Eskariä täydentävä hoidon taso/onko sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut äiti"

Vieras
Nuorimmainen lapsemme aloitti eskarin ja aika pian ilmeni ikäviä asioita täydentävästä
aamu/iltapäivähoidosta.

-Toisella hoitajista on heikko suomenkielentaito,ei pysty kunnolla kommunikoimaan/selvittämään lasten välisiä konflikteja
-Toinen hoitajista taas on vasta valmistunut ja asennekaan ei ole ihan kohdillaan,joten korostaa näitä huonoja puolia.
-Hoidossa ei ulkoilla ainakaan sadesäällä,koska hoitajalla ei ole siihen kuuluvia varusteita,eikä lapsen mukaan ulkoilla muutenkaan
-Hoitaja on haukkunut minulle lapsia nimellä "No noi muutamat nyt on sellasia et nei osaa käyttäytyä millonkaan missään"
Lisäksi osoitti erästä ulkomaalaistaustaista poikaa+nimesi "Noilla nyt ei oo mitään sääntöjä kotona eikä missään"<-rasismia
-Hoitaja ei tee mitään lasten kanssa,tulee aina open huoneesta paikalle kännykkä tai kahvi kädessä kun haen lasta
-Moitti oman kollegansa miten häntä kuulemma pelottaa jättää lapset hänen hoitoonsa?!
-Moittii toisten lapsia vanhemmille ristiin,lapsista tehdään silmätikkuja
-Lapset riehuvat luokassa kun villiapinat,hoidosta puuttuu täysin struktuuri,kuri ja rajaaminen
-Osiksi varmaan ylläolevasta johtuen ryhmän sisällä verronkin poikien kesken on paljon fyysisyyttä

Yritin viedä asiaa eteenpäin-asia lakaistiin maton alle ja loput pesivät kätensä.
Kuulin,että huonosti suomea puhuva hoitaja korvataan toisella.
Itselle jäi mielikuva,että hänestä tehtiin syntipukki kun todelliset ongelmat kytee aivan muualla...

Onko lapsesi siis koulun yhteydessä toimivassa eskarissa..? Onko eritislapsi, ovatko muutkin erityislapsia? Eihän tuo hoidon taso hyvältä toki kuulosta...

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;30256544:
Onko lapsesi siis koulun yhteydessä toimivassa eskarissa..? Onko eritislapsi, ovatko muutkin erityislapsia? Eihän tuo hoidon taso hyvältä toki kuulosta...

Eskari on koulun yhteydessä.
Omani ei ole erityislapsi-helposti tulistuva kylläkin..
En tiedä muista onko erityislapsia.

Minä olen koulunkäynninohjaaja ja aamu-ja iltapäivätoiminnan ohjaaja. Työ mitä me teemme on juurikin sitä valvomista, ulkoilua, leikkimistä, teemoja yms. ja iltapäivätoimintaan on ihan valtakunnallinen ohjeistus, mitä sen poitää sisältää. Juttusi mukaan nämä eivät siellä ole käytössä, joten valitus ensinnäkin teidä iltapäivätoiminann koordinaattorille eli kuka kunnassasi siitä vastaa, ja muista sanoa myös etteivät pidä vaitololupaustaan myöskään. Kenenkään lapsen asioita ei toimitella kenellekään, siitä annetaan oikeasti vaitiololupaus. Itse allekirjoitan sen joka kerta kun menen töihin, olen tällä hetkellä sijaisuuksia tekemässä.

Minä olen koulunkäynninohjaaja ja aamu-ja iltapäivätoiminnan ohjaaja. Työ mitä me teemme on juurikin sitä valvomista, ulkoilua, leikkimistä, teemoja yms. ja iltapäivätoimintaan on ihan valtakunnallinen ohjeistus, mitä sen poitää sisältää. Juttusi mukaan nämä eivät siellä ole käytössä, joten valitus ensinnäkin teidä iltapäivätoiminann koordinaattorille eli kuka kunnassasi siitä vastaa, ja muista sanoa myös etteivät pidä vaitololupaustaan myöskään. Kenenkään lapsen asioita ei toimitella kenellekään, siitä annetaan oikeasti vaitiololupaus. Itse allekirjoitan sen joka kerta kun menen töihin, olen tällä hetkellä sijaisuuksia tekemässä.

Hei!

Kiitokset vastauksestasi!
Hoito on kaupungin alaisuudessa ja siinä pitäisi toimia varhaiskasvatus normien mukaisesti.
Rehtori oli soittanut kaupungin koordinaattorille ja sieltä sanottiin että ohjeistavat tarvittaessa?!

[QUOTE="Huolestunut äiti";30256679]Hei!

Kiitokset vastauksestasi!
Hoito on kaupungin alaisuudessa ja siinä pitäisi toimia varhaiskasvatus normien mukaisesti.
Rehtori oli soittanut kaupungin koordinaattorille ja sieltä sanottiin että ohjeistavat tarvittaessa?![/QUOTE]

Katoppa kuka teillä hoitaa eli on tuo koordinaattori ja kävelet itse hänen puheilleen. Rehtorilla ei ole mitään tekemistä iltapäivätoiminnan kanssa. Jos koordinaattori ei ota vakavasti niin sitten hänen esimiehensä, täällä sivistystoimenjohtaja, en teidän hallinnosta tiedä kenen alaisuudessa se on. Eskarit ainakin täällä on vielä varhaiskasvatuksen piirissä, mene vaikka kaupunkisi neuvontaan ja kysyst sieltä, tietävät kyllä ohjata oikean ihmisen juttusille.

Meillä on koulun yhteydessä oleva eskari. Kaksi ryhmää, molemmissa kaksi lastentarhanopettjaa ja yksi lastenhoitaja. Tekevät kaikki sekä aamuja että iltaa. Siis lto:t ihan samalla lailla iltapäivisin päivystävät pihalla kun lasta haetaan. Ei ole kahden kerroksen väkeä henkilöstössä. Ja paljon yhteistyötä koulun alkuopetuksen kanssa. Meillähän on asiat hyvin, vaikka olen tottunut siihen, että tässä kaupungissa mennään kaikissa asioissa lakisääteisen minimin mukaan.

Yhteistyössä