Miksi varakkaita aina kadehditaan? Vaikka kukaan ei tietenkään koskaan myönnä kadehtivansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärrä sitä että käännetään toisten moukkamainen, ehkä kade käytös semmoiseksi että "pitäisikö maailman pyöriä teidän ympärillä. " Ei, mutta mä ainakin peräänkuulutan kavereilta ja ystäviltä peruskäytöstapoja ja sanoisinko noin MINUUTIN ajan keskustelua siitä autosta, lyhyttä kommentointia siis. Sen jälkeen voidaan pari tuntia jutella ihan muusta.
Täällä palstalla vedetään asiat usein toiseen ääripäähän.

Kyllä normaaliin kaveriuteen kuuluu asioiden jakaminen ja kommentointi, ja toisen auto-opiskelu-työ-vauva-asunto- uutiset on aika isoja asioita.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Mies..";30331758]Kyllä juuri näin, kaikki nämä esimerkitkin mitä täällä on ovat vaan huonoa tuuria tai jtn muuta mutta ei nyt sentään kateutta...
On tää kyllä vitun naurettava palsta.[/QUOTE]

Me ja ne muut jotka saavat tietyltä ihmiseltä aina sitä huonoa käytöstä, ollaan vaan juuri sattumalta tälle ihmiselle leuhottajia. Me aletaan aina hänen tullessa meille kuvittelemaan, että maailma pyörii automme ja asuntomme ja niiden uusien pumpulipuikkojen ympärillä, varmasti joku hormonaalinen asia mikä saa meidät kaikki tekemään asioita joilla ansaitaan se kohtelu(siis ansaittu kritiikki!).

Kyse ei-vaan-voi-olla kateellisesta ihmisestä joka ei kestä kun toisella on jotain "hienompaa". Ei, se vika on vain siinä miten tarkastelemme maailmaa aina kun hän astu ovesta sisään. Simbsalabim!

[QUOTE="Mies..";30331742]Vaikea mun on muuten ymmärtää miten yhtä-äkikiä 2 henkilöä muuttui auto experteiksi jotka tietävät kysiesen auton olevan paska, molempien aikaisempi auto tietämys on ollut luokkaa 0. He myös tiesivät kertoa että kysienen auto ei suomessa ole mitenkään erikoinen ajaa, aika hyvin tiedetty ilman testaamista..
Keskustelun anti oli se että he haukkuivat auton josta eivät tiedä mitään ihan paskaksi.[/QUOTE]

Kai nyt jokainen autoilija jotakin autoista tietää, ainakin niistä joilla on ajanut.

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että olet osoittanut sosiaalisen pelisilmän puutetta päättäessäsi, että sinä olet porukan "autotietäjä" ja toisten tietämys on "0". Oletko paasannut kovaan ääneen "paskoista" autoista tosielämässäkin? Oletko kenties haukkunut seurueen jäsenen auton?

Ei voi mitään, mutta minun arkikokemukseni mukaan ihmiset, jotka toistuvasti eri paikoissa joutuvat armottoman "kateuden" uhreiksi ovat sosiaalisesti pikkuisen toistaitoisia. En tietenkään tiedä, kumpi on syy ja kumpi seuraus, mutta varmaan kyseessä on itseään ruokkiva kierre.

Okei, kateutta ei kertakaikkiaan ole. Syy on siinä henkilössä jota kohtaan joku käyttäytyy paskasti. Tavalla tai toisella tämän voi kääntää aina näin. Turha kai tästä asiasta on edes enää vääntää? Vika on vain siinä henkilössä jota joku kadehtii ja siksi haukkuu tms. Selvä.

Itse kirjoitin tuolla aiemmin, että kateuden olemassaoloa ei ole syytä kieltää, mutta koska toisen todellisia ajatuksia ja tuntemuksia ei voi tietää, on kaikki kateuden tulkinta todellakin vain omaa tulkintaa. Se joko osuu oikeaan tai sitten ei. Onhan sitten niitäkin ihmisiä, jotka eivät edes huomaa, jos joku onkin heille kateellinen, ja heidän tulkintansa mukaan kukaan ei koskaan ole.

