G: Paljon keräsit raskauskiloja, kauan meni aikaa kilojen tiputukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neljässä edellisessä raskaudessa on tullu n. 17-20kg.
Viikko-1kk on ne kilot aina hävinneet.
Tässä raskaudessa on tähän mennessä tullu vähän alle 6kg, viikkoja tasan 36.

Oma paino lienee pudonnut jonkin verran ja posket alkaa olla aika kuopalla, että toivottavasti ei lähde ollenkaan kaikki kilot, vähän sais jäädäkin.

18-23 kg neljässä raskaudessa, poissa ovat olleet kun jälkitarkastuksessa pitäny punnita ittensä. Kotona ei vaakaa ole koskaan ollut niin tarkempaa tietoa ei ole :)

Ekassa raskaudessa tuli +10kg ja kaikki oli tippunut jälkitarkastukseen mennessä vaikka en sitä edes yrittänyt.
Turvotusta ei ollut yhtään.
Lähtöpaino oli 65kg, painoindeksi normaali.

Tällä hetkellä rv 30 ja kiloja tullut 8, lähtö oli 62kg.

Minulla kaksi raskautta, joissa paino molemmissa nousi noin 20 kg. Imetysaikana kilot olivat tiukkaakin tiukemmassa hormonien vuoksi. Kuopusta aloin odottamaan vielä kun imetin vuoden ikäistä esikoista. Kun lopetin kuopuksen imetyksen vuoden iässä niin paino lähgi tippumaan ja ruokavaliolla avitin lisää.. 23 kg tipahti puolessa vuodessa ilman nälkää ja erikoisia kikkailuja ja meni jopa 5 kg alle sen mistä aloitin ennen esikoisen raskausaikaa. Bmi on nyt 20. Haluaisin olla pari kiloa painavampi, mutta puoli vuotta paino on vaan ollut sinnikkäästi tässä nykyisessä.

Mulle tuli 13kg ja sain kyllä kuulla neuvolassa painon noususta kun oli jo valmiiksi vähän (huom vähän) ylipainoa. Lopputulos oli kuitenkin se, että synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä olin jo 8kg kevyempi (kyllä kävin suihkuhuoneessa olleella puntarilla ihan mielenkiinnosta :D ) ja kahden viikon päästä loput 5kg oli tippunut eli käytännössä paino oli kuitenkin tullut nesteistä ja tietty lapsesta sekä istukasta jne. Ihan turhaan sain kuunnella valituksia painon noususta. Varsinkin kun paino alkoi nousta vasta joskus 20 raskausviikon jälkeen kun pahoinvointi loppui ja lopussa tuli 1kg per viikko vauhtia eli selvästi nesteitä, vaikka en jotenkin näyttänyt niin turvonneelta.

Se on jännä miten terveydenhoitajat vahtivat sitä painoa ja huomauttelevat. Hyvin monilla tulee sallittua 10-15 kiloa enemmän ja kaikki kuitenkin lähtee jälkitarkastukseen mennessä. Itsellä tuli jotain 25 kg. Ja lähti.

Ekassa 20kg, olivat hävinneet kuukauden kuluttua synnytyksestä. Sairaalaan jo jäi 14kiloa, oli ihan pikkasen kertynyt nestettä kroppaan..
Tokassa 16 kiloa, ja taas kuukauden päästä normaalipainossa.

23kg tuli, 3kg lähti sairaalassa vaan ja aloin laihuttaa kun vauva oli 9kk. 5kk:saa on lähteny 20kg joten tässä menny reilu vuosi.
Ja mun kohdalla imetys ei vieny multa grammaakaan...

25-30kg tuli ensimmäisen raskauden aikana. Kilot lähtivät 4 kuukaudessa ilman mitään dieettejä. Toisessa raskaudessa tuli 20-25kg jotka lähti myös, en muista missä ajassa.

