Onko joku muukin törmännyt tällaisiin kirppismyyjiin? (Fb tai muualla netissä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää!!

Vieras
Ostin yhdeltä myyjältä Facebookin kautta lastenvaatteita. Maksoin summan Nordean tilille, mulla myös Nordea joten piti olla heti tilillä. Ensin myyjä väitti ettei rahat ole tulleet tilille. Varmistin vielä tilinumerot ym. ja laitoin kuvan tilisiirrosta.

Sitten myyjä sanoi ettei ehdi postittaa kun lapsi kipeä. No ok, ymmärrän, sitä sattuu. Lupasi kuitenkin että mies postittaa. Sain viestiä toiselta henkilöltä että tämä myyjä olisikin myynyt vaatteet jollekin toiselle. Kysyin asiaa myyjältä joka sanoi että vahingossa myikin ne vaatteet eikä muistanut että kyseessä oli nämä samat mitkä minä ostin. Lupasi palauttaa rahat.

Sitten ilmoitti että mies maksaa ja miehellä OP pankki. Odotin viikon verran eikä rahoja kuulunut. Otin myyjään yhteyttä ja myyjä sanoi ettei mies suostunut palauttamaan rahoja. Myyjä lupasi itse palauttaa rahat kun saa palkan. Odotin taas ja otin taaa myyjään yhteyttä. Ei kuulema ollut vielä saanut töitä!!

Nyt tänään ilmoitti että ei pysty rahoja palauttamaan ja ehdotti että lähettää paidan. En vielä vastannut hänelle. Tässä nyt mietin mitä teen.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää!!;30194441:
Ostin yhdeltä myyjältä Facebookin kautta lastenvaatteita. Maksoin summan Nordean tilille, mulla myös Nordea joten piti olla heti tilillä. Ensin myyjä väitti ettei rahat ole tulleet tilille. Varmistin vielä tilinumerot ym. ja laitoin kuvan tilisiirrosta.

Sitten myyjä sanoi ettei ehdi postittaa kun lapsi kipeä. No ok, ymmärrän, sitä sattuu. Lupasi kuitenkin että mies postittaa. Sain viestiä toiselta henkilöltä että tämä myyjä olisikin myynyt vaatteet jollekin toiselle. Kysyin asiaa myyjältä joka sanoi että vahingossa myikin ne vaatteet eikä muistanut että kyseessä oli nämä samat mitkä minä ostin. Lupasi palauttaa rahat.

Sitten ilmoitti että mies maksaa ja miehellä OP pankki. Odotin viikon verran eikä rahoja kuulunut. Otin myyjään yhteyttä ja myyjä sanoi ettei mies suostunut palauttamaan rahoja. Myyjä lupasi itse palauttaa rahat kun saa palkan. Odotin taas ja otin taaa myyjään yhteyttä. Ei kuulema ollut vielä saanut töitä!!

Nyt tänään ilmoitti että ei pysty rahoja palauttamaan ja ehdotti että lähettää paidan. En vielä vastannut hänelle. Tässä nyt mietin mitä teen.

Nosta syyte.
Oikeesti noita huijaeita riittää. Valitettavan moni ei viitsi pikkusumman takia ottaa poliisia mukaan ja niin saa huijarit jatkaa touhujaan. Ilmoita sille että ellei maksua näy parin päivän sisällä, nostat petoksesta syytteen

Ei se ole se summa, vaan periaate. Jos sä annat nyt asian olla - se jatkaa huijaamista, kun kuvittelee että selittelyt tms auttaa. Kannattaa tehdä ilmoitus, ettei enää huijaisi...

Voithan sä katsoa tapatuuko mitään jos ilmoitan ottavasi poliisiin yhteyttä. Ja eikös rikosilmon voi netissäkin tehdä? Kuinka pienestä summasta on kyse? Kyllähän tuo nyt on törkeää hutilointia jos myyjä ei MUISTA myyneensä jo ostamiasi tuotteita ja jo siksikin joku nootti tai ilmo kyseiselle tyypille\tyypistä olis kohillaan.

Tyly homma. Itse en ole huijareihin törmännyt. Joidenkin kanssa oikean maksun tai tavaran saannin kanssa on ollut pientä vääntöä, mutta lopulta kaikki on sujunut.

Mä oon tehnyt paljon nettikauppaa, kerran tullut huijatuksi. Summa oli 17,40. Ostin siis takin, tai luulin ostavani. Myyjä lupasi ja lupasi postittaa mutta tuotetta ei kuulunut. Pyysin häntä palauttamaan rahat, annoin maksuaikaa ja kerroin tekeväni rikosilmoituksen jos en saa rahoja takaisin.

Rahat jäi saamatta, mutta tein sen rikosilmoituksen. Rahoja en tuu koskaan saamaan takaisin, ja onneks oli pikkusumma, mutta huijarille tästä tuli isompi paukku. En ollut ensimmäinen, jota huijasi, joten poliisi sanoi, että kaikki nää muutkin jutut otetaan huomioon niin saa 300€:sta ylöspäin sakkoja, ja ne on pakko maksaa tai menee perintään. Eli olis vaan palauttanu sen 17,40 ni oisin jättäny asian sikseen.

Tässäkin oli kyseessä suht pieni summa. Mietin kannattaako sen takia mitään ilmoitusta tehdä...

Laskes vähän sen tyypin tuloja.

Jos se huijari myy joka viikko esim. joka päivä jollekin vaikkapa 10 eurolla kamppeita, kertyy siitä kuukaudessa noin 300 euroa. Älä ajattele niin,että kyse on pienestä summasta vain sinun kohdallasi. Huijareiden toiminta perustuu juuri sinunlaisten hällä väliä tyyppien ajattelumalliin ja homma saa rauhassa jatkua. POliisi kerää tapausta kohden riittävästi tositusaineistoa. Et ehkä saa ikinä rahojasi takaisin, mutta huijari ihan asianmukaisen rangaistuksen.

Älä kierrätä vahinkoa.

Olen seurannut faces tapausta jossa huhtikuussa äiti maksoi pyykkikoneen, mutta pitikin kohta olla vielä kuljetukseen ja sitä ei ollut. Kauppa piti purkaa, mutta myyjällä ei ollutkaan rahaa. Sopivat että heinäkuussa maksaa takaisin. Takaisin maksu ei onnistunut kun myyjällä ei taaskaan ollut rahaa. Nyt avuliaat kanssa sisaret olisivat kuljettaneet koneen ilmaiseksi, mutta konettakaan ei enään löytynyt. En tiedä miten juttu on päättynyt. Muistaakseni viime viikolla oli taas maksu päivä.

Ehkäpä minäkin antaisin takarajan mihin mennessä rahojen pitää olla tilillä, ja samalla sanon että nousee syyte jos ei siihen mennessä ole tapahtunut suoritusta. Siksi koska tuo kuullostaa niin systemaattiselta, et varmasti ole ainoa kelle on tehty noin.

Yhteistyössä