Nuori äiti, tunnistatko itsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummo puistossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hohhoijaa";30147865]Et sitten itseäsi pidä sellaisena fiksuna?

Itse ajattelen, että aloittajan sydämistyminen on ymmärrettävää ja kostoajatukset ovat eri kuin sanat. Mahtoi tuntua kauhealta kuunnella tuollaista aloituksen kuvaamaa ilkeämielistä vittuilua. Down-lapsen kanssa eläminen on raskasta, eikä kukaan äiti varmasti ensisijaisesti toivo lapselleen Down-lasta syntyvän. Voin hyvin kuvitella, miten epäreilulta tuntuu, kun nuoret selkeästi melko tyhmät naiset, jotka eivät varmastikaan huolehdi terveydestään (ylipaino) saavat arvostella aloittajan lapsenlasta, joka vammainen, vaikka varmasti ihana. Kaikki ne pelot, jotka mumolla on vammaisen lapsenlapsensa ja tämän vanhempien tulevaisuuteen liittyen, aktualisoituvat tilanteessa.

Joten pään purkaminen täällä on varsin ymmärrettävää. Sinun kuittailusi eipä juuri.[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä. Siksi neuvoinkin ap:ta sulkemaan kettuilijoiden suut seuraavalla kerralla niin että nolostuvat perinjuurin ja ap jää fiksuna voittajana, ja lapsen puolustajana, jäljelle.

[QUOTE="nuori äiti";30147742]Mistä tiedät että puhuivat juuri sinusta kun puhe oli vanhoista äideistä? Ja olen minäkin sitä mieltä että lapset pitää hankkia nuorena. Downin syndrooman riski lisääntyy huomattavasti vanhoilla äideillä.[/QUOTE]

Siis kuka on vanha äiti? Ap on 49 vuotias mummo. Ei ole kovin vanhana voinut tulla äidiksi. Ja vaikka olisikin niin olisiko se sinulta pois?

Siinä vaiheessa kun sen kanssa esitetään olettamuksia esim. jäjellä olevasta eliniästä.

Sehän on ihan yleistä tietoa, että ylipaino sairastuttaa. Ei pitäs tulla tämä kenelekkään yllätyksenä, kyllä tämän asian sanoo ihan lääkärikin ylipainoisille potilaille.
Tuossa ap:n tekstissä ei ollut mitään loukaavaa, ne naiset olivat ylipainoisia ja se lyhentää elinikää, nämä ovat ihan faktoja.

• Tykkää
Reactions: Ciervo ja Pinki
Siinä vaiheessa kun sen kanssa esitetään olettamuksia esim. jäjellä olevasta eliniästä.

Ei se ole uhkaus, se on ennuste, ja sellaiseen löytyy kyllä ihan tieteellisiä todisteitakin. Ylipaino todella lyhentää elinikää. Yhdistettynä tyhmyyteen jopa paljon. Kansanterveyslaitos on ihan tätä tarkastellut Suomessa, ja muissa maissa tutkimustulokset ovat samansuuntaisia.

Mitä helvettiä täällä mussutetaan ap:sta?! Ajatelkaa minkälaisesta asiasta nämä läskipallerot nälvivät? Eikö olisi suorastaan luonnotonta jos ap:lla ei tulisi minkäänlaista tarvetta sanoa ehkä asiattomuuksiakin? Minulta olisi päässyt niin paljon pahaa tekstiä että siinä olisi ollut pallerot hiljaisina ja silti en kokisi tippaakaan huonoa omatuntoa ansaituista sanoista. Olisin kovaan ääneen antanut kuulua ylipainon riskeistä ja periytyvyydestä ruokatottumuksissa. Miten joku edes kehtaa alentua ap:ta kritisoimaan. Huh huh. Ap minulle tuli kyynel silmään kokemastasi ja toivotan sinulle lämpimästi halauksia ja hyvää elämää ihanan lapsenlapsesi kanssa. Seuraavalla kerralla älä ole niin asiallinen, kyllä sitä joitain kuuluukin puistossa kasvattaa kun käytöstavat ja empatiakyky puuttuu. Vpi että tulin vihaiseksi näistä joistain kommenteista!

• Tykkää
Reactions: Pinki
Sehän on ihan yleistä tietoa, että ylipaino sairastuttaa. Ei pitäs tulla tämä kenelekkään yllätyksenä, kyllä tämän asian sanoo ihan lääkärikin ylipainoisille potilaille.
Tuossa ap:n tekstissä ei ollut mitään loukaavaa, ne naiset olivat ylipainoisia ja se lyhentää elinikää, nämä ovat ihan faktoja.

