Ostin huuto.netistä vaatteen, joka ei vastaa kuvausta... onko minun vain hyväksyttävä asia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Ostin lapselle haalarin, joka oli huutiksen kuvauksen mukaan hyväkuntoinen, ehjä, siisti ja pientä hentoa kulumaa. No, sain ostokseni ja mielestäni kuvaus on aika lailla sievistelty ja oikeasti on huonompi kunto kuin kuvauksessa. Haalarissa nimittäin on selvät haalistuneet, kuluneet kohdat, osittain jopa lähes puhki saumojen kohdalta ja edessä tahra, josta ei oltu mainittu mitään (ehkä ei ole huomannut?). Mitä tässä on tehtävissä asian suhteen?

Itse en ole aktiivinen huutiksen käyttäjä, eikä ole aiemmin vastaavaa tullut kohdalleni, joten osaisiko joku enemmän ostellut kertoa miten toimia. Toki lähetin jo myyjälle sähköpostia, että en ollut tyytyväinen jne. mutta hän ei vastaa.

En halua pitää haalaria, tai sitten ainakin haluan rahani (edes osittain) takaisin. Mitä, jos myyjä ei halua purkaa kauppoja tai antaa edes osaa rahoista takaisin?

Lisäksi kuvan mukaan haalari on eri värinen kuin se minkä minä sain. Ostin mielestäni siis eri värisen... ei oltu kuvauksessa mainittu että kamera on vääristänyt värin toiseksi. No, se on vain sivuseikka tässä jutussa.

Ota yhteyttä myyjään asialliseen sävyyn. Onko tuosta yhteydenotostasi kauankin aikaa? Kaikki eivät asu koneella ja käy katselemassa mitä huutiksen suhteen tapahtuu.

Väri voi hyvin selittyä ihan näyttöjen värisäädöistä, sama kuva voi näyttää aivan eriväriseltä toisella näytöllä. Harva näyttö on kalibroitu viimeisen päälle näyttämään värit oikein.

Ihan reilusti ilmoita myyjälle että haluat purkaa kaupan tai rahat takaisin osittain, mikäli ei muuta suostu. Jos ei vastausta muuten ala kuulumaan niin laita huuto.netissä hänelle negatiivinen palaute, jossa kerrot tarkemmin asiasta. Se kun näkyy kaikille, niin varmaan hänkin haluaa korjata asian, jotta ei hänestä jää kaikille kielteistä kuvaa myyjänä.

Jos myyjä ei suostu kaupan purkuun ja tulit huijatuksi, mikä yksityisten henkilöiden välillä on mahdollista, niin tee valitus sivun ylläpitäjälle sekä merkinnät myyjästä. Raakaa tekstiä vain, ettei tyyppiin voi luottaa. Se ainakin karkoittaa muut ostajat. Ota myös lähikuvat virheistä sanasi vakuudeksi ja liitä ne valitukseesi mukaan.

Ota yhteyttä myyjään asialliseen sävyyn. Onko tuosta yhteydenotostasi kauankin aikaa? Kaikki eivät asu koneella ja käy katselemassa mitä huutiksen suhteen tapahtuu.

Väri voi hyvin selittyä ihan näyttöjen värisäädöistä, sama kuva voi näyttää aivan eriväriseltä toisella näytöllä. Harva näyttö on kalibroitu viimeisen päälle näyttämään värit oikein.

Otin yhteyttä asiallisesti pari päivää sitten.

Olen katsonut kuvaa kahdelta eri näytöltä (kännykkä ja tietokone) ja samalta näyttää. Lisäksi ei mielestäni värisäädöillä voi selittää sitä, että kuvassa tuote on sininen ja oikeasti tuote on ruskea.

Alkuperäinen kirjoittaja huuto.net myyjä;30239734:
Ihan reilusti ilmoita myyjälle että haluat purkaa kaupan tai rahat takaisin osittain, mikäli ei muuta suostu. Jos ei vastausta muuten ala kuulumaan niin laita huuto.netissä hänelle negatiivinen palaute, jossa kerrot tarkemmin asiasta. Se kun näkyy kaikille, niin varmaan hänkin haluaa korjata asian, jotta ei hänestä jää kaikille kielteistä kuvaa myyjänä.