Minulla on yksi lapseton tuttu, jolla on hirveä tarve koko ajan korostaa, miten ei halua lapsia ja miten ihanaa on elää vapaan itsellisen naisen elämää, mitä kaikkea kivaa voi tehdä kun ei ole lapsia jne jne. Joku voisi tulkita hänen olevan salaa kateellinen perheellisille, ja kyllähän tuo vahvasti siltä kuulostaakin, mutta itse "tiedän" (siis uskon, pitkän tuntemisen perusteella), että niin ei oikeastikaan ole. Häntä ilmeisesti ärsyttää se, että muut ovat niin perhekeskeisiä eivätkä tajua hänen elämänsä "hienoutta". Jos hänen kanssaan alkaa keskustella aiheesta ja selventää, miksi tykkää mieluummin lapsiperhe-elämästä joidenkin pikkuvaikeuksienkin vuoksi ja ettei itseä haittaa, vaikka ei voi tehdä sitä-tai-tätä hetken mielijohteesta tai ettei haluaisikaan elää perheettömän elämää, hän saattaisi tulkita sen kateudeksi. Itseänikin ärsyttää hänen jatkuva paasaamisensa, vaikka en todellakaan kadehdi häntä - itse asiassa lapset eivät sanottavammin rajoita elämääni ainakaan siltä osin, mitä hän kuvittelee. Itse ajattelen, että hän on ehkä vaan vähän "hölmö" tuossa asiassa ja keskittyy liikaa muiden elämän mollaamiseen tajuamatta sitä, että toiset oikeasti haluavat elämältä eri asioita kuin hän itse. Vähän huonostihan hän välillä käyttäytyy ja on facebookissa aika lapsellinen "lapseton ja onnellinen" -statuspäivityksineen, mutta kateellinen hän ei ole. Ainakaan niistä lapsista.

Huonokäytöksisiä ja idioottejakin ihmisiä on olemassa, ja kannattaa miettiä, kuinka paljon sellaisten kanssa kannattaa olla tekemisissä

Mä luuen, että koko jutussa on kyse erilaisista ihmisistä. On niitä, jotka haaveilevat AINA paremmasta. Ja sit on niitä, jotka ovat tyytyväisiä siihen mitä on.

Aivan kuten on sellaisia joita vituttaa vielä kolmen vuoden päästäkin kun missasivat jotain tai tekivät jotain väärin . Ja sellaisia joita ei menyt vaivaa koska ei siihen voi vaikuttaa.

Ja niitä, jotka miettivät ja pohtivat joka asian kymmeneen kertaan ennenko tekevät että tulis paras mahdollinen tulos. Sekä heitä jotka tekevät sen kummempia miettimättä ja siinä se sit on.

Siis yhteenvetona. Älytöntä ajatella että kaikki kokisivat sen, että jollakulla muulla on paremmin, samalla tavoin.

Mä en ymmärrä sitä että käännetään toisten moukkamainen, ehkä kade käytös semmoiseksi että "pitäisikö maailman pyöriä teidän ympärillä. " Ei, mutta mä ainakin peräänkuulutan kavereilta ja ystäviltä peruskäytöstapoja ja sanoisinko noin MINUUTIN ajan keskustelua siitä autosta, lyhyttä kommentointia siis. Sen jälkeen voidaan pari tuntia jutella ihan muusta.

Kyllä normaaliin kaverilleen kuuluu asioiden jakaminen ja kommentointi, ja toisen auto-opiskelu-työ-vauva-asunto- uutiset on aika isoja asioita.

Tuossa minun esimerkissä minä puhuin autosta ainoastaan kysyttäessa, nämä ns kaverini keskittyivät tämän jälkeen kyseisen auton haukkumiseen ja minun tyhmän valintani mollaamiseen 30min.. Saatesanoilla no minä tulen sitten sanomaan sinulle että mitäs minä sanoin, kun autosi hajoaa.
Samat henkilöt ovat myös saaneet itkuraivarin siitä että tienaan heitä paljon enemmän ns samasta työstä, tässä keskustelussa minun ammattitaitoni kyseenalaistettiin. Minä olin hiljaa ja ei en kertonut heille palkkaani.

Kyllä normaaliin kaveriuteen kuuluu asioiden jakaminen ja kommentointi, ja toisen auto-opiskelu-työ-vauva-asunto- uutiset on aika isoja asioita.

Kuten kirjoitin, itse opin jo lapsena että autot ovat vaan autoja ja ettei ketään kiinnosta. Siis ihan autonomistajilta opittua - eivät he koskaan maininneetkaan kenellekään uudesta autostaan, ellei se toinen todennut jotain "katos ootte vaihtaneet auton". Jos pitkä väli oli tapaamisessa, eivät toiset varmaan edes huomanneet auton vaihtumista.

Miksi se auto on sinusta niin iso uutinen, että vertautuu jopa vauvan syntymään?

