ihonalainen finni tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auts...

Vieras
Onko kellään kokemusta ihonalaisesta finnistä tai muusta vastaavasta. Mulla viikon ollut kipeä, iso ihonalainen patti, lääkekuurin sain tulehdusta poistamaan ja tänään yritettiin avata että jos vaikka saatas jotain ulos, mut mitään ei tullu, eikä ollu se ateroomakaan. Kuulemma kudosturvotusta vaan. Lienekkö siitä rutistelusta kun finninä yritn puristaa. Suurimmillaan oli ihon alla sellanen 2 e kolikon kokoinen pallero joka vähä pienentynyt, tosin nyt ku ronkittiin niin taas turvoksissa. kauankohan tuommonen vie että paranee?

On kokemusta ja edelleen mulla leuan alueella on ikävästi noita pitsoja :( Söin pari vuotta sitten siihen lääkekuurin, nimeä en valitettavasti muista mutta varmasti saat sinäkin ne jos todella ihonalaisia finnejä on! Ikävä vaiva, mutta kannattaa hakea lääkkeet. Pelkkä puhdistaminen ei enää niihin auta.

On kokemusta ja edelleen mulla leuan alueella on ikävästi noita pitsoja :( Söin pari vuotta sitten siihen lääkekuurin, nimeä en valitettavasti muista mutta varmasti saat sinäkin ne jos todella ihonalaisia finnejä on! Ikävä vaiva, mutta kannattaa hakea lääkkeet. Pelkkä puhdistaminen ei enää niihin auta.

ootko sä saanu ne puristettua? onko ne ollu siellä ihon alla isoina tuntuvia palleroita? Kauanko sulla on ne kestäny? Tuosta mun ei tule mitään ulos, eikä vaikka aukastiin, niin ei yhtikäs mitään..

[QUOTE="auts";30471529]ootko sä saanu ne puristettua? onko ne ollu siellä ihon alla isoina tuntuvia palleroita? Kauanko sulla on ne kestäny? Tuosta mun ei tule mitään ulos, eikä vaikka aukastiin, niin ei yhtikäs mitään..[/QUOTE]

Sori kesti. Juu, niitä ei voinut puristaa kun ne oli juurikin siellä ihon alla ja hyvin pitkään, mitkään hoidot ei tehonnut, vaan se lääkitys poisti ne pikku hiljaa. Ne lääkkeet pitää muistaa ottaa oikeaan aikaan ja olikohan siinä jokin ohje, ettei maitotuotteita voinut syödä samaan aikaan.. Itse en niin huolellisesti niitä noudattanut, mutta pääsin eroon finneistä joten ne tehoaa ja poistaa kyllä lopulta kun muut keinot ei. :/ Nyt sama ongelma ehkä leuassa jälleen, toivottavasti paranis itestään kun en enää suklaatakaan syö :( Itselleni suklaa on ollut pahin finnien ja mustapäiden aiheuttaja aina. Vettä kannattaa juoda muuten riittävästi ihon hyväksi!

Viimeksi muokattu:
Viel kysyn et oliko miten suuri sulla sw ihomalaonen mollukka? Ku mulla on aivan tolkuton, sen 1,5 cm halkasijaltaan, siit saa ihan helposti kiinnikki..lekurin mukaan siell ihin alla on vaan turvoksissa kudokset. Ei muuta..

No voihan kirjoitusvirheiden määrää tuossa aiemmassa viestissä. En yhtään tykkää kännyllä kirjottaa kun tulee mitä sattuu :D mut toivottavasti sait selvää =)
Nii ja muutkin kertokaas jos kokemuksia...

Onko sulla missä kunnossa iho noin ylipäätään, onko aknea? Meillä teinillä oli tuollaisia isoja möykkyjä ihon alla kun oli akne. Lääkehoidolla saatiin akne kuriin. Söi isotretiini-kuurin, joka keski kuukausia. Hoidon puolivaiheilla alkoi nuo isot möykyt kadota, kun taas pintaiho parani nopeasti.

Happygirl on varmaan syönyt sitten tetrasykliiniä, jos ei saanut ottaa yhtäaikaisesti maitotuotteiden kanssa?

Mulla iho muuten ihan ok. Hirviä stressi ja ahdistus päällänsä jo toista vuotta (isän sairastuminen ja kuoleminen) mutta iho silti pysynyt ihan kunnossa, mitä nyt normikuivumista näin talvisaikaan. Epäilen tuon tulleen niskojen omahieronnasta, sain fysioterapeutilta vinkkejä miten vois hieroa itse jumeja pois ja jyystin päivätolkulla niskojani. Ilmestyi sellanen normi, ulospäin pullottava finnin alku kai se tieten oli, jota sitten puristelin oikein kunnolla mut mitään en saanut tulemaan, kipeyty ja sain antibioottikuurin. Mut se ihonalainen pallo jäi vaikka kipu lähti, lekuri availi sitä että jos siellä on se aterooma mut mitään ei löytynyt, sanoi vaan että kudokset turvoksissa :/ Nyt haavalappu päällä ja kolme tikkiä, eli avattiin ihan kunnolla...

Mulla oli noita, varsinkin yhdessä vaiheessa tuntui että ihan koko ajan oli joku paise naamassa. Sitten aloitin elämäntaparempan -vettä menee pari litraa päivässä, ei sokeria/eineksiä, ei maitotuotteita tai gluteenia. Ruokana mahdollisimman "puhdasta" ruokaa, paljon kasviksia ja vettä ja tadaa; noita paiseita ei ole tullut mulle enää aikoihin.

Mullakin oli joskus noita, (enkä tiedä miksei ole tullut enää pitkään aikaan, sillä elämäntavat samat), ja niitä tuli leukaan, ja joskus toispuoleisesti huuleen niin, että näytti botoxpistokset menneen vähän keturalleen. :p
En koskaan hakenut niihin mitään kuuria, enkä puristellut niitä, kun se oli vaan sellainen iso möykky, jossa ei ollut mitään "päätä", jota puristella.

Yhteistyössä