Mies paljasti "kivan" asian riidan yhteydessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Åsa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Å

Åsa.

Vieras
Riitelimme miehen kanssa ja hän paljasti, että joku hänen ystävistään oli ihmetellyt, miten meidän parisuhteemme on edennyt avioliittoon ja perheen perustamiseen. Tätä siis oli edeltänyt se, että mieheni oli kertonut ko. ystävälleen käytöksestäni ennen kosintaa.

Olin tuolloin pitkälle yli 30-vuotias ja päätin, etten haaskaa enää yhtään aikaa avoliittoohin ja päämäärättömään seurusteluun. Sanoin tuolloin miehelleni pitkien keskustelun päätteeksi, että minä olen valmis naimisiin ja sitoutumaan häneen. Hän oli kosinut, mutta ajatuksena vain kihlautuminen. Vaadin saada tietää, että menemme myös naimisiin, ennen kuin vastasin kosintaan myöntävästi. Minulle kihlaus on aina merkinnyt lupausta avioliitosta. Enkä ole koskaan ymmärtänyt 10 vuoden kihlauksen funktiota. Miehen ystävän mielestä käytökseni olisi pitänyt johtaa ennemmin eroon kuin avioliittoon.

Onpa mukava tietää, että tällä tavalla minusta hänen kaveripiirissään joku ajattelee...

Tottakai sä nyt kiellät miestäsi olemasta tekemisissä tommosen kaverin kanssa koska sä tiedät parhaiten millainen seura on hyväksi sun miehellesi

Miehesi kaveripiirissä on varmasti paljon ihmisiä jotka ajattelevat sinusta tai tekemisistäsi negatiivisesti.
Myös sukulaisissasi on. Ja jopa omassa kaveripiirissäsi.

Joten kannattaisiko tuollaisen asian vain antaa olla.

Ei sillä miehen kaverin mielipiteellä ole väliä, vaikkakin vähän ärsyttävä tuollainen tyyppi, joka laukoo kysymättä mielipiteitään toisten yksityisasioista. No mutta hänen kanssaan tuskin sen enempää aikaa tarvitse viettää.

Se minua kyllä tuossa jutussa mietityttäisi, onko mies sitten tilittänyt asiaa siihen sävyyn, että hänet on painostettu naimisiin. Eli keskustelisin kyllä hänen kanssaan siitä, kokeeko hän asian noin. Ja kertoisin myös, etten ollenkaan tykkää että parisuhdeasioita levitellään ihmisille, jotka ei osaa suhtautua hienotunteisesti muiden yksityiselämään. En turhanpäiväisistä "paljastuksista" ulkopuolisille muutenkaan.

Ei sillä miehen kaverin mielipiteellä ole väliä, vaikkakin vähän ärsyttävä tuollainen tyyppi, joka laukoo kysymättä mielipiteitään toisten yksityisasioista. No mutta hänen kanssaan tuskin sen enempää aikaa tarvitse viettää.

Se minua kyllä tuossa jutussa mietityttäisi, onko mies sitten tilittänyt asiaa siihen sävyyn, että hänet on painostettu naimisiin. Eli keskustelisin kyllä hänen kanssaan siitä, kokeeko hän asian noin. Ja kertoisin myös, etten ollenkaan tykkää että parisuhdeasioita levitellään ihmisille, jotka ei osaa suhtautua hienotunteisesti muiden yksityiselämään. En turhanpäiväisistä "paljastuksista" ulkopuolisille muutenkaan.

Ai mutta, sisäistin vasta nyt, että se miehen kaveri ei itse sinulle mitään sanonut, vaan mies paljasti kaverinsa kanssa käymänsä keskustelun sisällön sinulle. No sitä huolestuttavampaa, koska sehän tarkoittanee sitä että mies todellakin itse kokee samoin ja käytti kaverin lausumaa tukena. Tosin riidan tuoksinassa ajatusmaailma voi poiketa normaalista. Vakavan keskustelun paikka kumminkin.

Tuota... kun kositaan, niin silloinhan kositaan nimen omaan naimisiinmenoa ajatellen. Kihlautuminen on lupaus avioliitosta. Ihan lakitekstienkin mukaan, vaikka eihän sillä enää sellaista lain voimaa enää ole, kuin joskus muinoin. Silti. Mtä ihmettä kihlaus on ilman ajatusta avioliitosta?

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa.;30160485:
Mikä painostaminen? Minua oli kosittu, mutta miehen mielessä kihloihin eikä naimisiin. Vaadin tarkennusta ja varmuutta siihen, että myös hänellä ajatuksissa avioliitto sekä perheen perustaminen. Onko se väärin? Olisiko pitänyt työntää pää pensaaseen ja toivoa parasta?

Useimmitenhan tällaisista asioista vallitsee ihan yksimielisyys ilman mitään ihme tarkennuksien ja varmistuksien vaatimistakin. :D

Mä en nyt oikein ymmärtänyt, että minkä perusteella se kaveri ihmetteli teidän liiton toteutumista?

Siis ei se nyt siksi ollut kummissaan että kauniisti kysyit että mennäänkö sitten naimisiin lähiaikoina?
Joku valehtelee nyt tässä, sun mies, sen kaveri tai sinä.

Vai ihmettelikö se siksi ettei olisi ikinä uskonut että mies menee juuri SINUN kanssa naimisiin?

Yhteistyössä