas yhdeltä tekosyyltä, joita läskeillä riittää.
 
Kuka viitsii ylläpitää terveellistä elämäntapaa, jos voi dokailla ja ahmia 10kk ja sitten vähän laihdutella 2kk ennen taas kesäkauden alkua. Nyt alkaa oleen jo kiire kesäkuntoon pääsyssä eli kannattaa jo ottaa nutripaketit kaapista.
 
[QUOTE="Heli";29972925]Kuulostaa taas yhdeltä tekosyyltä, joita läskeillä riittää.[/QUOTE]

Läski kuitenkin voi laihduttaa ne kilot pois. Susta taas ei saa kaunista ihmistä tekemälläkään.
 
Kuka viitsii ylläpitää terveellistä elämäntapaa, jos voi dokailla ja ahmia 10kk ja sitten vähän laihdutella 2kk ennen taas kesäkauden alkua. Nyt alkaa oleen jo kiire kesäkuntoon pääsyssä eli kannattaa jo ottaa nutripaketit kaapista.

Niin. Mikäköhän sunkin kommentin pointti oli? Miten se on sinulta pois, jos joku toimisikin noin? Mitä ylipäänsä ihmisille kuuluu toisten ihmisten elämä, jos siis ne toiset ei mitenkään toisia vahingoita?

Itse sain 15kg:n ylipainoni pois kolmessa kuukaudessa. Teidän mielestänne siis todella virheellisesti toimittu, kun aloitin salitreenit+aerobisen liikunnan ja laitoin ruokavalioni kerralla kuntoon. Olisi ilmeisesti pitänyt himmailla, että paino olisi laskenut 100-200g viikossa, niin teikäläisetkin olisivat olleet onnellisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex-läski;29972976:
Niin. Mikäköhän sunkin kommentin pointti oli? Miten se on sinulta pois, jos joku toimisikin noin? Mitä ylipäänsä ihmisille kuuluu toisten ihmisten elämä, jos siis ne toiset ei mitenkään toisia vahingoita?

Itse sain 15kg:n ylipainoni pois kolmessa kuukaudessa. Teidän mielestänne siis todella virheellisesti toimittu, kun aloitin salitreenit+aerobisen liikunnan ja laitoin ruokavalioni kerralla kuntoon. Olisi ilmeisesti pitänyt himmailla, että paino olisi laskenut 100-200g viikossa, niin teikäläisetkin olisivat olleet onnellisia.

Yrität laittaa sanoja toisten suuhun.
Puhe oli nutraamisesta ja pussikeittoilusta.

Hieno pudotus :)
 
  • Tykkää
Reactions: UteliasVili
Alkuperäinen kirjoittaja ex-läski;29972976:
Niin. Mikäköhän sunkin kommentin pointti oli? Miten se on sinulta pois, jos joku toimisikin noin? Mitä ylipäänsä ihmisille kuuluu toisten ihmisten elämä, jos siis ne toiset ei mitenkään toisia vahingoita?

Itse sain 15kg:n ylipainoni pois kolmessa kuukaudessa. Teidän mielestänne siis todella virheellisesti toimittu, kun aloitin salitreenit+aerobisen liikunnan ja laitoin ruokavalioni kerralla kuntoon. Olisi ilmeisesti pitänyt himmailla, että paino olisi laskenut 100-200g viikossa, niin teikäläisetkin olisivat olleet onnellisia.

Sanoinko mä että se haittaa. Ihmiset haluaa tietysti parhaat puolet kaikista ja lyhin dieetti on tottakai se paras.
 
Yrität laittaa sanoja toisten suuhun.
Puhe oli nutraamisesta ja pussikeittoilusta.

Hieno pudotus :)

Juutuin tuohon dieetin kestoon, ja alkoi ärsyttää... :D Jutan superdieetillä kun mennään, niin kilon viikkovauhti ei ole mikään outo juttu. Eli on niitä terveellisiäkin tapoja pudottaa painoa nopeasti.

Pussikeittoja en minäkään ymmärrä, mutta onpa joku onnistunut niilläkin ja ihan siihen pysyvään painonpudotukseen. Jos edes yksi sadasta siinä onnistuu, niin liputan myös pussikeittojen puolesta.
 
Minusta vastaus on ihan yksinkertainen: se on helpompaa. Sanoithan itsekin "nähkää vähän vaivaa". Miksi nähdä vaivaa, jos toisen keinon kokee helpommaksi ja mielekkäämmäksi?
 
Itse olen harkinnut nutraamista siksi että se vois nopeuttaa painon putoamista. Minä kun olen todella malttamaton ihminen. Jos ei tuloksia näy todella nopeasti turhaudun ja jätän homman kesken. Nojoo mä en mikään läski ole. Tarvis pudottaa vain 3kiloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29973013:
Minusta vastaus on ihan yksinkertainen: se on helpompaa. Sanoithan itsekin "nähkää vähän vaivaa". Miksi nähdä vaivaa, jos toisen keinon kokee helpommaksi ja mielekkäämmäksi?

Toki toki siitä vaan, mutta tarkoitin niitä, jotka sitten pusseilun jälkeen palaavat normisyömistapoihinsa ja paino tulee moninkertaisena takaisin.
Jos on alunperinkin ongelmaa hahmottaa sopivia annoskokoja ja mitä kannattaa syödä, niin en suosittelisi perustamaan laihtumistaan joillekin ateriankorvikkeille, vaan kehottaisin opettelemaan ihan alusta lähtien terveellisen tavan syödä :)

Monesti ateriankorvikkeiden käyttöä perustellaan juurikin sillä nopeudella, että pitää saada tuloksia heti, muuten ei riitä motivaatio.
 
Toki toki siitä vaan, mutta tarkoitin niitä, jotka sitten pusseilun jälkeen palaavat normisyömistapoihinsa ja paino tulee moninkertaisena takaisin.
Jos on alunperinkin ongelmaa hahmottaa sopivia annoskokoja ja mitä kannattaa syödä, niin en suosittelisi perustamaan laihtumistaan joillekin ateriankorvikkeille, vaan kehottaisin opettelemaan ihan alusta lähtien terveellisen tavan syödä :)

Monesti ateriankorvikkeiden käyttöä perustellaan juurikin sillä nopeudella, että pitää saada tuloksia heti, muuten ei riitä motivaatio.

Tässä tulee taas vastaan se, että se vaatii vähän vaivannäköä ja itsekuria syödä koko vuosi terveellisesti. Jojoilu taitaa olla yleisin tapa painonhallintaan. Keväällä -15kg ja jouluun mennessä 20kg takaisin.
 
Itse pudotin melkein 10 kg, syömällä oikein, siihen meni tasan 2 kk. Syön paljon protskua,vihanneksia.ei sokeria,eikä leipää/hiilareita...Ja syön siis paljon,ei tarvii nähdä nälkää.Rahkaa mehukeiton ka ja salaattia voi käytännössä syödä niin paljon ku halua :)
 

Yhteistyössä