Arvelen ystäväni miehen pettävän - onko parempi olla vain hiljaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suu supussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suu supussa

Vieras
Varmaan on parempi olla sanomatta epäilyksistäni mitään ystävälle, mutta tulipahan vain mieleeni, kun kaikki klassiset merkit täyttyvät. Ystäväni on tyytyväinen tilanteeseen, kun on saanut lapsen ja kivan kodin, mutta valittaa siitä, kun hän joutuu yksin tekemään kaikki kotityöt ja hoitamaan lasten asiat.

Miestä ei ole seksi kiinnostanut moneen vuoteen, joten sitä puolta heillä ei ole ollut. Mies tekee usein pitkiä työpäiviä. Mies on yhtäkkiä laihtunut ja alkanut kuntoilemaan ahkerasti. Nyt haluaa ostaa lisäksi uuden pröystäilyauton. Kaikki elkeet viittavaat siihen, että halutaan tehdä vaikutus ja näyttää hyvältä tuoreen rakastajattaren silmissä.

Eihän tuossa ole mitään konkreettista. Hölmöä olisi alkaa puhua omia arvelujaan ilman mitään tietoa mistään.

Itseäni otti aikonaan päähän, kun joku sanoi miehelleni, että mulla on varmaan joku nettirakas. Älytöntä tuollaiset sanomiset, vaikka sitä ei sanoisi edes tosissaan.

No jos teillä on hyvät välit niin voithan tuollaisen keskustelun yhteydessä kysäistä ystävältäsi onko hän miettinyt sitä mahdollisuutta, että mies pettää. Voithan sanoa, että itselläsi hänen asemassaan saattaisi epäilykset herätä. Muuta et oikein voi tehdä koska eihän sinulla ole mitään tietoa, että mies pettäisi. Arvelet vain.

Siis mikä tossa viittaa pettämiseen? Jos mies ei ole ehdotellut sinulle tai et ole nähnyt hänen poistuvan ravintolasta toisen naisen kanssa, on varmasti paras pitää omat luulot vain omana tietonaan.

Minusta tuossa ei ole miään joka suoraan viittaa pettämiseen. Jos jotenkin haluaisin ystävälle avautua lähtisin kertomaan ennemmin itsestäni ja omista tunteistani. "Minusta tuntuisi hyvin ikävältä jos oma mies ei olisi minusta seksuaalisesti kiinostunut ollenkaan, lisäksi varmaan itse epilisin että hänellä on toinen jos hän kuitenkin yhtäkkiä alkaa huolehtia ulkonäöstään."

Kun tuon enempää ei ole esittää todisteita, niin parempi jättää mainitsematta.

Mistä tiedät, ettei miehellä ole terveydellisiä ongelmia, joiden takia on paino pudonnut tai se on määrätty pudottavaksi ja liikuntaakin on määrätty. Se ja työn vaativuus ovat voineet siihen halukkuuteenkin vaikuttaa.

Vaikka näkisit sen miehen panemassa vieraita niin ei kannata mainita halaistua sanaa. Saat vaan kaikkien vihat päällesi, koska viestintuoja noissa jutuissa yleensä ammutaan.

Onhan se nykyään heti pettämisen merkki jos joku haluaa tehdä elämäntaparemontin ja nauttia muutenkin työnsä hedelmistä mm.ostamalla mieluisan auton. :D

Haittaako tuo seksittömyys ystävääsi? Aika useat tuntemani naiset olisivat vain huojentuneita jos mies ei vonkaisi jatkuvasti, tätä ongelmaa on paljonkin pikkulapsiperheissä. Toki ymmärrän (tai yritän), että joku nainen haluaa olla haluttu miehensä silmissä vaikkei itseään nappais lakanoiden heiluttelu yhtään..
Jos ystävä on onnellinen ja kotona nauttii ns.eduista niin eikös tuossa kaikki osapuolet voita? :)

Mitäpä jos ystäväsi elämän sijaan keskittyisit ihan omaan elämääsi, mahdolliseen parisuhteeseesi ja/tai perheeseesi, jotta nämä sinun mielestäsi klassiset merkit eivät pääse kalahtamaan omaan nilkkaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanki elämä;30364581:
Mitäpä jos ystäväsi elämän sijaan keskittyisit ihan omaan elämääsi, mahdolliseen parisuhteeseesi ja/tai perheeseesi, jotta nämä sinun mielestäsi klassiset merkit eivät pääse kalahtamaan omaan nilkkaasi.

