Eihän leveä lantio tee suoraan hyvää synnyttäjää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miehekäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milloinkahan raskauden aikana tutkitaan lantion sisämitat? Ei ainakaan neuvolalääkärissä ollut. Ei kai ne nyt oleta yhellä katsauksella, että luusto on sisältä tilava jos on pitkä ja muodokas niin ku mie?

Milloinkahan raskauden aikana tutkitaan lantion sisämitat? Ei ainakaan neuvolalääkärissä ollut. Ei kai ne nyt oleta yhellä katsauksella, että luusto on sisältä tilava jos on pitkä ja muodokas niin ku mie?

Viimeisellä kolmanneksella. Minulle ei ole koskaan tehty nyrkkitestiä kummempaa, totesivat että sieltä mahtuu. Joku joskus totesi, että minulla on ihanteellinen synnyttäjän lantio, on iso päältä (aikoinaan kun olin vielä luuta ja nahkaa, niin päälle ei mennyt kuin palstan mukaan läskien kokoa olevat housut) kuin sisältäkin. On sieltä tullut ongelmitta ulos lähes viisikiloinenkin.

eipä nuo lääkärin kokeilut tai ulkonäkö paljon paina..ainoa täsmällisesti oikein on ottaa röntgen ja mitata siitä. itellä kunnon" kanantöyhtö"pyöreä perä mutta lanteet suht suorat ja kaidat. ite treeneissä esim prässissä koin että lantion seuduilla luut suorastaan hinkkaa toisiaan. lääkäri totesi synnytystapa-arviossa että tulee vaikka poikittain. kovan väännön jälkeen (ja kiitos mukana pelaanneen kätilön) sain ajan röntgeniin lääkärin tuhahdellessa koko jutulle.....lopputulos: niin kapiat paikat että ei ajatustakaan normi synnytyksestä!! jopa yli 30v kätilönä toiminut totesi ettei tuollaisia mittoja vielä ole vastaan tullut!

[QUOTE="kesis";30184408]eipä nuo lääkärin kokeilut tai ulkonäkö paljon paina..ainoa täsmällisesti oikein on ottaa röntgen ja mitata siitä. itellä kunnon" kanantöyhtö"pyöreä perä mutta lanteet suht suorat ja kaidat. ite treeneissä esim prässissä koin että lantion seuduilla luut suorastaan hinkkaa toisiaan. lääkäri totesi synnytystapa-arviossa että tulee vaikka poikittain. kovan väännön jälkeen (ja kiitos mukana pelaanneen kätilön) sain ajan röntgeniin lääkärin tuhahdellessa koko jutulle.....lopputulos: niin kapiat paikat että ei ajatustakaan normi synnytyksestä!! jopa yli 30v kätilönä toiminut totesi ettei tuollaisia mittoja vielä ole vastaan tullut![/QUOTE]

Ohhoh! Onpa pelottavaa tuo synnyttäminen.

Minulla on leveä lantio ulkoapäin.
Lääkäri sanoi synnytystapa-arviossa että lantio on kuitenkin "mutkalla, mutta siro vauva mahtuu tulemaan".
Esikoinen oli 3200g ja mahtui!
Nyt odotan toista ja loppuraskaudessa täytyy varoa ettei vauva kerää liikaa painoa.

Yhteistyössä