[QUOTE="Mies..";30331771]Tunnen kateutta tietyille henkilöille ihan jo siitä että heidän ei koskaan ole tarvinnut tehdä mitään saadakseen samat ja jopa paremmat asiat kuin minulla joiden takia itse olen paiskinut hommia kuin pieni eläin..[/QUOTE]

Ehkä kateuden tunnistaa paremmin sellainen ihminen, joka itse sitä kokee. Se voisi selittää tämän ketjun ristiriitaiset havainnot.

• Tykkää
Reactions: TiiBii
[QUOTE="Mies..";30331795]Tuossa minun esimerkissä minä puhuin autosta ainoastaan kysyttäessa, nämä ns kaverini keskittyivät tämän jälkeen kyseisen auton haukkumiseen ja minun tyhmän valintani mollaamiseen 30min.. Saatesanoilla no minä tulen sitten sanomaan sinulle että mitäs minä sanoin, kun autosi hajoaa.
Samat henkilöt ovat myös saaneet itkuraivarin siitä että tienaan heitä paljon enemmän ns samasta työstä, tässä keskustelussa minun ammattitaitoni kyseenalaistettiin. Minä olin hiljaa ja ei en kertonut heille palkkaani.[/QUOTE]

Hmm, tuo kuulostaa kyllä enemmänkin kiusaamiselta, jos kerran sinä istut hiljaa 30min ja toiset vaan haukkuvat sinua :O Silloinhan he olisivat tehneet sen, vaikka olisit ostanut jonkun tosi halvan auton. Ehkä kantsii seuraavalla kerralla viheltää peli poikki ja parin minuutin kohdalla ja sen jälkeen hankkiutua eroon tuollaisesta tuttavapiiristä.

Kai nyt jokainen autoilija jotakin autoista tietää, ainakin niistä joilla on ajanut.

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että olet osoittanut sosiaalisen pelisilmän puutetta päättäessäsi, että sinä olet porukan "autotietäjä" ja toisten tietämys on "0". Oletko paasannut kovaan ääneen "paskoista" autoista tosielämässäkin? Oletko kenties haukkunut seurueen jäsenen auton?

Ei voi mitään, mutta minun arkikokemukseni mukaan ihmiset, jotka toistuvasti eri paikoissa joutuvat armottoman "kateuden" uhreiksi ovat sosiaalisesti pikkuisen toistaitoisia. En tietenkään tiedä, kumpi on syy ja kumpi seuraus, mutta varmaan kyseessä on itseään ruokkiva kierre.

Hmm, kukaan heistä ei ole ajanut senttiäkään tuollaisella ei edes saman merkkisellä.. Kyseessä on sen verran harvinainen auto ettei siitä ihan hirveästi löydy tietoakaan,..
Toinen näistä mollaajista ei edes tienny minkänäköinen auto on kyseessä, mutta silti tiesi sen olevan paska,.

Heihin verrattuna olen autotietäjä, he kysyvät minulta autoihin liittyvissä asioissa apua.

Ja kyllä olen kokenut kateutta alämäni aikana,
-Omaisuudesta.
-tulevista perinnöistä.
-Sosiaalisista taidoistani.
-Urheilu saavutuksistani.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30331811:
Hmm, tuo kuulostaa kyllä enemmänkin kiusaamiselta, jos kerran sinä istut hiljaa 30min ja toiset vaan haukkuvat sinua :O Silloinhan he olisivat tehneet sen, vaikka olisit ostanut jonkun tosi halvan auton. Ehkä kantsii seuraavalla kerralla viheltää peli poikki ja parin minuutin kohdalla ja sen jälkeen hankkiutua eroon tuollaisesta tuttavapiiristä.

Hmm, nuo kaksi asiaa josta minulle on koskaan tuossa porukassa irvailtu.. Ollaan tosi paljon muuten tekemisissä.. Miksi olisin viheltänyt tuo tilanne oli niin absurdi että se oli jopa hauska..

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30331804:
Kuten kirjoitin, itse opin jo lapsena että autot ovat vaan autoja ja ettei ketään kiinnosta. Siis ihan autonomistajilta opittua - eivät he koskaan maininneetkaan kenellekään uudesta autostaan, ellei se toinen todennut jotain "katos ootte vaihtaneet auton". Jos pitkä väli oli tapaamisessa, eivät toiset varmaan edes huomanneet auton vaihtumista.

Miksi se auto on sinusta niin iso uutinen, että vertautuu jopa vauvan syntymään?

