Käytätkö keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =) :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisäyksenä vielä tuohon edelliseen kommenttiini, jossa kehuin että toimi meillä...

Mun kaveri tuli raskaaksi kun käytti keskeytettyä. Eli ei todellakaan kaikilla ja aina toimi. Eli ehkäisyksi silloin tällainen jos vauvan saaminen ei haittaa. Meillä ei kyllä käsiä tarvi käyttää, mies vetää ulos ja heti pruikkaa :) Siinä pitää kyllä miehenki tuntea oma laukeamisensa aika hyvin.

Tuo termi "keskeytetty yhdyntä" häiritsee todella paljon. Eikö yhdynnät kuitenkin yleensä keskeytetä jossain vaiheessa? Vai jatkaako joku ikuisesti, maailman tappiin asti, kun on kerran aloittanut?

Käytettiin ennen lapsia ja niiden välissä, lapset sitten ovatkin näitä huumassa tehtyjä joita ei keskeytetty ja toisesta jopa tiesin tekohetkellä että tulin raskaaksi. Näiden kahden jälkeen olikin kierukka kolmannen alkuun asti.

Monta vuotta keskeytettyä käytettiin (ei kai oikeesti kellekää tarvi selittää mistä nimitys keskeytetty tulee?!) , kerran pääsi laukaus sisään ja seki piti olla "varma päivä". Mulla aina ollu tosi tarkka kierto. Mut just sillon ovulaatio oliki ollu eri aikaan ja tuloksena mun kainalossa nukkuu meidän kuopus, maailman ihanin yllätys ??. Nyt miehellä piuhat poikki :) ja mullekaa ei sovi hormonit, en saa käyttää ku keltarauhashormonia, ja se teki musta migreenisen pms hirviön.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30402666:
Tuo termi "keskeytetty yhdyntä" häiritsee todella paljon. Eikö yhdynnät kuitenkin yleensä keskeytetä jossain vaiheessa? Vai jatkaako joku ikuisesti, maailman tappiin asti, kun on kerran aloittanut?

Taidat olla idiootti.

Jos joku juoksee vaikka 800 metrin juoksukisaa, mutta loukkaa itsensä sadan metrin jälkeen, hän keskeyttää. Ne muut juoksee sen 800 metriä ja lopettavat, eivät juokse ikuisesti.

Sama homma panemisen kanssa. Se joko loppuu siemensyöksyyn tai keskeytetään ennen siemensyöksyä.

Taidat olla idiootti.

Jos joku juoksee vaikka 800 metrin juoksukisaa, mutta loukkaa itsensä sadan metrin jälkeen, hän keskeyttää. Ne muut juoksee sen 800 metriä ja lopettavat, eivät juokse ikuisesti.

Sama homma panemisen kanssa. Se joko loppuu siemensyöksyyn tai keskeytetään ennen siemensyöksyä.

Ai jaa, ei meidän seksi ainakaan lopu siemensyöksyyn - se loppuu silloin, kun kumpikin on siltä erää valmis lopettamaan. Mutta siemensyöksy ei säätele seksiämme. Ja seksi EI ole yhdynnän synonyymi. Onneksi, sillä sehän olisi aika vanhakantaista ja stereotyyppisen mieskeskeistä ajattelua - ja ilmeisesti huonoa seksiä myös, mielikuvituksetonta ja varmaan aika kaavamaista?

Siksi en tajua tuota "keskeytetty yhdyntä" ajattelua, koska ei mistään muustakaan puhuta keskeytettynä. Ei sanota "keskeytynyt suuseksi", jos vaihtelun vuoksi aletaan vaikka tyydyttää käsin tai vaikka harrastaa niitä yhdyntöjä. Ei puhuta "keskeytyneestä takaapäin panemisesta", kun vaihdetaan asentoa, jne. Joten miksi noin negatiivinen ilmaus? Sehän on hyvä vaan, jos seksissä tehdään muutakin kuin vain sitä yhdyntää.

Ja juoksukilpailu on huono vertaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30403097:
Siksi en tajua tuota "keskeytetty yhdyntä" ajattelua, koska ei mistään muustakaan puhuta keskeytettynä. Ei sanota "keskeytynyt suuseksi", jos vaihtelun vuoksi aletaan vaikka tyydyttää käsin tai vaikka harrastaa niitä yhdyntöjä. Ei puhuta "keskeytyneestä takaapäin panemisesta", kun vaihdetaan asentoa, jne. Joten miksi noin negatiivinen ilmaus? Sehän on hyvä vaan, jos seksissä tehdään muutakin kuin vain sitä yhdyntää.

Jos keskeytettyä yhdyntää käytetään ehkäisynä, ei se vaihto suuseksiin tai käsipeliin ole vapaavalintaista. Siitä siis negatiivinen ilmaus. Jos suuseksi keskeytyy siksi, että lapsi alkaa itkemään viereisessä huoneessa, varmasti voidaan puhua keskeytyneestä suuseksistä. Eikä keskeytetystä yhdynnästä toisaalta puhuta, jos ehkäisy on muutoin hoidossa ja yhdyntä lopetaan ennen miehen laukeamista ihan vaan koska halutaan vaihtaa "taktiikkaa".

