Eroamassa, talous ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aapeeeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aapeeeee

Vieras
Olen jo vuosia miettinyt eroa. Nyt se tuli. Olen turta, ehkä lähinnä helpottunut. Liitto on ollut huono jo vuosia.

Samaan aikaan olen jäämässä työttömäksi. Koetan toki saada uutta paikkaa, mutta luultavasti syksyllä se vasta onnistuu.

Ansiosidonnaista saan noin 1450 e. Lisäksi kai yh-lapsilisän, elarit. Asumistukea 384 e, mitä katselin. Anoin viereisestä talosta pienempää asuntoa, vuokra 975 e. Asumme siis pääkaupunkiseudulla. Tuo on kaksio tältä alueelta, että koulu ja kaveripiiri pysyisi ennallaan.

Lapsi on siis koulussa, menee kolmannelle.

Onko mulla mitään mahdollisuutta pärjätä??

1450+150+150+380=2130 miinus tonni vuokraan+sähköön jää reilu 1100 euroa kuussa käyttörahaa. Kyllähän silä pärjää, reilustikin. Toimeentulotukea saadakseen summan pitäisi jäädä huomattavasti alemmas, noin 700 euroon.

1450 summasta menee verot. (Eli 20 %). Eli 1131 on se summa. Eli loppusumma 1811 eli 866 kaikkeen muuhun paitsi vuokraan ja sähköön (laskin nykyisen sähkölaskun mukaan mutta se voi olla pienempi).

Sitten ihan hullu juttu. Olen maksanut kesälomareissut, yhden ruotsinristeilyn ja kaupunkimatkan (ei saa palautusta). Mies ei aio tulla niihin. Menisittekö te lapsen kanssa kahdestaan? Ruotsinristeily on maksettu ruokineen, ja toisesta lennot ja hotelli.

No kyllä pärjäätte, hyvinkin. Meillä tuloja saman verran, himpun pienempi vuokra ja kaksi lasta ja aikuista. Ja hyvin pärjätään.

Ja aivan varmasti lähtisin lapsen kanssa reissuun ,jos olisin itse maksanutkin ne jo. Etköhän saa jonkun kaverin mukaan?

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Lähtisin vain toiselle noista reissuista, koska vaikuttaa siltä että sulla on tulossa taloudellisesti aika tiukka syksy. Ihan kokonaan ilman lomaa olisi kurjaa mutta eikö jompikumpi reissuista riittäisi? Risteilystä on minusta saanut rahat takaisin tai ajankohtaa siirrettyä melko helpostikin.

No kyllä pärjäätte, hyvinkin. Meillä tuloja saman verran, himpun pienempi vuokra ja kaksi lasta ja aikuista. Ja hyvin pärjätään.

Ja aivan varmasti lähtisin lapsen kanssa reissuun ,jos olisin itse maksanutkin ne jo. Etköhän saa jonkun kaverin mukaan?

Onnistuukohan se lennoista, kun on nimet annettu? Siis jos siellä on yhtenä nimenä miehen nimi, ja mukaan lähtee joku muu. Laivaan ehkä onnistuukin.

Tuo kaupunkimatka on viikon matka paikkaan, jossa syöminen ym. on halvempaa kuin täällä. Toki jotain kuluu muutenkin. Lennot olivat halvat, ei peruutusmahdollisuutta ja hotelli oli myös erikoistarjous.

Laivareissu oli erikoistarjous ja luulen ettei ehkä voi peruuttaa kuin sairaslomatodistuksella. Siihen on ruuat maksettu, niin tyhmää jättää käyttämättä.

[QUOTE="vieraana";29996832]Lähtisin vain toiselle noista reissuista, koska vaikuttaa siltä että sulla on tulossa taloudellisesti aika tiukka syksy. Ihan kokonaan ilman lomaa olisi kurjaa mutta eikö jompikumpi reissuista riittäisi? Risteilystä on minusta saanut rahat takaisin tai ajankohtaa siirrettyä melko helpostikin.[/QUOTE]

On varmaan tiukka syksy ja tiukempaa kuin ennen. Muuten viettäisimme loman mökillä. Mutta se on miehen suvun mökki. Ei siis enää käydä siellä. Tai lapsi voi joskus käydäkin toki.

Nyt mies uhoaa, ettei tule tapaamaan tyttöä yhtään. Ero on kuitenkin lopulta kummankin idea, eli ei kolmansia osapuolia jne. Uskotteko että tuo päätös pitää? Mies on ollut hyvä isä kuitenkin. Hän on vain luonteeltaan sellainen, etten jaksa enää. Rakkaus loppui ja en viitsi enää katsella pikku oikkujaan.

Onnistuukohan se lennoista, kun on nimet annettu? Siis jos siellä on yhtenä nimenä miehen nimi, ja mukaan lähtee joku muu. Laivaan ehkä onnistuukin.

Tuo kaupunkimatka on viikon matka paikkaan, jossa syöminen ym. on halvempaa kuin täällä. Toki jotain kuluu muutenkin. Lennot olivat halvat, ei peruutusmahdollisuutta ja hotelli oli myös erikoistarjous.

Laivareissu oli erikoistarjous ja luulen ettei ehkä voi peruuttaa kuin sairaslomatodistuksella. Siihen on ruuat maksettu, niin tyhmää jättää käyttämättä.

Kyse oli kai siitä että reissussa voi kulua enemmän rahaa kuin tavallisesti. Mutta jos olet laskenut että se ei haittaa ja pärjäätte niin totta kai lähdette reissuun. Jos saat reissun peruttua niin sittenhän taas saat rahat takaisin.

Niin, voi olla ettei aikoihin matkustella Tallinnaa kauemmas, niin kiva kuitenkin ehkä pitää mukana tuo tytön odottama matka. Tehdään se edullisesti, mutta kuitenkin tytölle ja mullekin kivasti.