Nuori äiti, tunnistatko itsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummo puistossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainoa minkä tunnustan olevan "pahempaa haukkumista" on se että aikuinen ihminen haukkuu lasta (myös lihavuudesta) tai muuten syyntakeetonta. Kaikki muu haukkuminen on samalla viivalla.

No näinhän se tosiaan onkin, tällä tavalla.

Aivan sama haukkuuko toista insestiseksi pedofiiliäidiksi vai typeräksi tylsimykseksi, samalla viivalla kaikki tyynni.

Tekopyhyys ja tyhmyys huipussaan tässä ketjussa.

Sympatiat ap:lle, kohtasit todella töröjä ihmisiä siellä puistossa.
Itselläni harmittaisi myös, jos en olisi saanut suutani auki kyseisessä tilanteessa.

Eikä tollasille tarvitse kohtelias yrittää edes olla. Luultavasti eivät edes tajuaisi muuten kuin "heidän kielelleen" käännettynä.
En muutenkaan tajua tuota logiikkaa, jonka mukaan nöyristelijä on jotenkin "ylempänä" ja "potut pottuina"-tyyppi "alentaa" itsensä "samalle tasolle" tmv.

Potut pottuina tottakai mutta fiksusti, eli ei tyyliin "no sä ootkin läski" vaan näpäyttämällä niin että kukaan ei voi sanoa sinun haukkuvan mutta vastapuoli nolostuu, esim juuri tyyliin: "voitte antaa lasten leikkiä ihan rauhassa, Ville on kehitysvammainen ja se ei tartu toisiin kuten esim. suvaitsemattomuus".

No sanotaanko vaikka niin, että keho on eletty, ei tapahtuma tai teko.

Eletty... Eli mennyt, ohi, historiankirja? Eikös ihmisellä lähtöjään ole kyky vaikuttaa kehoonsa aivan samoin kuin moraalinenkin kyky. Keho ei ole, nykyajattelussa, passiivinen eloalusta.

Vastustan eniten sitä, että kaikki lihavan ihmisen teot ja myös asiat, jotka tapahtuvat hänelle ilman hänen myötävaikutustaan, palautetaan aina hänen ruumiinsa kokoon.

En tiedä mitä tässä tarkoitat, en ole moista väittänyt.

Mun isäni oli ennen sairastumistaan todella syvällä tuossa kehonrakentajakulttuurissa. Vanhempana valmensi jne. Pentuna sain riittävästi tutustua kilpakehonrakentajiin, ja voin sanoa kokemuksesta, että niiden paksukallojen meininki on yhtä oksymoronia alusta loppuun saakka. Mutta ei ihme, että se kulttuuri vetoaa suhun: siinä on kyse vain ja ainoastaan siitä, miltä asiat näyttävät, ei siitä, mitä ne todellisuudessa ovat. Fyysinen ylemmyys on moraalisen vahvuuden perusjalka. Ainoastaan siinä ajatusmaailmassa pystytään yhtäaikaa epäinhimillistämään ihmiset ja samalla peräänkuuluttamaan näiden epäinhimillisten olentojen täydellistä vastuuta itsestään.

Musta sä teet nyt liian vahvoja poleemisia yleistyksiä. Ei kehonrakennuksen ole pakko olla jotain sosiaalidarwinismia tai typistyä siihen, tietenkin jaan huolesi siitä, että niin käy. Kehonrakennukseen voi liittyä myös eettisyyttä. Leimatessasi kehonrakentajat koko ryhmänä paksukalloiksi solvaat heitä etkä näy näkevän ilmiön monitahoisuutta.

Potut pottuina tottakai mutta fiksusti, eli ei tyyliin "no sä ootkin läski" vaan näpäyttämällä niin että kukaan ei voi sanoa sinun haukkuvan mutta vastapuoli nolostuu, esim juuri tyyliin: "voitte antaa lasten leikkiä ihan rauhassa, Ville on kehitysvammainen ja se ei tartu toisiin kuten esim. suvaitsemattomuus".
No eikös tuokin ole vastapuolen nolaamista? Vai miten luulisit tuohon reagoivan?

hölöhölöhölöhölö..... Siinä on sinun juttujesi huomioarvo.

Täysin saman tuomion oikeudessa saisit siitä että sanoisit "sinä saatanan läski idiootti" kuin siitä että sanoisit "sinä saatanan perssilmän näköinen idiootti" jos siitä oikeutta jaettaisiin.

Millainen tuomio tuosta mielestäsi tulisi ja millä rikosnimikkeellä?

Niin, ja itse asiaan. En jaksa enkä osaa tehdä sitä Bluen toivomaa "fiksua näpäytystä". Totean vain, että tämä on omalla tavallaan hyvin surullinen keskustelu.

Soita huomenna oikeuteen ja kysy. Sitten jos sanovat ettei mene niin niin tule sitten sanomaan mulle.