Tässä asiassa tuntuu olevan suuria suhtautumiseroja eri piireissä ja eri puolilla maata. Niillä leveysasteilla, mistä olen kotoisin, on turvallisempaa haukkua tyypille tämän puolisoa kuin autoa :D

Itse asun tosin nykyään etelämpänä, ja varmasti monen harvakseltaan näkemäni sukulaisen autonvaihdos on jäänyt minulta kokonaan huomaamatta. Hirveää kateutta!

Mä muuten keksin sittenkin asian mistä voin olla kade!

Siis jos jollakulla on selkeästi parempaa ruokaa lautasellaan (vaikkapa ravintolassa) enkä mä voi saada samanlaista. Tosin en sittenkään oo varma onko se kateutta. Ehkä se on vain (pyhää) himoa sitä herkkua kohtaan.

Kyllä normaaliin kaverilleen kuuluu asioiden jakaminen ja kommentointi, ja toisen auto-opiskelu-työ-vauva-asunto- uutiset on aika isoja asioita.

No ihan perus käytöstapohinkin kuuluu sanoa jotain eikä vaan möllöttää kun toinen kertoo innoissaan vaikka uudesta asunnosta ja esittelee sitä. Ymmärrän hyvin jotkut yksittäiset tapaukset joissa kaveri on vähän poissa eikä selvästikään tajua vaan sanoa mitään, mutta jos se aina toistuu ja toistuu ja toistuu niin mieleen tulee väkisinkin, eikö henkilö kestä sitä kun muuten sitten onkin puhelias ja peruskohtelias, mutta joka kerta kun tulee ilmi Irmelin tai Emilian uusi talo josta muut puhuvat iloisesti tai ihaillen, niin henkilö vain hymähtää.

Ja vaikka kyseessä olisi jokin pienempikin juttu, kaveri kertoo innoissaan löytäneensä niiiiiiin ihanat nahkasaappaat ja esittelee minulle niitä. Ei tulisi mieleenkään vain tuijottaa hiljaa tai hymähtää jotain.

Ja jos en tajua jonkun auton hienoutta mikä nyt ei olisi ihmekään niin sitten kyselisin innossa mukana minkälainen se auto sitten on ja uuden omistajan kertoessa vastaisin jotain "aa okei kuulostaa todella hyvältä.. joo tosi hyvä kun nyt on noin toimiva ratkasu autossa teijän perheelle... tulkaahan sitten näyttämään sitä autoa, kuulostaa hienolta!"

Ei se nyt niin vaikeaa ole.

• Tykkää
Reactions: Echo
[QUOTE="Mies..";30331812]Hmm, kukaan heistä ei ole ajanut senttiäkään tuollaisella ei edes saman merkkisellä.. Kyseessä on sen verran harvinainen auto ettei siitä ihan hirveästi löydy tietoakaan,..
Toinen näistä mollaajista ei edes tienny minkänäköinen auto on kyseessä, mutta silti tiesi sen olevan paska,.

Heihin verrattuna olen autotietäjä, he kysyvät minulta autoihin liittyvissä asioissa apua.

Ja kyllä olen kokenut kateutta alämäni aikana,
-Omaisuudesta.
-tulevista perinnöistä.
-Sosiaalisista taidoistani.
-Urheilu saavutuksistani.[/QUOTE]

En ajatellutkaan, että kukaan seurueesta olisi ajanut juuri tuollaisella autolla. Ajattelin pikemminkin, että sinä olet joskus ajattelemattomuuttasi haukkunut auton, josta jollakulla heistä on enemmän kokemusta kuin sinulla. Ihmisellä on pitkä muisti, varsinkin jos joku esiintyy alan "tietäjänä".

Se, että sosiaalisiin tilanteisiinne ei liity useammin tuollaista kiusaamisen puolelle menevää käytöstä, antaa viitteitä siitä, että porukka halusi maksaa jonkin vanhan kalavelan.

Sinänsä kateus varmasti voi toimia moottorina ja viedä ihmistä positiivisella tavalla eteenpäin uusiin saavutuksiin. Mutta itse ajattelisin, että viimeistään elämän jälkipuolella sen moottorin voima on käytetty. Silloin joko katkeroituu ja muuttuu vanhaksi kateelliseksi kurpaksi tai älyää, miten pieniä nuo kateuden kohteet ovat.