Luulen, ettei nega auta koska hänellä on niitä jo useampia. Joo, tyhmänä en tarkistanut etukäteen vaan vasta nyt kun tämä sattui... :(

Otin yhteyttä asiallisesti pari päivää sitten.

Olen katsonut kuvaa kahdelta eri näytöltä (kännykkä ja tietokone) ja samalta näyttää. Lisäksi ei mielestäni värisäädöillä voi selittää sitä, että kuvassa tuote on sininen ja oikeasti tuote on ruskea.

Olisikohan mennyt paketit sekaisin? Katso onko sillä myyjällä suljetuissa kohteissa sitä sinun ruskeaa pukua?

Katso AINA ennen huutoa minkälaiset palautteet myyjällä on, 0 palautteiselta älä osta ikinä mitään vaikka olisi aikasemmin toiminut siellä moitteettomana ostajana Näillä pärjää hyvin :)

Milloin aikaisemmin moitteeton ostaja on nollapalautteinen? Kyllä sellaiselle kertyy positiivista palautetta.

Kyllä nollapalautteiseltakin voi ostaa, kannattaa vaan katsoa mitä ostaa. Jos myydään jotain uutta puhelinta tai pelikonetta uskomattoman halpaan hintaan ja nouto ja maksu samalla ei onnistu, niin parempi jättää väliin. Joku muutaman euron ostos tuotteesta, mikä on normaali omasta käytöstä poistuva tavara kuten vaikka lastenvaate, ei ole niin riskialtis ostos. Pakkohan siellä on kaikkien nollasta aloittaa. Itse olen yhden ostoksen positiivisella palautteella ostellut ennen myyntiä. Ja myynnin aloitin helposti postitettavilla pienillä jutuilla, joilla ei hirveästi hintaa ollut.

[QUOTE="harmaa";30239752]Olisikohan mennyt paketit sekaisin? Katso onko sillä myyjällä suljetuissa kohteissa sitä sinun ruskeaa pukua?[/QUOTE]

Ei ole kuin tämä yksi haalari. Kuvasta tarkasti katsottuna näkee että kuviot jne. on samoilla kohdin, niin täytyy olla samasta haalarista kyse.

Voit yrittää saaa myyjän purkamaan kaupan ja palauttamaan rahat. Jos ei siihen suostu niin sitten se on voi voi. Voit tietysti laittaa negapalautetta ja muuta kiukkuamista, mutta siinä se sitten on.
Yleensäkin jos ostaa sian säkissä niin harvoin yllättyy positiivisesti.

Voit yrittää saaa myyjän purkamaan kaupan ja palauttamaan rahat. Jos ei siihen suostu niin sitten se on voi voi. Voit tietysti laittaa negapalautetta ja muuta kiukkuamista, mutta siinä se sitten on.
Yleensäkin jos ostaa sian säkissä niin harvoin yllättyy positiivisesti.

Minun käsitykseni mukaan sika säkissä tarkoittaa, ettei näe ko. ostosta lainkaan ja on valmis ostamaan mitä vain... mutta minulle kuvailtiin tuote, kerrottiin millainen se on ja kuvakin oli eikä tuote silti vastannut sitä. En aikonut ostaa sikaa säkissä. Vai sitäkö se huutiksesta ostaminen on, että ostetaan aina sika säkissä?!

Ai, että sellaiset myyjät joilla on negoja voi myydä paskaa, sekundaa tai muuten vaan huijata ilman, että tarvii ottaa vastuuta? Ok. Pitäiskö itsekin sitten alkaa harrastaa sitä. Hmmm.

Ei sitä kauaa voi harrastaa, kuka ostaa paljon negoja saaneelta? Palautejärjestelmä on juuri sitä varten, että sillä saa kuvan myyjän luotettavuudesta.

Aina voi haastaa oikeuteen, mutta eipä se juuri taida olla kannattavaa.