Kylläpä sitä ollaan nyt kärkkäitä. Eikö todellakaan kenellekään muulle tule mieleen samaa mielleyhtymää?

Oletetaan että haluaisit sanoa ystävälle "miehesi pettää". Mitä sen jälkeen mielestäsi pitäisi tapahtua? Entä jos ystävä ei toimi odotustesi mukaisesti. Oletko pettynyt? Petääkö ystävä sinut toimimalla toisin kuin olettaisit hänen toimivan?

Vaikka näkisit sen miehen panemassa vieraita niin ei kannata mainita halaistua sanaa. Saat vaan kaikkien vihat päällesi, koska viestintuoja noissa jutuissa yleensä ammutaan.

Siis mitä vittua oikeesti? Kuinka raukkamainen pitää ihmisen olla, ettei kerro jos satavarmaksi tietää pettämisestä? Siis voi kauhee jos se petetty nyt ei sua siinä ala halailemaan et kiva ku tulit kertomaan.. Ja entäs sitten, jos saatkin osan tuosta mielipahasta osaksesi? Maailmako siihen sitten kaatuu? Että mieluummin katsoo vierestä kun toista nöyryytetään, pääasia että itelle ei vaan vahingossakaan suututa? Voi nyt jumalauta..

Voin ihan omasta kokemuksesta kertoa, että todellakin haluaisin kuulla, jos joku aivan varmaksi tietäisi että minua petetään. Ja tosiaan, vituttaa yhä menneisyydestä pettämiskuviosta se, että yks tuttu tiesi mun poikaystävän pettävän mua, mutta ei sitten uskaltanut/viitsinyt asiasta mitään sanoa kuin vasta eron jälkeen. En todellakaan olis aikaani tuohon mieheen tuhlannut niinkään kauaa, jos olisin pettämisestä tiennyt. Niin, ja enkä todellakaan ois suuttunut tuolle tyypille joka asiasta olis mulle kertonut.. Lopulta suhde kaatui muihin juttuihin, ja pettämisen sain sitten tietää vasta myöhemmin.

Mutta aloittajan tilanteesta, niin eihän tuosta mitään varmaksi voi sanoa. Pahalta näyttää, ja itse laittaisin rahani likoon sen puolesta että todennäköisesti pettämispuuhissa tuo mies on. En kuitenkaan asiaa ihan niin esittäisi kaverille, mutta varmaan yrittäisin jotenkin hienovaraisesti ottaa puheeksi kuitenkin. Riippuu siitä kuinka läheinen ystävä (aloituksesta päätelleen aika läheinen, jos kerran heidän seksielämänkin tilanne on noin hyvin tiedossa)?

Mutta toisaalta jos sitten kertoisin epäilyistäni kaverille, niin samalla yrittäisin kuitenkin rauhoitella että ei ylireagoi, neuvoisin ensimmäisenä rauhakseen tarkkailemaan tilannetta. Kyllä pettämisestä yleensä ennemmin tai myöhemmin jää kiinni jos se pidempään jatkuu. Ainakin jos puoliso on vähänkään silmät auki.

Totta kai kuuluu kertoa, jos tietää. Minäkin olen kerran ollut tilanteessa, jossa ystäväni kertoi ja olen aina ollut siitä kiitollinen hänelle (en tietystikään kaulaan kapsahtanut heti kertomisen jälkeen, mutta asiaa sulateltuani koin, että hän oli reilu eikä liittynyt siihen epäluottamuksen piiriin).

Tässä kuitenkin kyse pelkästä epäilystä. Kerro, jos haluat, itse en kertoisi. Tuskin tuollaisen epäilyn kertominen kenenkään suhdetta rikkoo tai mitään muutakaan, mutta ystävä voi loukkaantua. Toisaalta se voi myös saada hänet ajattelemaan asiaa (mikä olisi vain hyvä juttu, jos mies oikeasti pettää).

Yhteistyössä