Vinksuja parketin laittoon kaipaillaan! Yllätän ukkokullan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tehotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tehotäti

Vieras
Moi:) Onko kukaan koskaan ikuna asentanut itse parkettia? Ollaan ukkokullan kanssa haaveiltu parketista ja nyt tadaa, ku ukko lähtee reissuun viikonlopuksi, niin minäpä kätevänä tyttönä sen parketin tuohon asennan:)
Lähdetään vaikka siitä, että onko liima vaiko niitit vaiko naulat paree:)

Alkuperäinen kirjoittaja tehotäti;30062614:
Oon ukkokullan apuna ollut:) Eli vasaraa, naulaa, meisseliä oon ojentanut ja laudoista pitänyt kiinni, kun tarvis on ollut eli vahva tuntuma remppailuun.

No olisko parkettipaketin kyljessä mitään ohjetta miten Just Se merkki/laatu kannattaa kiinnittää? Ja jouku apuna ei varmaan tekis pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tehotäti;30062630:
Jesh, huomenna parkettikaupoille menossa oon:) eli silmät avoinna pakettien suhteen ja kaippa ne rautakaupassakin neuvovat kun kysyy.
Kai huone on tyhjennetty ja listat irrotettu? Voiko vanhan pinnan päälle laittaa vai pitääkö poistaa?

Sen parketin pitäisi olla tilassa ensin joitain päiviä niin, että sen kosteus tasaantuu ilmankosteuden kanssa. Muuten kutistuu ja rakoilee tai turpoaa seiniin kiinni ja alkaa ritistä ja paukkua. Kai tää nyt oli vitsi kuitenkin?

Kai huone on tyhjennetty ja listat irrotettu? Voiko vanhan pinnan päälle laittaa vai pitääkö poistaa?

Tyhjennän nyt illan aikana jahka tuo ukko lähtee menemään: ) Meillä on tiiltä ja perusmuovimattoa lattialla, eli tuota tiiltä en saa irrotettua vaan siihen suoraan päälle. Muovimatto lähtee kai mattoveitsellä, saa nähdä mitä alta paljastuu:) Kerron kun asia edistyy, jänskää tämä remppailu hihi.

Jos mahdollista, niin älä irroita muovimattoa. Matto toimii hyvänä extra äänieristeenä. Lisäksi muovimaton alla voi olla suoraan sellainen pinta, joka vaatii ylivedon tasoitteella ensin koko lattian alueelta.

Yhteistyössä