Lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Ei nuku ilman maitoa.
Olen yrittäny unikoulua muutaman yön. Ikää vauvalla on kohta 11kk. Hän syö useita kertoja yössä.
Hän huutaa tuntitolkulla jos en anna maitoa. Otan viereen,syliin,kävellään ympäriinsä,silittelen,mutta hän vain huutaa. Viime yönä hän heräsi n.kl 2 ja huutoa jatkui kl.5 asti kunnes annoin tissiä.
Miten minun nyt pitää toimia?
En yksinkertaisesti jaksa enää valvoa...

Tuleeko se maito tissistä vai pullosta?
Jos tulee pullosta niin vaihda sinne vettä tilalle? Tai jotkut kai tekee niinkin että laimentaa sitä maitoa vedellö ja pikkuhiljaa lisää veden määrää.
Tissivauvalle oon joskus tarjonnu banaania keskellä yötä kun en muutakaan keksiny, se tepsi ja seuraava yö jo nukuttiin hyvin. Vettä toki myös tarjoan mukista ja välillä ne on juonukki.

Eiku joo lukeehan se tissi tuolla..huonosti luettu. Yks vaihtoehto on että mies hoitaa yhden yön, lähde vaikka kaverille yöksi(lähde illalla lapsen ollessa hereillä ja vilkuta iloisesti heipat että lapsi ei sitten ihmettele yöllä sun häviämistä)

Anna tissiä vaan. Mä yritin unikouluttaa ja vieroittaa tissistä tuon ikäistä. Muutaman kuukauden vanhempana oli jo valmis luopumaan yösyönneistä ja tissistä. Aika auttaa kyllä. Ota viereen ja nukkukaan yhdessä, annat tissin suuhun vaan niin saat itsekin nukkua. <3

no kukin tyylillään, ei varmasti ole haittaa syöttää vielä yöllä, muutakuin tietty oma väsymys. tuon ikäinen olisi vaan helpompi vieroittaa, kun vanhempi. on vielä niin pieni, että yksinkertaisesti kevyempi ja "hallittavampi" pidellä ja rauhoitella, tassutella uneen jne, ja unohtaakin äkkiempää. nälkähän sillä ei ole (vai syökö suositusateriat, eli 5krt päivässä?) vaan tottumuksesta syö. eli sitten kun päätät aloittaa vieroituksen, niin älä anna periksi, lapset kyllä aistii hetken, kun äiti alkaa murtua, lukevat hyvin äänensävyt ja ilmeet ja tietäävät milloin kannattaa oikeen yltyä huutamaan ;) ja mies ehdottomasti osallistumaan! tsemppiä!!

no kukin tyylillään, ei varmasti ole haittaa syöttää vielä yöllä, muutakuin tietty oma väsymys. tuon ikäinen olisi vaan helpompi vieroittaa, kun vanhempi. on vielä niin pieni, että yksinkertaisesti kevyempi ja "hallittavampi" pidellä ja rauhoitella, tassutella uneen jne, ja unohtaakin äkkiempää. nälkähän sillä ei ole (vai syökö suositusateriat, eli 5krt päivässä?) vaan tottumuksesta syö. eli sitten kun päätät aloittaa vieroituksen, niin älä anna periksi, lapset kyllä aistii hetken, kun äiti alkaa murtua, lukevat hyvin äänensävyt ja ilmeet ja tietäävät milloin kannattaa oikeen yltyä huutamaan ;) ja mies ehdottomasti osallistumaan! tsemppiä!!

Ei pidä paikkaansa, ei voi yleistää että pienempi on helpompi vieroittaa! :) Ei useinkaan ole näin, vaan hieman isompikin jo ymmärtää ja vieoitus sujuu ilman taisteluja ja itkuja.

Ei siitä yösyötöstä ole haittaa. Anna syödä. Pääset itsekkin helpommalla. Kyllä aika tekee tehtävänsä ja lapsi väkisinkin vieroittuu jossain vaiheessa.

Yhteistyössä