Jos antaa yksityiselle työnantajalle palkkatoiveen, niin sisältääkö se jo kokemusmisän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tietämätön"

Vieras
Menossa siis vanhainkotiin töihin ja pyysivät palkkatoivetta, mä ajattelin toki peruspalkkaa ja sen mukaan toiveen esitin. Ajattelin että ilman muuta siihen tulee sitten kokemusmisä päälle (tällä alalla on 2. Ja 4. Vuoden lisät kerättynä). Mutta kun tarjosin työtodistuksiani, joista lisät siis lasketaan niin työnantaja sanoi ettei tarvi niitä.
Sisälsikö tuo palkka heidän mukaansa siis kaikki lisät? Olen aina luullut että palkkatoive on peruspalkka.

Palkkatoivomus on juuri se palkka jonka haluat. Ei se kokemuslisä vaikuta yksityisellä. Jos he maksavat vain taulukkopalkan ja siihen kokemuslisät, niin miksi he sitten kysyisivät palkkatoivetta.

[QUOTE="Tietämätön";30196301]Katsoin heidän tes:sinsä eli en verrannut sitä kunnallisen puolen. No voi hitto, tyhmä oon ja saan nyt sitten alle taulukkopalkan ????[/QUOTE]

Miksi ylipäätänsä pyysit niin vähän että liikutaan ihan taulukkopalkan tuntumassa? Tuo esimmainen kyselyhän on se mistä palkkaa sitten lähdetään hieromaan. Tietysti jos ihan päättömiä pyytää niin saatetaan nauraa pihalle..

Yritä asiallisesti neuvotella vielä.Pyydät anteeksi, mutta kerrot, että olet hieman laskeskellut palkan olevan julkisella xxx sinun kokemuksellasi. Voitaisiinko miettiä palkkaa tuon mukaan. Eli älä ihan ekana kerro, miten olit luullut :D

Miksi ylipäätänsä pyysit niin vähän että liikutaan ihan taulukkopalkan tuntumassa? Tuo esimmainen kyselyhän on se mistä palkkaa sitten lähdetään hieromaan. Tietysti jos ihan päättömiä pyytää niin saatetaan nauraa pihalle..

Siks et olen ihan hiton tyhmä :(. Ääliö todellakin. Mä oon aina ollut kunnalla töissä, tämä tuli ihan puskista koko työtarjous... En todellakaan osannut ajatella, olis pitänyt nyt vaikka täältä kysyä ensin. Hemmetti tätä omaa tyhmyyttä, en kestä... Siinä meni mun mahdollisuudet edes joskus tienata vähän enemmän ????. Mä tosiaan pidin itsestään selvänä että tohon tulee lisät päälle.

[QUOTE="Tietämätön";30196301]Katsoin heidän tes:sinsä eli en verrannut sitä kunnallisen puolen. No voi hitto, tyhmä oon ja saan nyt sitten alle taulukkopalkan ????[/QUOTE]

Ei palkkatoive oikeuta työnantajaa poikkeamaan TES:n minimipalkasta, olettaen että TES sitoo työnantajaa (yleissitova TES tai työnantaja sopimuksen tehneen työnantajajärjestön jäsen). Mutta ei työnantaja varmaan arvannut, että pyydät minimiä vähemmän, joten todennäköisesti maksaa pyyntösi mukaan. Sinun täytyy koittaa saada se oikaistuksi. Minimiä enempää et kuitenkaan saa, jos sinun olikin tarkoitus enemmän pyytää.

Palkkatoive joka tapauksessa on toive siitä, minkä suuruinen se palkka oikeasti on. Ihan hassusti olet ajatellut, kun ilmoitit sen noin.

[QUOTE="Tietämätön";30196375]Siks et olen ihan hiton tyhmä :(. Ääliö todellakin. Mä oon aina ollut kunnalla töissä, tämä tuli ihan puskista koko työtarjous... En todellakaan osannut ajatella, olis pitänyt nyt vaikka täältä kysyä ensin. Hemmetti tätä omaa tyhmyyttä, en kestä... Siinä meni mun mahdollisuudet edes joskus tienata vähän enemmän ????. Mä tosiaan pidin itsestään selvänä että tohon tulee lisät päälle.[/QUOTE]

aina siis AINA pitää kysyä ensin palstalta

pitäshän toi nyt jo tietää

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija

Yhteistyössä