Keittiöni tulee maksamaan noin 9500 onko liian kallis ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KitcenAid
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KitcenAid

Vieras
Mulla ei ole mitään käsitystä keittiöiden hinnoittelusta. Sain Noblessalta tarjouksen joka sis:
-kalusteet ja rahti, valaisimet ja muuntajat
-mikro, uuni, jääkaappi, pakastin, liesilevy,allas, hana
-asennus
-sähkö ja putkityöt

Ihan kiva kokonaisuus, ei mitään luxusta mutta harmonista ja tyylikästä. Ei kiveä, ei puuta...Laminaattia kaikki. 1 vitriiniovi
Remonttiukkojen osuus 2000 ( arvio ) josta toki kotitalousvähennys noin 1000. Asun lasten kanssa, ei ppuolisoa.

No jos on iso keittiö niin ei tuo ole paha hinta.
Katso vaikka ikeasta silti toinen tarjous niin voit vertailla. Ikean kamat ainakin on laadukkaita, tuosta firmasta en tiedä.

Keittiö jonka laatat maksoi italiasta toimitettuna 40% tuosta+ kodinkoneiden kanssa enemmän kuin koko summa. Eli kaikki on suhteellista.. 9.5k€ saa hienon keittiön mutta saa siihen menemään vaikak 40k€ jos haluaa.

Heh, riippuu ihan keittiön koosta ja kalusteiden ja koneiden tasosta. Toki kannattaa pyytää tarjous toisesta ja kolmannestakin paikasta niin selviää mitä rahalla saa ja onko tuo kallista vai halpaa.

Jaa-a, meillä on kiveä ja puuta, lasia ja laattaa ja yksi tuhannen euron jääkaappi ja keittiö maksoi muutaman tonnin enemmän kuin sinulla. Meillä tuohon hintaan tuli kaikki maaleista lattiaan, valaistukseen ja välitilan tapettiin asti. Mutta: sinulla tulee siihen asennus, ilman sitä keittiösi on minusta oikein kohtuuhintainen :)

Juu, tottahan minä ymmärrän että koko ja laatu maksaa. Halusin vain hieman kartoittaa liikutaanko ollenkaan normisummissa. Minua on varmasti helppo jymäyttää kun en ymmärrä rakentamisesta yhtään mitään.
Tietysti kyselen tarjouksia muualtakin. En tosiaan halua että 1,5 vuoden säästöille en saa vastinetta.
10 000 olen projektiin varannut. Saapi mennä allekin = )

Juu, tottahan minä ymmärrän että koko ja laatu maksaa. Halusin vain hieman kartoittaa liikutaanko ollenkaan normisummissa. Minua on varmasti helppo jymäyttää kun en ymmärrä rakentamisesta yhtään mitään.
Tietysti kyselen tarjouksia muualtakin. En tosiaan halua että 1,5 vuoden säästöille en saa vastinetta.
10 000 olen projektiin varannut. Saapi mennä allekin = )

Kysele muualtakin tarjouksia ja kilpauluta. Saat itsekin vähän selvyyttä siihen, mitä alueellasi pyydetään. Ikeaa ei kannata sulkea pois laskusta, tosin en tiedä saako sieltä asentajaa paikalle ja paljonko se maksaa, jos saa.

Meillä on toisaalta myös aika pieni keittiö, joten vertailu on siinä mielessä vähän ontuvaa. JA meillä on pieni osa vielä tekemättä, sellainen tilanjakaja joka jätettiin myöhemmälle. Se tekee kokonaisuudelle lisää hintaa.

Kiitos paljon Phoebsi !
IKEA kiinnostaa kovasti, mutta se itse mittailu, toimitus, asennus arveluttaa ja pelottaakin. Lähimpään IKEA:an on melkein 200 km joten on senkin takia hankala.
Tää on pelottava projekti tämmöselle tumpelolle. Mutta ei kai tarvitse muuta tehdä kuin viisainta valintoja ja maksaa ! Olenhan minä 2 asuntoa ja muutaman autonkin yksin ostanut...Pienemmässä hintaluokassa sentään mennään. Kiitos kovasti sinulle.

Kiitos paljon Phoebsi !
IKEA kiinnostaa kovasti, mutta se itse mittailu, toimitus, asennus arveluttaa ja pelottaakin. Lähimpään IKEA:an on melkein 200 km joten on senkin takia hankala.
Tää on pelottava projekti tämmöselle tumpelolle. Mutta ei kai tarvitse muuta tehdä kuin viisainta valintoja ja maksaa ! Olenhan minä 2 asuntoa ja muutaman autonkin yksin ostanut...Pienemmässä hintaluokassa sentään mennään. Kiitos kovasti sinulle.

Kysele vähän tuttavilta ja naapureilta mitä remppafirmoja ovat käyttäneet ja ovatko olleet tyytyväisiä. Voithan sä pyytää minkä tahansa firman asentamaan sen keittiön, ei sen tarvi olla samasta osoitteesta kuin keittiö tulee.

Kysy tarjousta useammasta keittiöfirmasta. Voi olla jopa tonnin-parin ero eri firmoilla ihan samalla keittiöllä. Äläkä maksa koko summaa, jos huomaat pienimmänkin virheen toimituksissa tai asennuksissa tai siihen loppuu keittiöfirman mielenkiinto palvella sinua enää sen jälkeen. Reklaamaatiot vaan heti kehiin.

Meillä meni 11 000 euroa, tuohon ei sisältynyt sähkötyöt ja putkityöt. Sähkö- ja putkimiehiä lähipiirissä paljon joten tarjoutuivat tekemään :) Huomattavasti halvemmallakin olisi saanut, mutta haluttiin just eikä melkein mieluinen.

Yhteistyössä