Minä en tykkäisi keskeytettyä yhdyntää käyttää säännönmukaisena ehkäisynä, mutta varmoja päiviä on tavallaan käytetty. Raskaus ei olisi mikään katastrofi, en toki näin epävarmalla tyylillä ehkäisyä hoitaisi, jos niin olisi.

Itseäni kiinnostaa, että kuinka moni on tullut raskaaksi keskeytetyllä jos on harrastettu seksiä ovulaation aikanakin säännöllisesti.
Olen siis tuo jonka mies vetää juuri ennen pois ja pari kertaa vain käsillä vatkaa ja saa sitten. Onko tässä riski, että sitä siemennestettä tulisikin hetkeä ennen jo, vaikkei peniksessä sitä näykkään tuolloin kun vetää ulos

Eli ei todellakaan kaikilla ja aina toimi. Eli ehkäisyksi silloin tällainen jos vauvan saaminen ei haittaa.

TAI abortin tekeminen ei haittaa. Esim. mulla on niin äärimmäisen pieni riski tulla raskaaksi (kohdun limakalvoa ei muodostu juuri ollenkaan, ja näin ollut jo vuosia. Sinne ei siis pitäisi pystyä kiinnittymään mitään), että en ala enää rasittaa itseäni millään ehkäisyllä. Mieluummin siis se äärimmäisen pieni riski että joutuu tekemään abortin, kuin sopimaton hormoniehkäisy / limakalvovauriot kondomista / vierasesineongelmat jo muutenkin herkillä limakalvoilla kuparikierukasta / iso prosessi sterilisaation hommaamisesta.

[QUOTE="Realisti";30403619]TAI abortin tekeminen ei haittaa. Esim. mulla on niin äärimmäisen pieni riski tulla raskaaksi (kohdun limakalvoa ei muodostu juuri ollenkaan, ja näin ollut jo vuosia. Sinne ei siis pitäisi pystyä kiinnittymään mitään), että en ala enää rasittaa itseäni millään ehkäisyllä. Mieluummin siis se äärimmäisen pieni riski että joutuu tekemään abortin, kuin sopimaton hormoniehkäisy / limakalvovauriot kondomista / vierasesineongelmat jo muutenkin herkillä limakalvoilla kuparikierukasta / iso prosessi sterilisaation hommaamisesta.[/QUOTE]

Haluaisitko kuitenkin lapsen? Jos siis sen saaminen on käytännössä mahdotonta, niin itse ehkä tuossa tilanteessa pitäisin lapsen.
Onko lapsia jo ennestään?

Meillä käytetään mutta tiedostetaan riski. Meillähän on toiveet pienestä ikäerosta ja eka ja toka 1v8kk, toka ja kolmas 1v5kk ikäeroilla ja noin 1,5v sais tulla seuraavaan. Kuitenkin synnytyksistä asti menty keskeytyksellä ja nämä raskaudet on alkaneet heti kun vauva saa tulla, kun ollaan alettu loppuun asti menemään siis.

Mulla on menkat alkaneet aina imetyksestä huolimatta säännöllisinä 2-3kk synnytyksestä ja kai olen sitten aika hedelmällistä sorttia kun 3x raskautunut heti kun on voinut. Aika tarkkoja ollaan tietty yritetty olla tuossa keskeytetyssä, riski tiedostaen että vauva saa tulla jos niillä keinoin tulee. Mutta ei tosiaan ole tullut kuin vasta kun loppuun asti menty.

En kyllä silti suosittele jos vauva ei ole tervetullut "vahingon" sattuessa, tai ei kai sitä aivan vahingoksikaan voi tässä tapauksessa sanoa.

Haluaisitko kuitenkin lapsen? Jos siis sen saaminen on käytännössä mahdotonta, niin itse ehkä tuossa tilanteessa pitäisin lapsen.
Onko lapsia jo ennestään?

En halua, ei ole ennestään, en ole koskaan halunnut. On siis onni onnettomuudessa tämä "tila". Se vähän harmittaa, jos käytin turhaan hormoniehkäisyä sen parikymmentä vuotta... Tai sitten tämä on aiheutunut siitä ehkäisyn käytöstä, sekin on mahdollista.

[QUOTE="Realisti";30403619]TAI abortin tekeminen ei haittaa. Esim. mulla on niin äärimmäisen pieni riski tulla raskaaksi (kohdun limakalvoa ei muodostu juuri ollenkaan, ja näin ollut jo vuosia. Sinne ei siis pitäisi pystyä kiinnittymään mitään), että en ala enää rasittaa itseäni millään ehkäisyllä. Mieluummin siis se äärimmäisen pieni riski että joutuu tekemään abortin, kuin sopimaton hormoniehkäisy / limakalvovauriot kondomista / vierasesineongelmat jo muutenkin herkillä limakalvoilla kuparikierukasta / iso prosessi sterilisaation hommaamisesta.[/QUOTE]

Onneksi prosessi abortin hommaamisesta on mielestäsi pienempi kuin sterilisaation hankkiminen ja pienempi rasite kuin ehkäisy. Olet sekä laiska että tyhmä.

Yhteistyössä