Hitler on murhaaja, Aino on ruma ja Bertta lihava. Siitä huolimatta että nämä kaikki ovat faktoja niin saat haukkumisesta tuomion jos/kun tuot sen tosiasian esiin haukkumalla. :)

Tuntenen enemmän oikeusfilosofiaa ja viestintää päätellen näkemyksestäsi :)

Puhuinkin siitä, ovatko sanomiset samalla viivalla (eivät) ja kumosin käsityksesi, että täysi-ikäisyys olisi ainoa merkitsevä asia.

No tämä se nyt vasta fiksua onkin, ja antaa hienoa mallia lapsille.

Jos sulla on lapsia niin onhan niillä myös sinua fiksumpia aikuisen malleja, onhan? Sano että et ole kotiäiti... pliis.

No tämä se nyt vasta fiksua onkin, ja antaa hienoa mallia lapsille.

Jos sulla on lapsia niin onhan niillä myös sinua fiksumpia aikuisen malleja, onhan? Sano että et ole kotiäiti... pliis.

Mielestäni huomattavasti fiksumpi palaute kuin "Ite oot läski"-kommentti tahallisesti ilkeälle ihmiselle kuten tässä ap.n tapauksessa nämä äidit olivat.

Nytkö tämä kääntyykin niin että palautetta ei olisikaan saanut ilkeydestä antaa kun sanoin että ns. näpäytys on parempi palaute kuin suora takaisin haukkuminen?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tekopyhyys ja tyhmyys huipussaan tässä ketjussa.

Sympatiat ap:lle, kohtasit todella töröjä ihmisiä siellä puistossa.
Itselläni harmittaisi myös, jos en olisi saanut suutani auki kyseisessä tilanteessa.

Eikä tollasille tarvitse kohtelias yrittää edes olla. Luultavasti eivät edes tajuaisi muuten kuin "heidän kielelleen" käännettynä.
En muutenkaan tajua tuota logiikkaa, jonka mukaan nöyristelijä on jotenkin "ylempänä" ja "potut pottuina"-tyyppi "alentaa" itsensä "samalle tasolle" tmv.

Ja minä en ymmärrä sitä logiikkaa, minkä mukaan anonyyminä palstalle huutelu tekee ap:sta "potut pottuina"-tyypin? Viestillään, tai pikeminkin sen loppuosalla, ap ei pistänyt törkeille mammoille takaisin vaan ainoastaan pahan kiertämään ("lihava ihminen kuolee nuorena"). Sillä logiikalla hän alensi itsensä samalle tasolle. Ja joo, ihmisiähän me ollaan kaikki. Ehkä rauhallisempana ap olisi harkinnut kirjoitustaan uusiksi.

Ja missä se tekopyhyysosio oikein on? Kukaan ei ole puolustanut niiden kiusaajien käytöstä. Ja vaikka ap:n sanat lihavuudesta nostikin joidenkin niskavillat pystyyn, aivan varmasti kaikki kykenee samaistumaan vähintään siihen, miten pahalta ap:sta on täytynyt tuntua lapsenlapsensa puolesta.

[QUOTE="huoh";30148721]Tää ketju lähestyy absurdiuden ennätystä. Yhdet puhuu aidasta, toiset seipäistä ja Blue jankkaa ihan omaa uskontoaan.[/QUOTE]

Puhuisin karnevaleskista :D Itse tykkään, näin ajanvietteenä.

Hmm... No alkuun; vammaisen lapsen kanssa liikkuessa ei kannata olla yliherkkä ihmisten toiminnasta ympärillä. Joskus toiset ovat jo lähdössä pois hiekkalaatikolta tms eikä sillä ole mitään tekemistä lapsen vamman kanssa. (Joskus vaan törmännyt syrjimis-kertomuksiin joita olen vähän kyseenalaistanut)

Mutta toki tuollainen siksakkia väistely leikkipuistossa tuntuu jo ikävältä, varsinkin kun lapsista olisi varmaan ollut kiva leikkiä keskenään. Saati että otetaan tuollainen puheenaihe siinä esille tarkoituksella, normaalisti kun vastaavassa tilanteessa vaihdettaisiin keskustelun aihetta jos sen "kohde" saapuu paikalle. Tosi ikävän kuuloisia äitejä siellä on ollut, toivottavasti miniä ei joudu lapsen kanssa heihin törmäämään!

Muuten olisin voinut sanoa ettei näiden mammojen ylipaino liity asiaan mutta ymmärrän hyvin että se tässä nousi ap:lle mieleen. Siis jos nämä naiset siinä selostivat kuinka lapset kannattaa tehdä nuorena (niin kuin ap ja miniänsä ovat kevyen laskutoimituksen mukaan tehneetkin) noin terveydellisistä syistä, ihan vain ilkeilläkseen olettamalleen vammaisen lapsen äidille niin ei se toki ole ihme että siinä nousee mieleen muitakin terveysnäkökulmia jotka näiltä naisilta ovat näemmä unohtuneet. Vaikkei ap muuten olisikaan ylipainosta muille soittamassa suutaan.

