"Meidän lapset ei sitä eikä tätä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaaap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaaap

Vieras
Pakko purkautua kun olin eilen seurassa jossa "meidän lapset eivät tykkää mistään epäterveellisestä mistä muut"...

Kaikki kuten ranskalaiset, sipsit, limut,. mehut ym. on niistä meidän lapsista pahaa. Meidän lapset eivät myöskään kiroa koskaan. Meidän lapset eivät halua pitää synttäreitä muualla kuin kotona, vaikka kutsuvat 12 lasta ja kaikki ei mahdu edes pöytään yhtäaikaa.

Meidän lapset tottelevat aina.

Ja näistä meidän lapsista yksi on mun lapsen kaveri, ja mitä potaskaa voin kertoa, että tämä lapsi istui käsi sipsikulhossa koko synttärin, kun ei saa sipsejä kotona, tai limsaa, tai edes mehua.

Meillä lapset mainitsevat herkkuruuikseen kysyttäessä hampurilaiset, ranskalaiset, pitsat, sipsit ja limpparit. Johtuneeko siitä että niitä on harvemmin saatavilla, ja sitten kun niitä saa maistuvat paremmilta kuin mikään muu.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen: Elämä on.

sitähän se on. tähän voidaan lisätä myös "meidän lapsilla ei ole kuin tarpeellinen määrä vaatteita" "meidän lapset ei ole hoidossa koskaan" ja " meidän lapset ei tee koskaan mitään väärää, kuten levittele kiviä pihanurmikolle tai kiusaa naapurin kissaa"

Hiukan liioittelun makua vai väitätkö tosissas että istui ihan koko synttärin käsi sipsikulhossa? :laugh: Mitenkä kerkesit vahtimaan mitä se tekee vai onko sulla tapana vahtia kuka syö ja mitä ja kuinka paljon kun ei ole varaa ostaa tarpeeksi sipsejä. Aika onneton olet jos sua noin vaivaa että on lapsia jotka ei kotona syödä mässytä itseään porsaiksi.

Juu, väitteitähän nuo on. Mutta kyllä se ärsyttää... Varsinkin kun musta tuommoinen täyskielto ei ole edes hyvästä, vaan että joskus saa, muttei joka päivä.

Selkeää oli, että hyvien äitien lapset ovat tällaisia ja hyvät äidit pitävät vain kotisynttäreitä :)

Juu, väitteitähän nuo on. Mutta kyllä se ärsyttää... Varsinkin kun musta tuommoinen täyskielto ei ole edes hyvästä, vaan että joskus saa, muttei joka päivä.

Selkeää oli, että hyvien äitien lapset ovat tällaisia ja hyvät äidit pitävät vain kotisynttäreitä :)

Aaaa... onko se nyt niinpäi että hyvät äidit pitää kotisynttärit? Minä kun oon luullut, että hyvät äidit maksaa itsensä kipeiksi esim. hoplop-synttäreistä.

sitähän se on. tähän voidaan lisätä myös "meidän lapsilla ei ole kuin tarpeellinen määrä vaatteita" "meidän lapset ei ole hoidossa koskaan" ja " meidän lapset ei tee koskaan mitään väärää, kuten levittele kiviä pihanurmikolle tai kiusaa naapurin kissaa"

Joo, oli myös meidän lapsien ei tarvi olla päiväkodissa tai päiväleireillä kesällä, kun me pidetään lomat peräkkäin, niin että ei oo yhtään yhteistä lomaa, lapset ensin...

Sellaisia lapsiakin on, jotka ei tykkää limpparista. Olihan se ensi alkuun outuoa, mutta siihenkin tottuu ja oppii, että pitää varata muuta juotavaa.

Kyllä on, esim. kummilapseni, mutta ei ole kuitenkaan sellainen ihmeolio, joka ei pidä mistään epäterveellisestä mistä useimmat lapset pitävät.

Omani eivät pidä hampurilaisista, mutta muu kyllä kelpaa kun saa.

Hiukan liioittelun makua vai väitätkö tosissas että istui ihan koko synttärin käsi sipsikulhossa? :laugh: Mitenkä kerkesit vahtimaan mitä se tekee vai onko sulla tapana vahtia kuka syö ja mitä ja kuinka paljon kun ei ole varaa ostaa tarpeeksi sipsejä. Aika onneton olet jos sua noin vaivaa että on lapsia jotka ei kotona syödä mässytä itseään porsaiksi.

Olin siinä pöydän luona itse, ja yksi ei meinannut lähteä leikkimään muiden mukaan, kun istui sipsitaivaassa :) Toiset kävivät pyytämässä parikin kertaa mukaan.

En usko että on rahasta kiinni heilläkään sipsit, tai meillä, tuolla sai uudet sipsit heti kun entiset loppuivat. Kukaan lapsista ei ole porsas, minun lapset vähän liiankin hoikkia terkan mukaan.

Meidän lapset eivät juo limpparia kumpikaan vaikka tarjolla olisi.

Muuten meidän lapset tykkää herkuista ja tekevät ilkeyttä ja osaavat kiroillakin ja eivät muutenkaan ole täydellisiä kuten emme me vanhemmatkaan. Koetamme kuitenkin parhaamme.

Aaaa... onko se nyt niinpäi että hyvät äidit pitää kotisynttärit? Minä kun oon luullut, että hyvät äidit maksaa itsensä kipeiksi esim. hoplop-synttäreistä.

Huodot äidit yrittävät päästä vähällä (siivouksella ja vaivalla) ja maksavat ne hoplop-synttärit, hyvät puunaavat kodin 15 pikkuvierasta varten :) ja sen jälkeen siivoavat vielä paremmin :)

Meillä on usein karkkia pöydällä kulhossa ja sipsejäkin varsinkin näin helteillä oikein kehotan syömään kun ruoka ei maistu ja suoloja tarvii kuitenkin. Silti kumpikaan ei ahda itseään täyteen ja karkkikulho saattaa kestää pöydällä viikkotolkulla.

Oon sitä mieltä että kun herkut eivät ole pannassa ja hirveä numero niin niihin ei tule sellainen himo ja pakkomielle.
Eilen toinen lapsi halusi jäätelön ja toinen sanoi ettei maistu makea. Minusta näin on hyvä.
Pyrimme kuitenkin pääosin syömään luomua ja VHH-ruokavaliolla ollaan muuten niin joku hampurilainen kerran kahdessa viikossa ei lapsia vahingoita. (me aikuiset ei sorruta silloinkaan)

Ei meilläkään lapsi tykkää hiilihapollisesta juomasta, mehusta kylläkin ja kaikesta makeasta. Tavallinen kermatäytekakku ei kuitenkaan maistu mutta jos on suklaakakku niin maistuu.

Meillä on tuo sipsin syönti todella harvinaista. Syötän lapselle sipsiä kun on kipeä siksi että saisi vähän suolaa elimistöön. Muutoin meillä ei kukaan syö sipsiä.

Ihan sama, en kuitenkaan jatkossakaan syötä lapselle kotona kaikkia herkkuja ja eineksiä vaan olkoot "juhlaruokaa", tuleepahan vähän harvemmin sitten niitä niin kuin pitääkin.

Yhteistyössä