Enkö ole saanut tallettaa toisen henkilön tuloja tililleni ja maksaa hänen kulujaan niistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Hoidin isoäitini asioita vuosien ajan hänen pyynnöstään ja hän antoi myyntiin tavaroitaan joita möin netin kautta ja hoidin hänen mökkinsä vuokrausta ja rahat tulivat tililleni, koska hänellä vain vanhanaikainen tili ja minun tililtä näki maksut heti nettipankin kautta. Hoidin maksut sitten oman tilini kautta noista minun tilille hänelle tulleista rahoista. Isoäitini ei ollut koskaan edunvalvonnassa. Tuo menettely oli ok myös muille lapsenlapsille. Nyt tällainen pitkälti yli 70v nainen on alkanut haukkumaan minua tuosta toiminnasta rikollisena toimintana ja tosiaan jakaa tätä tietoa pitkin kyliä. Olen kuulemma vienyt mummoni omaisuutta ja pitänyt rahat itse. Hänen puheensa alkaa mennä kunnianloukkausen puolelle, mutta mietin olenko itse tosiaan syyllistynyt rikokseen jos toisen henkilön tulot on tulleet minun tilille? Mummoni ei saanut asumistukia tms. eli se että rahat tulivat minun tilille ei ollut vaikutusta hänelle muuta kuin, että nähtiin suoraan että maksu oli tullut eikä maksuyhteydessä pitänyt maksaa 8euron palvelumaksua joka laskusta. Isoäitini menehtyi vähän aikaa sitten äkillisesti. Kauankohan minun pitää säästää noita hänen laskujaan sekä kuitteja jotka on maksettu tililtäni? Olen laskuihin kirjoittanut viestikenttään mummoni nimen ja mikä maksu ja mistä.

olet toiminut edunvalvojana/holhoojana. jos sinulla on tästä valtakirja, voit toivottaa juoruajan ***. Joka tapauksessa perunkirjoituksessa vaativat kuitit ja selivtykset ihan varmasti.

olet toiminut edunvalvojana/holhoojana. jos sinulla on tästä valtakirja, voit toivottaa juoruajan ***. Joka tapauksessa perunkirjoituksessa vaativat kuitit ja selivtykset ihan varmasti.

Perunkirjoitus meni jo ajat sitten ja ei kyselleet. Hänen asioitaan hoiti toinenkin henkilö, mutta minä noita myyntejä, koska tämä toinen myös vanhus. Mummoltani oli/on valtakirja noihin myynteihin ja rahojen maksuun tililleni ja että ne käytetään hänen kuluihinsa.

Pelkäät siis, että joku kiinnostuisi juoruilijan puheiden perusteella tutkimaan asiaa tarkemmin? Vaikka perunkirjoitus tehty, ja kaikkien asianomaisten kesken (mummo ja perilliset?) asiat olivat ja ovat nyt ok. Jos paperit todistaa että oikein on toimittu, niin säilyttäisin vielä, ihan vaan siltä varalta että joku tulisi kyselemään. Ihan oman mielenrauhani takia, vaikka juoruilijan puheet vituttaisivatkin paljon.

[QUOTE="tii-";30048393]Pelkäät siis, että joku kiinnostuisi juoruilijan puheiden perusteella tutkimaan asiaa tarkemmin? Vaikka perunkirjoitus tehty, ja kaikkien asianomaisten kesken (mummo ja perilliset?) asiat olivat ja ovat nyt ok. Jos paperit todistaa että oikein on toimittu, niin säilyttäisin vielä, ihan vaan siltä varalta että joku tulisi kyselemään. Ihan oman mielenrauhani takia, vaikka juoruilijan puheet vituttaisivatkin paljon.[/QUOTE]

Ei kun ennemmin olen tekemässä tästä juoruilijasta rikosilmoitusta, mutta kiinnostaisi tietää etten ole itse tehnyt jotain väärin niin olenkin sen ilmoitukseni kanssa kusessa. Kaikkien perillisten kanssa asiat on täysin kunnossa ja tämä juoruakka ei ole edes sukulainen. Tuo on mm. tehnyt yhdestä siskostani (jota ei edes tunne) lastensuojeluilmoituksen, eläinsuojeluilmoituksen jne. ja jo aiemmin puhunut kylillä perättömiä heistä vaikka ei ole ainakaan 10 vuoteen nähnyt heitä ja asuvat eri kaupungeissa. Itsekin tässä odottelen sitä perätöntä lastensuojeluilmoitusta itsestäni....

Kannattaa pysyä kyseisestä henkilöstä mahdollisimman kaukana. Häiriintyneille ihmisille ei voi oikein mitään. Poliisin kanssa voit keskustella, miten olisi paras toimia. Joskus tällaise henkilöt saattavat rauhoittua, kun saavat soiton poliisilta.

Onneksi olkoon, nyt olet kyllä kivassa kusessa. Ei käy kateeksi. Yleensä juorut tuppaavat olemaan totuudenmukaisia ja ilmeisesti myös sinun tapauksessasi. Kehtaatkin uhkailla vanhaa ihmistä rikosilmoituksella.

Onneksi olkoon, nyt olet kyllä kivassa kusessa. Ei käy kateeksi. Yleensä juorut tuppaavat olemaan totuudenmukaisia ja ilmeisesti myös sinun tapauksessasi. Kehtaatkin uhkailla vanhaa ihmistä rikosilmoituksella.

Niinpä:) Kyllä minulla on kuitit yms. tallella ja muut perilliset ovat niistä hyvin tietoisia. Että sen puoleen tuskin olen kusessa. Ulkopuoliset vaan tuntuu tietävän kaiken paremmin... Voin lähettää tämän vanhuksen vaikka sinun tuttavaksesi;)

jos perunkirjoitus on jo takana, kaikki osalliset tyytyväisiä (siinä määrin kuin tilanteessa nyt VOI olla tyytyväinen) niin nou hätä. Sanot sille juoruakalle tai laitat viestiä että jutut loppuu tai rikosilmo seuraa. jos on asiaa niin tulee suoraan sun juttusille, selvitetään se niin saa hoidettua :kieh:

Ne kuitit ja sopimukset tai valtakirjat kannattaa laittaa hyvään talteen. Jos niitä joku joskus keksii kysyä niin sulla on puhtaat jauhot pussissa ja tarvittavat asiakirjat. Ei ois eka kerta kun joku perillinen keksii rahapulassaan vaikka kymmenen vuoden päästä et ai niin sehän saikin mummon rahoja paaljon enemmän kun mä ja sai vielä ne kumisaappaatkin... Säilytä mieluiten ihan paperina, mut jos ei mahdollista niin skannaa ja ota tikulle varmuuskopio.

Perukirjassa on ilmoitettava KAIKKI vainajan varat ja velat. Jos varoja on ollut myös sinun tililläsi, ja ne puuttuvat perukirjasta, olette velvollisia tekemään täydennysperukirjan.
Olethan ilmoittanut vuokrauksesta saadut tulot ja menot vainajan veroilmoituksessa. Hänen verotettavia tulojaan ne ovat, vaikka maksuliikenne olisi tapahtunut sinun kauttasi.

Yhteistyössä