Visa Electron-kortti aikuisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katsotteko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katsotteko

Vieras
Jos näette tai kuulette,että jollain aikuisella on kyseinen kortti niin oletatteko heti,että hänellä on luottotiedot mennyt?
Katsotteko kaupan kassajonossa,että millä kortilla kukin makselee ostoksensa?

En oleta mitään, enkä jaksa kyylätä kenenkään kortteja, kun ei kiinnosta. Itsellänikin on arkikäytössä electron, vaikka on mulla visakin, sitä käytän lähinnä nettiostoksilla. Ja olen aikuinen, luottotiedot kunnossa.

Typerä kysymys.

Enpä tunne paljoa sellaisia ihmisiä, jotka käyttäisivät luottokorttia... Mun tuttavapiirissä ei ole kellään tapana elelle velaksi. Enkä tunne kuin yhden luottotiedot menettäneen ihmisen.

Minulla on, mutta raha-asiat mallillaan. Miehen visalla kaikki nettiostokset, koska kahden kortin ostosten seuraamisesta menisi henki ja terveys. En ole ajatellut visaa hankkia.

Asia tuli mieleen kun tänään kaupan kassalla ja minun edessä oleva pariskunta keskusteli heidän edellä olevan naisen maksutapahtumasta.
Mies sanoin,et vittu näitä kakkosluokan kansalaisia ku ryssii luottotietonsa ja sit joutuu makselemaan tuollaisella hitaalla electron- kortilla. Huom, korttimaksu ei ollut sen hitaampi kuin millään muullakaan kortilla maksettaessa eli ei jumaittanut mitenkään. Nainen vastasi miehelle,että luottotiedottomille pitäisi kyl perustaa ihan omat kauppansa niin voisi käydä rauhassa kaupassa eikä tarvitsisi niiden takia jonotella ja voisi luottavaisemmin mielin itsekkin ostoksiaan tehdä eikä pelätä et joku vie rahapussin.

Eivät oikein tykänneet ku hörähdin nauruun ja sanoin,että mitäs jos te itse perustaisitte oman kaupan missä voisitte rauhassa asioida ja ettei kukaan vaan nappaisi neidon turkkiä yltä.
Uskokaa tai älkää tällä naisella oli pitkä turkki päällä

Mielestäni tämän ap:n aloitus ja jatko siihen kuulostaa niin sekopäiseltä, että taitaa olla aika tekaistu juttu. Ei taida olla ap:lla kaikki ok?

En todellakaan mieti itsekään muista ihmisistä yhtään mitään maksoi he käteisellä tai millä ikinä kortilla. Itsellä on luottotiedot kondiksessa, mutta electron löytyy silti. Ei ole yhtään sen hitaampi, kuin muutkaan kortit.

Mulla on ollut electron 15 vuotiaasta asti enkä näe mitään syytä luopua siitä ainakaan vuoteen kun se on vielä ilmainen. Luottotiedot mulla on aina olleet kunnossa enkä ole saanut edes maksumuistutuslaskua ikinä. Siksi en ymmärrä tätä electron = raha-asiansa ryssinyt ihminen.

Hyvät naurut sai :D En katso millä kukanenkin maksaa ja electron on ollut teinistä asti lompakossa eikä kyllä ole koskaan tullut mieleen, että se pitäisi vaihtaa johonkin "hienonpaan" korttiin.

Itselläni ei ole electronia, mut en ole koskaan ajatellut,että se voisi tarkoittaa jonkun mielestä tällaista. Eikä oel tullut eses mieleen,että toisen maksuväline pitäsii tutkia,et mikä se on :D

Kullakin omanlaisensa huvit tuntuu olevan :)

No empäs oo aatellu et joku pitää mua köyhänä kun on electroni! :o Ennemminkin olen tyytyväinen että tililläni on aina rahaa eikä tarvi luottoilla! Isäni osti auton ja maksoi vaihtorahat electronilla niin myyjä totes hälle et eikö sulla ny oo oikeeta korttia et heillä tollasella lelukortilla maksella...? WHAT!! Onko se joku rikkauden merkki kun visa vinkuu? Mun mielestä se on tyhmyyden merkki! Ja ihan hyvin oon tilannu tavarani ulkomailta electronillani! Sekä hyvin on toiminu visa electroni ulkomailla ollessani! Miehellä on sit mastercard ihan sitä varten, että jos joku hotelli vaatii juuri luottokortin.. Jota en ymmärrä sitäkään! Useimmiten mennää hotelliin johon maksetaan etukäteen!.

Muutama vuosi sitten torstaina ennen juhannusta sattui tapaus, joka tuli ketjua lukiessani mieleen. Jostain syystä korttivarmennukseen oli tullut häiriö, joka esti osittain kortilla maksamisen Lidl:ssä, johon olin menossa asioimaan. Asiasta oli iso lappu kaupan ulko-ovessa, lapussa myös pyydettiin varautumaan maksamaan ostokset käteisellä. Yhtäaikaa kanssani kauppaan tuli joku liituraitapukuun pukeutunut mukamas maailman napa mies. Tein ostokset ja menin kassajonoon. Monta korttia peräkkäin toimi normaalisti. Häiriö iski edellämme olevan rokkaritytön, jolla oli Electron, kohdalla. Hän yritti useamman kerran saada korttia toimimaan, kunnes sanoi, että käy hakemassa käteistä, koska näköjään korttivarmennus ei toimi. Sitten tuli tämän hienoon liituraitapukuun pukeutuneen miehen, joka oli minun edelläni, vuoro. Hän alkoi sättiä kassaa hirveästi, että miksei tämä heti sano persaukisille, ettei kannata yrittää ostaa, jos tilillä ei ole katetta. Nyt häenen jäätelöpakettinsa on sen takia aivan sulanut, koska hän joutuu odottamaan turhaan. Eipä sitten tämän "herrasmiehenkään" mikälie luotto- tai pankkikortti toiminut. Sitten hän alkoi raivota kassalle, että miksei kauppa hyväksy korttia, joka toimii joka paikassa. Mies ei kuunnellut kassan kehotusta lähte' hakemaan käteistä vaan vaati, että kassa kutsuu esimiehen paikalle. Esimies tuli ja vuorostaan hän kehotti miestä lähtemään hakemaan käteistä ja palaamaan sitten kauppaan. Tähän mies ei suostunut vaan jatkoi kassan ja esimiehen kanssa vääntöä siitä, että miksi korttia ei hyväksytä. Mies ei millään käsittänyt, että korttivarmennuksen yhteys oli poikki ja siksi hänenkään kortti ei toiminut. Tässä vaiheessa oli jo munkin avattava suuni ja sanottava, että jonossa on monta asiakasta, joiden jäätelöt hänen takiaan sullaa ja joilla on ulko-oven ohjeen mukaisesti varattuna KÄTEISTÄ, jolla maksaa ostoksensa ja joilla olisi kiire päästä kotiin juhannuksen viettoon. Ei vieläkään mitään liikettä. Sitten paikalle tuli pari myyjää, jotka avasivat lisäkassat, jotta me jonossa olleet pääsimme kaupasta pois.

Eli kyllä ne tavallisetkin kortit voivat joskus jumiutua.

Yhteistyössä