Käytettyjen vaunujen hinnoittelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 53224256
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

53224256

Vieras
Aivan älytöntä hinnottelua käytetyissä lastenvaunuissa Tori.fissä ja Huuto.netissä. Tarkotuksena ois hankkia käytetyt vaunut, koska en näe mitään järkeä maksaa uusista vaunuista jotain 800e ja muutenkin suositaan kierrätystä. Mutta hitto mitä ryöstöhintoja pyydetään, käytetyistä vaunuista.
Tyyliin 10 vuotta vanhat (ja vanhemmatkin) vaunut, monta sataa euroa. Semmosia, mitkä on olleet 4-5 lapsella jo, monesti kuvauksessa kerrotaan että se kasausmekanismi on jotenki rikki eli ei saa laitettua kasaan, on reikää, kulumaa (siis semmosta, mikä jo häiritsee, ei mitään pientä normikulumaa), tai sitten ulkosäilytyksessä olleet vaunut (ei haluta semmosia, koska mahdollisesti homeessa!).
Ja siis osa vaunuista tyyliin 20v vanhoja ja aivan sikahinnat. Ymmärrän et sen 200-400e pyydetään HYVÄKUNTOISISTA ehjistä vaunuista mutta jostain rikkinäisistä ja aivan puhkikulutetuista...!

Joo saman huomasin ja ostinkin alesta 300e maksavat vaunut uutena :D Tyytyväinen olen. Vaikka onkin ns. halppismerkki niin tuntuu kyllä hyviltä työntää ja muutenkin näppärät.

Mutta kun te mammat ette nyt ymmärrä että minun täytyy saada NicoPetterin kärreistä vähintään 850€ sillä onhan ne maksanut tarjouksessa 700€ ja normi hintaisinakin olisivat 830€
Onhan ne sentään MINUN Nicopetterin kärrit :D

Mä ihmettelin samaa vuonna 2011 kun etsin tulevalle lapsi numero kolmoselle vaunuja. Mulla oli toiveissa saada Brion yhdistelmät, olis kelvannu vanhemmatkin, alkaen vuodesta 2003. Hirveitä hintoja pyydettiin.

Kävi kuitenkin tuuri, torin tms. kautta löytyi Brion yhdistelmät vm.2009 hintaan 290€. Vaunut oli todella vähällä käytöllä olleet, joten hyvä löytö oli. Vaunut on edelleen meillä jemmassa, en vaan raski laittaa eteenpäin vaikka tuskin lapsia enää tulee. Jos siis myyn niin muutamalla kympillä laitan eteenpäin.

itsellä kävi vastaavaa kun hääpukua käytettynä koetin etsiä. Jopa uutena niitä sai tarjouksesta halvemmalla.
No sitten löysin just sen mun puvun huutiksesta ilman hintavarausta ja sopiva lähtöhintakin ei montaa satasta,
sovittiin että saan ennen huutoani tulla sovittamaan sitä.
Kävin sovittamassa ja jäin vielä miettimään...
Sauraavan kerran katsoin huutikseen kotimatkalla kun halusin tarkistaa oliko siinä minkälaista koristetta edessä, en muistanut oliko puvun väristä vaiko tehosteväriä (kun niitä pukuja tuli katseltua enemmän ja vähemmän netin kautta)
No kah, sitä pukua ei enään huutiksessa :O
Ei kuin viestiä sille keneltä juuri lähdimme että joko se puku meni,
vaan ei mennyt mutta halusi tehdä pienen muokkauksen tekstiin ja muutamaan kuvaan joten katsoi paremmaksi poistaa koko ilmo ja tehdä uusi ilmoitus ja puhui joitain ympäripyöreitä kuinka sitä pukua oli joku muukin tulossa katsomaan jne..
Kun sitten seuraaana päivänä katsoin huutista kun tuo laittoi minulle linkin siitä että löydän puvun kah oli sille 350€ puvulle tullut nyt lähtöhinnaksi 500€ ja hintavaraus jota sillä puvulla ei siis aijemmin ollut :(
Kysyin tuosta hän kiisti kaiken, tietenkin :( Ja vetosi että taidan itse muistaa väärin.
No niin väärin vaan muistin kun kaasollenikin sitä pukua näytin ja hänkin muisti sen hinnan näin kuin minä.
Kuvitteli kai saavansa likasesta hääpuvusta ihan mahottomia :(
Olisin tosiaan ostanut puvun jos sen lähtöhv olisi pysynyt sen saman 350€ ja korotus 10€ ja arvaa harmittiko kun oikeasti olimme vartavasten ajaneet sitä pukua sovittamaan tietoisina että se saattaa olla pesua vaille kuten ilmoituksessaan kertoi ja kertoi sen ottaneen huomioon hinnassa.
Todellakin puku olisi pitänyt pesettää sillä perheessä oli varmaan sen 10kattia
ja sitä kissankarvaa oli ihan mahottoman paljon siinä puvussakin :(
Puku kauniin arvokkaasti vielä makasi puolittain lattialla ilman pukupussiakin kun menin sovittelemaan.
Luojan kiitos en allerginen kissoille mutta olisi hän tämänkin voinut ilmossaan mainita.
Tulipa pitkä sepostus :D
Lopulta löysin ihan liikkeestä uuden puvun ja sain sen reilulla 500€
ja vuosi häiden jälkeen tuo kyseinen puku oli edelleen myynnissä, tiedä vaikka olisi vieläkin kun tapahtuneesta on nyt kulunut 4v :D
Joten tiedä mikä tunnearvo lisä sitten siihenkin pukuun iski :D