En ajatellutkaan, että kukaan seurueesta olisi ajanut juuri tuollaisella autolla. Ajattelin pikemminkin, että sinä olet joskus ajattelemattomuuttasi haukkunut auton, josta jollakulla heistä on enemmän kokemusta kuin sinulla. Ihmisellä on pitkä muisti, varsinkin jos joku esiintyy alan "tietäjänä".

Se, että sosiaalisiin tilanteisiinne ei liity useammin tuollaista kiusaamisen puolelle menevää käytöstä, antaa viitteitä siitä, että porukka halusi maksaa jonkin vanhan kalavelan.

Sinänsä kateus varmasti voi toimia moottorina ja viedä ihmistä positiivisella tavalla eteenpäin uusiin saavutuksiin. Mutta itse ajattelisin, että viimeistään elämän jälkipuolella sen moottorin voima on käytetty. Silloin joko katkeroituu ja muuttuu vanhaksi kateelliseksi kurpaksi tai älyää, miten pieniä nuo kateuden kohteet ovat.

En ole haukkunut autoja joita heillä on, olen muutenkin ns positiivinen ihminen en koe tarvetta kertoa ihmisille heidän virheistään.. Mä en saa siitä mitään että haukkuisin jonkun tavaroita tai mitään jossain ihmisessä, olen ennemmin hiljaa.

No ihan perus käytöstapohinkin kuuluu sanoa jotain eikä vaan möllöttää kun toinen kertoo innoissaan vaikka uudesta asunnosta ja esittelee sitä. Ymmärrän hyvin jotkut yksittäiset tapaukset joissa kaveri on vähän poissa eikä selvästikään tajua vaan sanoa mitään, mutta jos se aina toistuu ja toistuu ja toistuu niin mieleen tulee väkisinkin, eikö henkilö kestä sitä kun muuten sitten onkin puhelias ja peruskohtelias, mutta joka kerta kun tulee ilmi Irmelin tai Emilian uusi talo josta muut puhuvat iloisesti tai ihaillen, niin henkilö vain hymähtää.

Ja vaikka kyseessä olisi jokin pienempikin juttu, kaveri kertoo innoissaan löytäneensä niiiiiiin ihanat nahkasaappaat ja esittelee minulle niitä. Ei tulisi mieleenkään vain tuijottaa hiljaa tai hymähtää jotain.

Ja jos en tajua jonkun auton hienoutta mikä nyt ei olisi ihmekään niin sitten kyselisin innossa mukana minkälainen se auto sitten on ja uuden omistajan kertoessa vastaisin jotain "aa okei kuulostaa todella hyvältä.. joo tosi hyvä kun nyt on noin toimiva ratkasu autossa teijän perheelle... tulkaahan sitten näyttämään sitä autoa, kuulostaa hienolta!"

Ei se nyt niin vaikeaa ole.

Juu, edes se lyhyt kommentointi kun ei paljoa vaadi. Mutta ehkä se on joiltakin liikaa vaadittu. :D

[QUOTE="Mies..";30331742]Vaikea mun on muuten ymmärtää miten yhtä-äkikiä 2 henkilöä muuttui auto experteiksi jotka tietävät kysiesen auton olevan paska, molempien aikaisempi auto tietämys on ollut luokkaa 0. He myös tiesivät kertoa että kysienen auto ei suomessa ole mitenkään erikoinen ajaa, aika hyvin tiedetty ilman testaamista..
Keskustelun anti oli se että he haukkuivat auton josta eivät tiedä mitään ihan paskaksi.[/QUOTE]

Ai, äsken sinä et puhunut paskasta mitään, tai sitten luin huonosti. Minä ymmärsin, että sinä puhuit tehoista ja he käytännöllisyydestä. Ja ettei kukaan haukkunut, vaan ei ollut yhtä iloisia, kuin ne 3 muuta.

Itse tunnen useita miehiä, jotka ei muusta puhukaan kuin autoista ja aina haukkuvat toistensa autoja merkkien perusteella. Ei todellakaan hintojen. Minä olen aina vain ajatellut, että se on merkkiuskollisuutta, eikä kateutta.

Mä muuten keksin sittenkin asian mistä voin olla kade!

Siis jos jollakulla on selkeästi parempaa ruokaa lautasellaan (vaikkapa ravintolassa) enkä mä voi saada samanlaista. Tosin en sittenkään oo varma onko se kateutta. Ehkä se on vain (pyhää) himoa sitä herkkua kohtaan.

No mäkin tunnistan tuon kateuden. Varsinkin jos on saanut haarukankärjellä maistaa hitusen! Mutta tuossa kateudessa on se hyvä puoli, että sen voi lausua ääneen ja sille voi naureskella ja sitten siitä pääsee yli.

