Miten aikuisen oma aika liittyy tähän? Mä saan ainakin omaa aikaa, vaikka olisin yh, ihan miten paljon tarvitsen. Minulla on vanhemmat, jotka ovat paljon mukana lapsen elämässä, ja minulla on pari läheistä ystävää, jotka ovat tähänkin asti hoitaneet lapsia.
Lasten laittaminen kirjoille etävanhemman luo olisi tietysti yksi ratkaisu, mutta sitten se tarkoittaisi, että me molemmat asuisimme aika ahtaasti. Olen itse opiskelija, joten en voi maksaa perhekokoon nähden ylihintaista asuntoa. Ja miehellä tosiaan ei ole nyt asuntoa, ja mahdollisuus saada vaan joku yksiö.
Joku kirjoitti, etteivät aikuiset ikinä suostuisi asumaan vuoroviikoin eri paikoissa - miksi muka ei suostuisi? Minulle se kyllä kävisi. Olen tuollaista miettinytkin, että JOS vaan pysytään miehen kanssa hyvissä väleissä, hän voisi tavata lapsia minun luonani ja minä voisin silloin olla jossain muualla, vaikka hänen asunnossaan. Ainakin aluksi voisi kokeilla noin. Olen tuota miettinyt itse asiassa ihan ensisijaisena ratkaisuna, mutta sitten rupesi epäilyttämään, että mahtaako sellainen oikeasti toimia...
Ja meillä ei tule kyllä kyseeseen mikään viikonloppuvanhemmuus! Olemme molemmat yhtä läheisiä lasten kanssa, ja ei vaan voi olla lasten edun mukaista, että toinen rakas ja läheinen vanhempi häivytettäisiin taka-alalle.
Joku epäili, miten etällä on varaa ruokaan. No kyllä ruoka nyt halvempaa on kuin Helsingin vuokrat! Se nyt ei ole mikään ongelma. Jos minä saisin lapset ruokittua koko kuukauden, niin eiköhän se sitten onnistu, vaikka lapset olisivat osan aikaa isänsä kanssa. Jos isällä ei olisi varaa, niin laitan lapsille ruokarahan mukaan, vaikka - mutta tuskin se on tarpeen.