Veikkaisin että jos poliisi kuvailisi sinua noin (tai vastaavasti: ruuminnrakenne oli niin luinen että oletettavasti elinikä lyhenee tai tupakoiva ja siten todennäköisesti nuorena kuoleva yms.) niin et vain nyökyttelisi että "juu-u, aivan totta". :)

[QUOTE="red";30147891]Ei se ole uhkaus, se on ennuste, ja sellaiseen löytyy kyllä ihan tieteellisiä todisteitakin. Ylipaino todella lyhentää elinikää. Yhdistettynä tyhmyyteen jopa paljon. Kansanterveyslaitos on ihan tätä tarkastellut Suomessa, ja muissa maissa tutkimustulokset ovat samansuuntaisia.[/QUOTE]

Se on sitten eri asia onko se fiksua käytöstä mennä sanomaan niin päin naamaa. Ihan samoin kun sekin että en halua että lapseni leikkii sun kehitysvammaisen lapsesi kanssa.

Veikkaisin että jos poliisi kuvailisi sinua noin (tai vastaavasti: ruuminnrakenne oli niin luinen että oletettavasti elinikä lyhenee tai tupakoiva ja siten todennäköisesti nuorena kuoleva yms.) niin et vain nyökyttelisi että "juu-u, aivan totta". :)

Mikä sun ongelma on? Usko jo faktat. Jos mä polttaisin niin kyllä mulle voi sanoa, että mitä se mulle tekee. Ei se mikään yllätys ole.
Ei sulla ole kaikki kotona jos koet loukaavana jos joku sanoo ylipainon lyhentävän elinikää. Tätä toitotetaan joka paikassa.

[QUOTE="hohhoijaa";30147898]No, tunnistit siis itsesi.

Mielikuva nikistäsi täydentyi juuri.[/QUOTE]

Joo-o, heti tunnistin itseni. Koitin vain anonyyminä koittaa dissata ap:ta lisää ja puolustella itseäni.

Ei kun hetkinen, meniköhän se sittenkään noin... ;)

Mikä sun ongelma on? Usko jo faktat. Jos mä polttaisin niin kyllä mulle voi sanoa, että mitä se mulle tekee. Ei se mikään yllätys ole.
Ei sulla ole kaikki kotona jos koet loukaavana jos joku sanoo ylipainon lyhentävän elinikää. Tätä toitotetaan joka paikassa.

Mikäs sun ongelmasi on jos pitää itseensä ottaa siitä että neuvoin ap:ta kuittaamaan vittuilijat hiljaiseksi fiksusti näpäyttämällä sen sijaan että lähtee itse samalle wt-linjalle?

No minulle on kyllä lääkäri painosta sanonut sekä sen vaikutuksesta verenpaineeseen ja kolesteroliin. Josta syystä nyt elämäntaparemonttia teen, ja vähän olen jo puottanutkin :) ja kyllä, en loukkaantunut, nyökytin vaan päätäni - ja opikseni otin.

Ja legendaarinen naapurinukkokin saattaa huudella, että "on sulla Sipsi varmaan raskasta painosi kanssa", johon totean kilojeni olevan syömällä hankittuja - ei juomalla, kuten hänen maharellukkansa.

Meistä jokainen voi satavarmasti jotain omille elämäntavoilleen, esim. ylipainolle, tupakoinnille jne. Downin syndrooman kanssa tilanne on toinen. Minusta tässä on villakoiran ydin tämän tapauksen osalta.

Ja kyllä, en ottanut itseeni lainkaan ap:n kirjoituksesta, vaikka maallista hyvää on vyötäisillä - ja pikkuisen muuallakin.

Miten nämä lääkärit/terveydenhoitohenkilökuntaihmiset liittyy siihen että minun mielestäni kenelläkään tuntemattomalla ei ole oikeutta tulla kadulla/puistossa/palstalla kuittaamaan kenenkään vammaisuudesta/ylipainosta/rumuudesta/muusta poikkeavuudesta yms. vaikka olisikin kuinka tiedossa että se lyhentää elinikää?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Blue meni justi Happygirlin ohi typeryydessä ja saavuttaa kiivaasti miesykköstä...

Pitäähän mun nyt mainetta pitää yllä kun niin harvoin täällä nykyään enää hengaan. :)

Mutta silti olen sitä mieltä että ominaisuudesta loukkaamiseen vastaaminen samalla laille ei ole fiksua. Joten toivon että jos aplle vielä tulee vastaavanlainen tilanne eteen niin et vastaa siihen arvostelemalla toisen ulkonäköä tai ominaisuuksia vaan annat sen ymmärtää tyhmyytensä ja nolostua. Se on paras opetus tuollaisille moukille.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä