Millä vauvan kädenkuva korttiin? Ja mielellään hetinyt, eikä meillä siis ole sormivärejä tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Muistelisin tehneeni moisen joskus kermaviilillä...mutta kun ei ole nyt sitä kermaviiliä kaapissa.

Toimiikohan rahka?

Onko jollain kokemusta moisesta? Tai jotain muuta ideaa? :)

Punajuurivinkki on hyvä...koska sitä meiltä löytyy :D

Vesiväriäkin pohdin, mutta taitaa nuo värit olla aika hailukoita...toisaalta meillä on kyllä myös elintarvikeväriä, joten sillä voi värjätä vettä ja saada tumman värin.

Ainoa mikä tässä pohdituttaa on se, että kun nuo nestemäiset litkut on tosiaan sitten todellakin nestemäisiä. No...kai se silti edes suunnilleen siististi saa toteutettua. Kokeilen ainakin :)

Jos on niitä kunnollisia vesivärejä, mitä kolussakin käytetään, niin ota väriä oikein reilusti siveltimeen ja maalaat sillä kämmentä kunnolla. Tulee hyvin väriä.

• Tykkää
Reactions: chef
Jos on niitä kunnollisia vesivärejä, mitä kolussakin käytetään, niin ota väriä oikein reilusti siveltimeen ja maalaat sillä kämmentä kunnolla. Tulee hyvin väriä.

Jos tarkoitat niitä "pahvikotelossa" olevia, joita ainakin meillä oli koulussa käytössä, niin kyllä, niitä meillä on. Mutta peitevärejä (niitä isompia nappeja) ei ole.

Mutt kunhan pikkumies herää, niin testaan tuota punajuurilientä. Ja kiroilen sen jälkeen sitä, että sitä on ympäriinsä ;)

Juu ei. Mun luomivärini ovat pyhiä. Niitä ei todellakan tuhlata mihinkään korttihommeleihin! :laugh: :D

Vaikka noista melko hyvin pigmenttiä irtoaakin, niin jäisi varmaan silti vähän turhan haaleaksi...mitään räväkkiä värejä kun ei ole tullut ostetuksi :)

Meikkaatko sinä ajasta toiseen samoilla väreillä? Millä sinä tehostat jos sulla ei ole tummia värejä? Mullakin on tumman harmaa ja tumman ruskea luomivaon tehostamiseen.

No jos sulla kerta jotain vesivärejä löytyy, niin käytä nyt hyvä ihminen niitä!!

Älä jumalauta mulle ainakaan lähettele mitään kortteja, jotka on tehty jostain hiton elintarvikkeista!! Mä en todellakaan halua että joku ruokaperäinen kortti alkaa mätänemään ja haisemaan mun korttivarastossa ja pilaa kaikki muutkin kortit. Jitain järkeä tohon touhuun nyt saatana!!

Tai painat sen taaperon käden vaikka siihen korttiin ja piirrät itse käden reunoja mukaillen sen käden siihen.

Älä jumalauta mulle ainakaan lähettele mitään kortteja, jotka on tehty jostain hiton elintarvikkeista!! Mä en todellakaan halua että joku ruokaperäinen kortti alkaa mätänemään ja haisemaan mun korttivarastossa ja pilaa kaikki muutkin kortit. Jitain järkeä tohon touhuun nyt saatana!!
Pentuna sujuvasti liimattiin perunalla ja värjättiin punajuurella. Ne mitään haissu tai mädäntynyt. Sitä paitsi jos käyttää etikkapunajuurta, niin siinähän on jo säilöntäaineet mukana omasta takaa... :)

• Tykkää
Reactions: chef
Meikkaatko sinä ajasta toiseen samoilla väreillä? Millä sinä tehostat jos sulla ei ole tummia värejä? Mullakin on tumman harmaa ja tumman ruskea luomivaon tehostamiseen.

En meikkaa ajasta toiseen samoilla väreillä. Mutta ei mun meikkilaukustani löydy viimeisen 10 vuoden aikaista luomivärikokoelmaa, vaan ne vanhat joutaa mäelle, kun uudet tulee tilalle :)

Ruskea ja harmaa paletista löytyy ja ne kyllä näkyisivät, mutta haluaisin kyllä kortista hitusen verran värikkäämmän ja iloisemman oloisen, koska kortti lähetetään ns. vauvan nimissä.

Enkä edelleenkään halua käyttää luomivärejäni moiseen, koska olen niin pihi. Olen maksanut itseni melko kipeäksi meikeistäni, joten kovasti mielellään niitä käyttäisin ihan vaan sitten siihen meikkaustarkoitukseen, jos (ja kun) tähän kädenkuvahommeliin kuitenkin jokin muukin vaihtoehto löytyy :)

No jos sulla kerta jotain vesivärejä löytyy, niin käytä nyt hyvä ihminen niitä!!

Tai painat sen taaperon käden vaikka siihen korttiin ja piirrät itse käden reunoja mukaillen sen käden siihen.

Voit huokaista helpotuksesta. Sinä tuskin olet se, jolle tuo kortti tullaan osoittamaan...ja vaikka olisitkin, niin ei se ruokaperäinen kortti mätäne tai haise ;)

Yhteistyössä