No en ostaiskaan huonokuntosia mut tajutonta pyytää semmosista, mitkä käy about vaan parveke tai mummolavaunuiksi, niin 300e. Max 100e semmosista, missä on kankaat kulunu ja haalistunu, kasausmekanismit rikki, yms.. :/
Ja ylipäätään, vaikka ois hyväkuntosetki vaunut, niin jos ne on 10v vanhat ja ollu viidellä muksulla ne ei minusta enää oo 400e arvoset..

Joo, aikani etsin käytettyä, mutta kun joko oli tosi huonokuntoisia tai uusia kalliimpia, niin päädyttiin ostamaan uudet. 220e yhdistelmävaunut kotiinkuljetettuna. Ihan ovat asiansa ajaneet, eivätkä ainakaan ole homeessa, reikäiset, jarrut rikki tms. Takuukin tuli :)

Satuinn löytämään sukulaiselta parilla lapsella olleet Brion todella siistit yhdistelmät 80 €. Oon myös huomannu että kalliita on, mutta onneksi järkimyyjiäkin vielä löytyy.

Pitää kai meilläkin kohta hommata uudet. Oikeasti, noiden monta vuotta käytettyjen hinnoilla saa jo hyvät uudet laatuvaunut. Joissa ei varmasti oo hometta ja mekanismit rikki yms. Huhhuh..

Niin ja oon iteki nyt muutamat ok hintaset ja hyväkuntoset bongannu, IHME ja kumma.. Mutta enemmistö vaan rahanahneena pyytelee montaasataa euroa iänikusen vanhoista vaunuista..

Ihmiset yrittää saada lähes samaa hintaa mitä ovat itse maksaneet.

Onhan se älytöntä jos vaunut on kuluneet puhki. Mut tuota ylihinnoittelua näkee monissa muissakin lasten tuotteissa/vaatteissa.

Käytetty on käytetty.

No joo ymmärtäähän sen että jos ite on maksanu 600e vaunuista. Niin voi kirpasta myydä ne 150e eurolla. Mutta jos oot niissä lykänny 10 vuoden sisällä 4 lasta ja säilyttäny millon missäkin, on tullu kulumaa sun muuta niin ei ne vaunut enää ole minkää 500e arvoset...

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrystä;30421248:
Mutta kun te mammat ette nyt ymmärrä että minun täytyy saada NicoPetterin kärreistä vähintään 850€ sillä onhan ne maksanut tarjouksessa 700€ ja normi hintaisinakin olisivat 830€
Onhan ne sentään MINUN Nicopetterin kärrit :D

vielä "kyynelsilmin näistä ihanuuksista joudumme luopumaan" :'(

Kyllä niitä siellä on mutta ne menee heti.. Ne kalliit pyrii kuukaudesta toiseen niin pitää vähän kyttäillä että saa halvalla. Sama pätee moneen muuhun tavaraan.

No menee kyllä sit tosi nopeeta ku päivittäin katon, onko uusia vaunuja myynnissä, ja kaikki samanlaista "paskaa", tai siis, ylihinnoteltua, tai ylihinnoteltua ja huonokuntosta. Mekin kuitenkin haluttais hyväkuntoset vaunut että sais sit säilöä tulevilleki muksuille.. Mut tosissaa taitaa tulla kohta paremmaks ostaa ne ihan uudet vaikka olin ajatellu että aina parempi jos käytettynä..

Meillä kävi ilmeisesti tosi hyvä tuuri tai jotain,kun pari vuotta sitten etsittiin rattaita netistä. Haluttiin siis mummolaan 2-vuotiaalle rattaat. Mummon toiveena oli että olis "kunnolliset millä pääsee lumessakin ja alakoriin saa tavaraa". Löydettiin sitten Tori.fistä kuvauksen mukaan "kahdella lapsella mummolarattaina olleet" Brion yhdistelmät,tosin kuvauksen mukaan vaan ratasosa myynnissä. Hinta 20€. Kun mentiin katsomaan,vaunukoppakin oli mutta sekä kopan että ratasosan peitto/jalkapeitto puuttui,Samoin kopasta puuttu kuomu. Muuten TODELLA hyväkuntoiset,mm pyörät uudenveroiset. Kankaissa ei tahroja,ei kulumia,ei mitään.. ja siis 20€.