10, 8, 7 ja 7 kiloa. Ja tiputtamiseen meni reilut puoli vuotta per kilokertymä. Paitsi että viimeisen jälkeen olin viisi kiloa lähempänä normaalipainoa kuin ensimmäistä odottamaan alkaessani.

Ensimmäisessä raskaudessa taisi tulla 10 kg, synnytyksen jälkeen lähti kaikki. Toisessa painoa tuli 5 kg, josta synnytyksen jälkeen on nyt lähtenyt 12 kg. Tai olihan tuossa välissä yksi raskaus joka jäi kesken.

Mulla nousi 21 kg ja laitokselle jäi 5-6.

Imetys ei ottanut toimiakseen ja sen vuoksi en uskaltanut laihduttaa - ehkä jopa hiukan päinvastoin kun join esim. kotikaljaa runsaasti, että maitoa olisi tullut enemmän. Mutta ei sekään auttanut. Imetyksen aikana paino laski ehkä 4-5 kg.

Loppuja aloin laihduttaa tosi määrätietoisesti. Olin ylipainoinen jo ennen raskautta ja tavoitteena oli laihduttaa enemmänkin kuin vain raskauskilot. Kuitenkin nyt kun paino on vielä +8 edellisen raskauden alusta, huomasin olevani uudelleen raskaana :heart: Eli uusi plussa tuli käytännössä heti imetyksen lopettamisen jälkeen =)

Viime kerralla en mielestäni mitenkään mässäillyt raskauden varjolla, mutta heräsin usein esim. öisin nälkään. Koitan nyt jollain konstilla estää painon nousua jo raskausaikana. Toivottavasti onnistuu.

[QUOTE="Toinen";30450586]Onko tuo edes mahdollista? Itselleni kertyi 28 kiloa jotka lähtivät kuuden kuukauden päästa, jolloin olin taas 48 kiloa.[/QUOTE]

Mun BMI oli 30, joten en halunnut lisätä riskejä painon nousulla. Olin kyllä silti ylpeä itsestäni, että olin tiukkana syömisten kanssa ja liikuin koko raskauden. Mutta meidän lähtötilanne oli aivan eri:)

Mä sain muuten kuulla tuosta painon noususta ihan jatkuvasti neuvolassa, eli varmaan viikot 20-35 siitä saarnattiin jatkuvasti ja tosissani yritin estää painon nousua. Mutta nälkä ja mieliteot voittivat. En kuitenkaan muista syöneeni normaalia enempää vaan kroppa tosiaan hyödynsi ruokaa tehokkaammin raskausaikana. Eli olisin saanut olla ihan laihis ruokavaliolla jos olisin halunnut estää painoa nousemasta.

Muutama viikko ennen synnytystä sanoin neuvolassa, että painosta on puhuttu jo riittävästi - eikä asiaa sen jälkeen maininnut kukaan. Merkkasi sen varmaan sinne mun tietoihin.

Ehkäpä koitan tällä kertaa elää kasviskeitolla ja maidolla...

Synnytyssalilla painoin 96 kg, josta lähti 6-7 kg heti synnytyksessä.

Nyt synnytyksestä on 3 viikkoa, ja paino on 80 kg. Paino lähtenyt liian nopeaan laskuun imetyksen kannalta. Pitäisi vain syödä syödä ja syödä kun imetys kuluttaa niin paljon. Lähtöpaino oli 67 kg. Uskon että vuodessa on lähtenyt kaikki.

Mun BMI oli 30, joten en halunnut lisätä riskejä painon nousulla. Olin kyllä silti ylpeä itsestäni, että olin tiukkana syömisten kanssa ja liikuin koko raskauden. Mutta meidän lähtötilanne oli aivan eri:)

Noudatitko jotain tiettyä ruokavaliota? Ja mitä liikuntaa harrastit? Mä olin ekakerralla aika kipeä lonkista ja polvista loppuvaiheessa. Käytännössä paljon muu kuin kävely ja uinti ei olis onnistunut.

Yhteistyössä