Tokihan on hyvä jos löytää osuvat sanat jo itse tilanteessa, vieläpä alentumatta näiden ilkeilijöiden tasolle. On helppo sanoa jälkeenpäin kuinka "minä olisin kyllä tuossa tilanteessa sanonut sitä ja tätä!" Aina niitä sanoja ei vaan löydy juuri sillä hetkellä ja varsinkin kun on kyse mummosta joka ei ihan jatkuvasti liiku lapsen kanssa ihmistenilmoilla, voi tilanne olla hämmentävä ja ärsyynnys nousta vasta jälkikäteen kunnolla.

Tarkoittaako tuo, että "jos ylipainoiseksi kutsuminen olisi kriminalisoitu"?

Ei vaan sitä jos yhdestä yksittäisestä haukkumisesta joutuisi oikeuteen niin ei olisi väliä että haukkuisiko ihmisen rumuudesta vai ylipainosta, sama tuomio tulisi silti. Tämä siis liittyen siihen kun Mies1:sen mielestä on ymmärrettävämpää haukkua ylipainosta kuin esim. rumuudesta. Lue koko ketju niin pääset kärryille ettei tarvitse poimia yhtä kommenttia irralleen ja vaatia siihen uudelleen selitystä. :)

Mielestäni huomattavasti fiksumpi palaute kuin "Ite oot läski"-kommentti tahallisesti ilkeälle ihmiselle kuten tässä ap.n tapauksessa nämä äidit olivat.

Provoaloituksesi meni sikäli perseelleen että aloitusviestin mukamas 49-v mummo ei sanonut mitään, vaan poistui paikalta pahoilla mielin ja tuli purkamaan sydäntään (siis mukamas siis tuli) tänne palstalle. Ja sehän on ihan ok.

On ok ajatella kiukuspäissään että senkin tyhmä ylipainoinen. Varsinkin jos on (olisi) tullut ilman omaa syytään syyllistetyksi lapsen Down-syndroomasta eli että olisi itse mukamas valinnoillaan jotenkin aiheuttanut lapsen sairauden.

Asetelmasi nyt vain meni pieleen. Itse olen tottunut lihavia katselemaan, ei ole kaunista mielestäni, mutta ei se minua niin paljon häiritse kuin esim. miestäni. Mieheni aika usein tuhisee järkyttyneenä että miten tuo ja tuokin on päästänyt itsensä noin lihavaan kuntoon. Jos on ikänsä tottunut ajattelemaan terveysasioita ja kehoaan temppelinä jota kohdellaan hyvin ja josta pidetään hyvää huolta, saattaa jonkun ylipaino kyllä olla todella ärsyttävä ja silmiinpistävä asia, joka nousee hakematta mieleen jos itseä on vielä syytelty, ärsytetty ja jota kohtaan on käyttäydytty asiattomasti. Jos noilla hypoteettisen aloituksen äideillä olisi ollut vaikka tupakki suusta niin siitäkin olisi voinut kiukuspäissään täällä palstalla avautua.

Ei vaan sitä jos yhdestä yksittäisestä haukkumisesta joutuisi oikeuteen niin ei olisi väliä että haukkuisiko ihmisen rumuudesta vai ylipainosta, sama tuomio tulisi silti. Tämä siis liittyen siihen kun Mies1:sen mielestä on ymmärrettävämpää haukkua ylipainosta kuin esim. rumuudesta. Lue koko ketju niin pääset kärryille ettei tarvitse poimia yhtä kommenttia irralleen ja vaatia siihen uudelleen selitystä. :)

Ei, vaan on ymmärrettävämpää haukkua ylipainosta kuin vammaisuudesta tai ihonväristä - uskoakseni myös juridisesti.

Provoaloituksesi meni sikäli perseelleen että aloitusviestin mukamas 49-v mummo ei sanonut mitään, vaan poistui paikalta pahoilla mielin ja tuli purkamaan sydäntään (siis mukamas siis tuli) tänne palstalle. Ja sehän on ihan ok.

On ok ajatella kiukuspäissään että senkin tyhmä ylipainoinen. Varsinkin jos on (olisi) tullut ilman omaa syytään syyllistetyksi lapsen Down-syndroomasta eli että olisi itse mukamas valinnoillaan jotenkin aiheuttanut lapsen sairauden.

Asetelmasi nyt vain meni pieleen. Itse olen tottunut lihavia katselemaan, ei ole kaunista mielestäni, mutta ei se minua niin paljon häiritse kuin esim. miestäni. Mieheni aika usein tuhisee järkyttyneenä että miten tuo ja tuokin on päästänyt itsensä noin lihavaan kuntoon. Jos on ikänsä tottunut ajattelemaan terveysasioita ja kehoaan temppelinä jota kohdellaan hyvin ja josta pidetään hyvää huolta, saattaa jonkun ylipaino kyllä olla todella ärsyttävä ja silmiinpistävä asia, joka nousee hakematta mieleen jos itseä on vielä syytelty, ärsytetty ja jota kohtaan on käyttäydytty asiattomasti. Jos noilla hypoteettisen aloituksen äideillä olisi ollut vaikka tupakki suusta niin siitäkin olisi voinut kiukuspäissään täällä palstalla avautua.

Aloitus ei ole minun joten en sen kummemmin jaksa tähän kommentoida.

Yhteistyössä