Mitä lapsesi hoitaja tekee kun haet lapsen päiväkodista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasm

Vieras
Tuleeko hän luoksesi kun näkee sinut ja kertoo miten päivä meni?
Vai pitääkö sinun itse mennä kysymään päivän kulusta?
Saatko automaattisesti kaikki tiedot mitkä haluat vai pitääkö sinun kysellä jokainen asia erikseen?

usein ovat eteisessä pukemassa kun tulen ja silloin eivät yleensä mitään ehdi puhumaan, onhan siinä hässäkkää muutenkin. Joskus kun haen pihalta, eivät silloinkaan mitään kerro ,muuten kuin kyselemällä. Olisi kyllä kiva vähän kuulla miten on mennyt, mieluiten joka päivä.

Jos sisältä haen rauhalliseen aikaan, tulevat juttelemaan, mutta jos ovat jo ulkona, monesti on muitakin vanhempia hakemassa ja muutenkin hässäkkää, niin eivät välttämättä ehdi jutella.

Kertokaa lisäksi minkäikäinen lapsenne on. Oletan että yksivuotiaan ja viisivuotiaan päivästä on erilailla kerrottavaa. Sitä myös ihmettelen, että vaikka hoitajien työnä on yhteistyö vanhempien kanssa, pitääkö joka päivä raportoida pilkuntarkasti? Plus että ne muut lapset pitää hoitaa, eikä pelkästään huomioida vanhempia, jotka ovat lapsia hakemassa.

4v. ja 5v. Kertovat oma-alotteisesti päivästä ja miten lapsella on mennyt. Mä olen kiinnostunutkon tietämään, mitä päivän aikana puuhaavat. Yleensä heitetään jotain muutakin siinä ohimennen. Ja onhan siellä toinenkin hoitaja ja todellakin osaavat siinä sivussa seurata mitä lapset tekevät. Joten en koe, että muut lapset jäisivät huomiotta tämän takia.

Kertokaa lisäksi minkäikäinen lapsenne on. Oletan että yksivuotiaan ja viisivuotiaan päivästä on erilailla kerrottavaa. Sitä myös ihmettelen, että vaikka hoitajien työnä on yhteistyö vanhempien kanssa, pitääkö joka päivä raportoida pilkuntarkasti? Plus että ne muut lapset pitää hoitaa, eikä pelkästään huomioida vanhempia, jotka ovat lapsia hakemassa.

Kyl mää raportoin pilkuntarkkaan jos vanhempi haluaa ja sitä tarvii. Niitä on sekä 1v että 5v vanhemmissa. kullekin sen mukaan miten haluavat. Ei ainakaa tuu fiilis ettei me kerrota tarpeeksi. Sen oppii kyllä kun tutustuu perheisiin että minkä verran ja mitä kukin haluaa kuulla.

Poikani on 5v ja kyllä hoitaja tulee luokse, kun menen päiväkotiin. kolme hoitajaa joista kaksi yleensä paikalla kun haen kolmen aikaan. Kertoo nukkumisesta, syömisestä, leikkimisestä, ja käytöksestä koska sitä seurataan. Ja retkistä ym. Yksi päivä olivat piirtäneet perheen ja sitä esiteltiin :) Juuri niitä asioita mitä haluankin kuulla. Sama juttu oli tytöllä kun oli päiväkodissa.

Ei kerrota kuulumisia kuin kysymällä. En tiedä miksi. Päiväkodista kyse. Jos on sattunut jotain niin sitten kerrotaan oma aloitteisesti. Olis kiva kyllä kuulla päivänkulusta....

[QUOTE="viu";30347201]Omaaloitteisesti kertovat yleensä, joskus liiankin tarkasti...mutta ei siihen varttia saa kulumaan jos ei jotain erityistä...?[/QUOTE]

No haloo, jos ryhmässä on vaikka edes reilu 10 lasta, niin tuskin hoitajilla on aikaa varttia yhdestä lapsesta kertoa. Lähtöselvittelyihinhän menisini monta tuntia.

Meillä on 3-vuotias lapsi, ja minulle riittää, että saan tiedon siitä, onko syönyt ja nukkunut ja tietysti jos on jotain erikoista sattunut.

Meillä merkataan paperille (pienryhmätoiminta) mitä on tehty, miten söi, onko kakannut, kauanko nukkui ja lopuksi siihen voi kirjoittaa jos on jotain muuta. Päivän viimeisessä vuorossa olevat hoitajat antavat nämä tiedot hakijalle.
Meidän on pakko kohdata jokainen vnhempi sillä täällä on lisäksi käytössä tuntilaskutus eli vanhempi leimaa kellokorttilätkällä lapsen tuodessa ja hakiessa tässä tulee samalla tietysti se huomioiminen.

Tulevat aina kertomaan itse kuulumiset. Mulla jo isot leikki-ikäiset, joten hoitajat antaa yleensä lasten itse kertoa päivästä ja täydentävät tarvittaessa. Mulle riittää pikakuulumiset. En kaipaa raporttia siitä montako lusikallksta lapsi söi ja onko tullut kakka. Haluan tietää mitä aamupäivällä touhunneet ja lisäksi jos jotain erityistä. Uusille hoitajille olen itse nätisti sanonut, ettei tartte kamalasti kertoa. Lapset kertoo yleensä itse kltimatkalla. Meillä siis iso kunnallinen pk, noin 140 lasta.