Minun käsitykseni mukaan sika säkissä tarkoittaa, ettei näe ko. ostosta lainkaan ja on valmis ostamaan mitä vain... mutta minulle kuvailtiin tuote, kerrottiin millainen se on ja kuvakin oli eikä tuote silti vastannut sitä. En aikonut ostaa sikaa säkissä. Vai sitäkö se huutiksesta ostaminen on, että ostetaan aina sika säkissä?!

On se sian säkissä ostamista, jos kuvailujen perusteella ostaa tavaraa oikeasti näkemättä. Siinä on aina riski että tavara ei ihan vastaa kuvauksia.

Sitä sian säkissä ostamistahan se aina on, huutiksessa ja muualla, jos jotain ostaa tavaraa sitä näkemättä.

On se sian säkissä ostamista, jos kuvailujen perusteella ostaa tavaraa oikeasti näkemättä. Siinä on aina riski että tavara ei ihan vastaa kuvauksia.

Sitä sian säkissä ostamistahan se aina on, huutiksessa ja muualla, jos jotain ostaa tavaraa sitä näkemättä.

Kyllä. Mutta väärien tietojen antaminen tuotteesta on petos, ja petoksia ei ole pakko sietää siksi, että "mitäs ostit sian säkissä".

Se on huutiksessa ikävä kyllä vähän niinkuin itsepalvelukirppksellä, jos ostat vaatteen ja kotona huomaat et siinä onkin sauma auki/tahra, se on voi voi. Ei sitä pysty palauttamaan.
Negapalautteella voi myyjää "uhata", mutta jos ennestään negoja, se ei välttämättä paljon paina. Ei siinä auta kuin niellä tappio/myydä rehellisellä kuvauksella haalari eteenpäin (jos merkkituote vois saada edes osan itse maksamastaan näin takas). Ja oppia ettei IKINÄ osta sellaiselta jolla on paljon negapalautteita.

Riippuu myös aivan sinun näyttösi kontrasteista, että miltä jokin vaate kuvassa näyttää. Esim minun läppärilläni ja miehen pöytäkoneella kuvat näyttävät aivan erivärisiltä.

Miehen näyttö tekee kaikista vähän karkkimaisen värisiä ja itselläni taas on aika haaleat värit näytössä. Eli tällaisesta asiasta ei mielestäni voi valittaa, voihan sitä aina yrittää kysellä, että onko väri enemmänkin mustikan värinen, vaiko kirkkaan sininen jne.

Vaatteen kuntoa taas kannattaa kysellä paremmin kohteessa, jos mainittu että on kulumia, niin kannattaa kysellä niistä tarkemmin, tai pyytää vaikka lähikuvaa. Jos siis häiritsee hirveästi jos vaate on käytetyn näköinen.

Hyväkuntoinen ei kuitenkaan tarkoita uudenveroista, kuten moni tuntuu olettavan.

Riippuu myös aivan sinun näyttösi kontrasteista, että miltä jokin vaate kuvassa näyttää. Esim minun läppärilläni ja miehen pöytäkoneella kuvat näyttävät aivan erivärisiltä.

Miehen näyttö tekee kaikista vähän karkkimaisen värisiä ja itselläni taas on aika haaleat värit näytössä. Eli tällaisesta asiasta ei mielestäni voi valittaa, voihan sitä aina yrittää kysellä, että onko väri enemmänkin mustikan värinen, vaiko kirkkaan sininen jne.

Vaatteen kuntoa taas kannattaa kysellä paremmin kohteessa, jos mainittu että on kulumia, niin kannattaa kysellä niistä tarkemmin, tai pyytää vaikka lähikuvaa. Jos siis häiritsee hirveästi jos vaate on käytetyn näköinen.

Hyväkuntoinen ei kuitenkaan tarkoita uudenveroista, kuten moni tuntuu olettavan.

Jos kerran hyväkuntoisessa tuotteessa voi olla kulumia ja tahraa, millaisia ovat sitten mielestäsi nuo tyydyttävä- ja heikko-luokituksien tuotteet?

Itse olen ottanut myyjään yhteyttä ja pyytänyt kaupan purkua aina, kun "hyvänä" kaupatussa tuotteessa on ollut kulumia, tahraa tai vain pesunukkaa, jota ei ole erikseen mainittu. Aina on suostuttu.

Yhteistyössä