Ja nyt tarkemmin mietittynä olen kadehtinut ystävää, joka elättää itsensä taiteilijana. Kerroin sen hänelle eräänä hänen juhlapäivänään. Hän kysyi, olenko itse tehnyt taidetta viime vuosina. Sanoin, että en ole ehtinyt. Hän vastasi, että sitten ei kannata kadehtiakaan. Viisas ystävä!

Mutta ajatus siitä, että kadehtisin jotakuta tai joku kadehtisi minua jonkun vaaterievun tai kenkien tai auton takia on vain niin... yläaste.

Olen mäkin kade välillä, kun joku pärjää työelämässä kuin vettä vaan, asuu kauniissa kodissa, on sosiaalinen ja saa aikaan vaikka mitä. Mutta yritän pukea sen kateuteni avoimen ihailun muotoon "voi, olisi ihanaa jos mullakin olisi tuollainen koti, oi pitäkää hauskaa siellä reissussa, voinko tulla salamamatkustajaksi jne."

Olen mäkin kade välillä, kun joku pärjää työelämässä kuin vettä vaan, asuu kauniissa kodissa, on sosiaalinen ja saa aikaan vaikka mitä. Mutta yritän pukea sen kateuteni avoimen ihailun muotoon "voi, olisi ihanaa jos mullakin olisi tuollainen koti, oi pitäkää hauskaa siellä reissussa, voinko tulla salamamatkustajaksi jne."

Tää on se normaali kateuden muoto minkä minä tunnistan itsestäni..
Joillakin se vaan menee siihen että on pakko purkaa kateus pihalle esimerkiksi aliarvioimalla tai haukkumalla.

• Tykkää

Ihailu onkin tervettä ja se kateellisuuskin jos sen myöntää itselleen, sellainen superkateellinen ihminen joka kieltää sen ja vain saastuttaa sillä ympäristöään, katkeroituu ja muuttuu vain pahemmaksi. En siis varsinaisesti pidä sitä kateutta pahana asiana, mutta kyllä varmaan kaikki saa nyt kiinni pointistani...

• Tykkää
tosi kateellinen yhdelle tuttavalle joka oikeasti on ryssinyt koko elämänsä aikana kaikki mahdolliset asiat.. SIlti hän on kuin kissa joka pyörähtää aina jaloilleen täysin ilman omaa panosta..

Mainittakoon vaikka jättimäiset velat jotka oli tulleet dokaamalla ja bailaamalla, ne kuitattiin ravivoitolla.. Irtisanomisesta johtuva työttömyys kuitattiin juuri oikeaaikaisella perinnöllä ymym Hänen ei ole tarvinnut koko 40v elämänsä aikana koskaan oppia virheistään vaan aina on tullut joku pelastus kun alkaa hommat kusta.

[QUOTE="Mies..";30331951]tosi kateellinen yhdelle tuttavalle joka oikeasti on ryssinyt koko elämänsä aikana kaikki mahdolliset asiat.. SIlti hän on kuin kissa joka pyörähtää aina jaloilleen täysin ilman omaa panosta..

Mainittakoon vaikka jättimäiset velat jotka oli tulleet dokaamalla ja bailaamalla, ne kuitattiin ravivoitolla.. Irtisanomisesta johtuva työttömyys kuitattiin juuri oikeaaikaisella perinnöllä ymym Hänen ei ole tarvinnut koko 40v elämänsä aikana koskaan oppia virheistään vaan aina on tullut joku pelastus kun alkaa hommat kusta.[/QUOTE]

Tuo ei kyllä minusta edes ole kateutta vaan elämän epäreiluudesta johtuvaa ärsyyntymistä.

Ihailu onkin tervettä ja se kateellisuuskin jos sen myöntää itselleen, sellainen superkateellinen ihminen joka kieltää sen ja vain saastuttaa sillä ympäristöään, katkeroituu ja muuttuu vain pahemmaksi. En siis varsinaisesti pidä sitä kateutta pahana asiana, mutta kyllä varmaan kaikki saa nyt kiinni pointistani...

Juu ja sit voi sanoa ihan suoraan ja iloisesti jollekulle, että hei, mä olen kade sulle.:) Se helpottaa omaakin kateellista oloa kun sen saa sanottua ilmoille, mutta tietty rakentamalla tavalla ja vähän valikoiden, milloin tuon lauseen sanoo. Tuo on aika vahva lause.

Yhteistyössä